۳۱ نفر
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

گرگ‌ها موجوداتی وابسته به قلمرو هستند، در ویدئویی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نشان داده می‌شود که وقتی دو گروه رقیب از گرگ‌ها در پارک ملی یلوستون با هم ملاقات می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این ویدیو در ۳۰ مارس توسط Yellowstone Wolf Tracker، گرفته شده‌است که راهنمای تور برای تماشای زندگی گرگ‌ها در پارک ملی است. میشل هولیهان که در آن روز تور را راهنمایی می کرد، این ویدئو را ضبط کرد.

بیشتر بخوانید:

یک تصویر هوایی ترسناک/ بلایی که جنگ با روسیه سر اوکراین آورده

تغییر چهره عجیب دو سیاره منظومه شمسی

Wolf Tracker در پستی که ویدئو گرگ‌ها را در آن به اشتراک گذاشته‌است، می‌گوید:«امروز شاهد یک تعقیب و گریز حماسی بودیم. چندین گرگ Rescue Creek Pack به دنبال یک توله سگ خاکستری از لوپین دویدند. بقیه دسته او فرار کردند، اما او خطر را درک نکرد تا اینکه خیلی دیر شده بود و مجبور شد برای فرار با سرعت تمام از دامنه کوه پایین بیاید.

همانطور که ویدیو نشان می دهد، گله Rescue Creek در زمان عبور از کنار گله Lupine Creek، اعضایی را دارند که با سرعت هر چه تمام‌تر می‌دوند. گرگ های Rescue Creek که به سمت رقبای خود می دوند، بدون اینکه سرعت خود را کاهش دهند، درست از کنار یک گاومیش کوهان دار رد می‌شوند.

واضح است که گرگ‌ها در یک ماموریت هستند اما اعضا کوچک‌تر گله این موضوع را درک نمی‌کنند، یکی از توله‌های ماده در گله Lupine Creek این موضوع را تشخیص نمی‌دهد تا زمانی که با یک گرگ سیاه بزرگ از گله Rescue Creek روبرو می‌شود.

گرگ سیاه بزرگتر که در دامنه کوه از میان برف‌ها می‌دود، روی پاشنه‌های خود می‌ایستد. دومین عضو گروه Rescue Creek از نزدیک تعقیب می‌شود، اما زمانی که سه گرگ به یک خندق باریک می رسند، ماده جوان شروع به جدا شدن می کند. او ممکن است به اندازه تعقیب‌کنندگانش بزرگ نباشد، اما به وضوح سریع‌تر و چابک‌تر است. پس از پریدن از روی خندق، او شروع به حرکت به سمت تپه‌های جانبی می‌کند و در نهایت از گرگ‌های رقیب که می‌خواهند او را بکشند، دور می‌شود.

گرگ‌هایی که خودی می‌کشند/ عکس

نبردهای سرزمینی بین گرگ ها اغلب مرگبار هستند

بر اساس آخرین شمارش سرویس پارک ملی، یلواستون تخمین زده شده هشت گله گرگ است که در مجموع تقریباً ۹۵ قلاده را شامل می شود. این گله‌ها مناطقی را در سراسر پارک ایجاد کرده‌اند و معمولاً در قلمرو مربوطه خود باقی می‌مانند. با این حال، این روند می‌تواند در طول ماه های زمستان تغییر کند، زیرا برف عمیق حیات وحش را به ارتفاعات پایین تر می راند و حیوانات را متمرکز می کند. گرگ‌ها طعمه‌های خود را تعقیب می‌کنند که می‌تواند منجر به برخوردهای خشونت‌آمیز بین گله‌ها شود.

مطالعات انجام شده در یلواستون طی سال‌ها نشان داده است که گرگ‌های خاکستری اغلب برای کشتن اعضای گله‌های رقیب (مخصوصاً توله‌های سگ) تلاش می‌کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که این نبردهای سرزمینی می تواند حتی زمانی که غذا فراوان است رخ دهد. همین مطالعه نشان داد که علت شماره یک مرگ در میان گرگ های پارک در آن سال، گرگ های دیگر بودند.

به طور کلی گرگ‌ها از قلمرو خود دفاع می‌کنند و اغلب این کار را به شدت هرچه بیشتر انجام می‌دهند، به خصوص زمانی که غذا کمیاب باشد. آنها ممکن است دیگر گرگ هایی را که به قلمرو آن‌ها تجاوز می کنند، آزار دهند ویا بکشند.

منبع: OUTDOORLIFE

۲۲۷۲۲۷

گرگ‌هایی که خودی می‌کشند/ عکس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1749512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =