دبیرخانه کشوری جشنواره دانایی به استان چهارمحال و بختیاری رسید

با توجه به درخشش و مشارکت استان در دو دوره گذشته جشنواره دانایی توانایی و کسب مقام اول مشارکت در کشور، با تصمیم معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت متبوع، استان چهارمحال و بختیاری به عنوان دبیرخانه ششمین جشنواره دانایی توانایی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با عنایت به رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و آشنایی بیشتر دانش آموزان با کتاب های مناسب و ارزشمند، استان چهارمحال و بختیاری به عنوان دبیرخانه کشوری ششمین جشنواره دانایی توانایی تعیین گردیده است.

افشین امیریان در خصوص اهمیت مطالعه کتاب برای دانش آموزان گفت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع، بالا بودن نرخ سرانه دستیابی به منابع اطلاعاتی و مطالعاتی افراد آن جامعه است، اگر دانش آموزی با کتابخوانی و مطالعه ارتباط مناسبی گرفته باشد، نه تنها بر سطح آگاهی خویش افزوده، بلکه به عنوان فردی آگاه و بصیر، جامعه را به سوی تعالی و ترقی سوق داده است.

وی افزود: این جشنواره در ۴ مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می گردد و در این دوره، بخش " شگفتانه دانایی توانایی" نیز برای اولین بار برگزار می شود.

گفتنی است : برای توسعه کتاب خواندن و گسترش فرهنگ مطالعه به درون خانواده ها، " بخش خانوادگی دانایی توانایی نیز برنامه ریزی خواهد شد و مقرر شده با بررسی و ارزیابی دقیق، میزان مشارکت دانش آموزان در ششمین جشنواره دانایی توانایی ارزیابی شود و بر اساس آن نشان دانایی توانایی به برترین مدارس، مناطق و استان های کتابخوان اهدا خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1749679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =