نماینده مجلس: لایحه ارتقای امنیت زنان، «ابهامات و اشکالات جدی» دارد

میزان نوشت: عضو هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی ضمن اشاره به اینکه لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» نیاز به چکش‌کاری بیشتر دارد گفت: نباید تعجیل کرد بلکه باید با دقت همه ابعاد را بررسی کرد.

فاطمه محمدبیگی ، با اشاره به تصویب کلیات لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» در مجلس که روز گذشته به انجام رسید بیان کرد: حمایت از زنان و ایجاد امنیت برای این قشر از جامعه کاملا ضروری است، اما اینکه چه روشی برای قانون گذاری استفاده می‌شود جای بحث دارد.

وی ادامه داد: لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» از ۱۲ سال پیش مورد توجه بوده است، چون زمینه اصلی لایحه بیشتر برگرفته از فرهنگ غرب بود در طول مسیر توسط قوه قضاییه و کمیسیون اجتماعی مجلس و دولت اصلاحاتی برای آن انجام شده است، اما همچنان دارای ابهامات و اشکالات جدی است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار داشت: روز گذشته نیز در صحن علنی درخواست حذف کل ماده یک این قانون که ابهامات بسیار زیادی دارد را داشتم. رئیس محترم مجلس نیز ابهام گرفته و ارجاع دادند تا مجددا بررسی شود.

محمدبیگی با بیان اینکه این لایحه از دیدگاه کمیسیون‌های مختلف بررسی نشده و فقط یک کمیسیون به آن رسیدگی کرده است، گفت: بهترین راه حل بازگشت به کمیسیون مشترک برای بررسی بیشتر است.

وی ضمن اشاره به اینکه این لایحه نیاز به نگاه جامع و خانواده محور بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی دارد افزود: بهتر است ۱۰ الی ۱۲ ماده این لایحه در قالب یک قانون جدا مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: برخی مواد در لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» ابهامات و اشکالات مخصوصا در تعاریف دارد. تعاریف بسیار مهم است اگر عناوین در قانونی به خوبی تعریف نشود می‌تواند در حوزه‌های مختلف اثر عکس داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1752988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =