کاظم جلالی می‌گوید: چطور می‌شود جریان اصولگرایی که در کشور حدود 150 نماینده دارد در داخل سازوکار اصولگرایان نماینده‌ای نداشته باشد؟

عضو کمیته وحدت اصولگرایان و نماینده شاهرود در مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به نشست روز گذشته اصولگرایان مجلس درباره اینکه گفته می‌شود این نشست برای مشروعیت بخشی به حضور نماینده رئیس مجلس در کمیته وحدت بوده، اظهار داشت: این اظهار‌نظر‌ها به هیچ عنوان صحیح نیست چراکه آقای لایجانی مدعی داشتن نماینده در کمیته 8+7 نبوده و آیت‌الله مهدوی‌کنی از ایشان خواستند که نماینده‌ای معرفی کنند. رئیس مجلس هم اعلام کردند فلانی نماینده بنده است ولی هر جور که خودتان صلاح می‌دانید عمل کنید.

وی با بیان اینکه داشتن یک نماینده در داخل کمیته 8+7 افتخاری برای دکتر لاریجانی نیست، افزود: اگر براساس سازوکار وحدت به این موضوع نگاه نکنیم حضور یک نماینده یعنی نگاه عقلیتی و رئیس مجلس هیچگاه به دنبال این نبوده که حتماً یک کرسی در کمیته وحدت اصولگرایان داشته باشد.

جلالی تصریح کرد: از طرفی آیت‌الله مهدوی‌کنی به این نکته تأکید دارد افرادی که عضو این کمیته هستند تنها نباید منفعت گروه‌های خودشان در نظر بگیرند و در نهایت آنها نماینده مصلحت عمومی اصولگرایان هستند و تصمیماتشان باید بر این اساس باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به گروهی که 10 - 12 نفر عضو دارد اما با این حال در داخل کمیته وحدت نیز عضو است، افزود: حال چطور می‌شود که یک جریان دیگر اصولگرایی که حدود 150 نماینده در مجلس دارد در سازوکار وحدت اصولگرایان حضور نداشته باشد؟ این امر منطقی نیست.

وی درباره برخی اظهار‌نظرها در مورد اینکه در نشست انتخاباتی دیروز از اموال بیت‌المال استفاده شده است، خاطرنشان کرد: در فراکسیون اصولگرایان گروه‌هایی حضور دارند که افراد آن دارای تریبون و نام و نشان جداگانه هستند و مرتب در داخل مجلس از امکانات موجود استفاده می‌کنند. البته این موضوع طبیعی است. اما طیفی وسیع از اصولگرایان که بار کارشناسی در مباحث قانونگذاری را برعهده دارند، بدون نام و نشان و تریبون هستند. این گروه بارها در مراجعات مکرر خود به رئیس مجلس از ایشان خواستند که برای هماهنگی با کمیته وحدت اصولگرایان جلسه‌ای برگزار کنند.

جلالی که می‌گفت جلسه دیروز اصولگرایان تبدیل به جلسه کاری شده بود، ادامه داد: در این نشست اصولگرایان بر وحدت همه‌جانبه و تقویت جامعتین و اینکه از اظهارات تفرقه‌افکنانه خود‌داری شود تأکید کردند. هیچکدام از سخنرانان رسمی جلسه هیچگونه مطلب خلاف این موضوع را مطرح نکردند. البته برخی نمایندگان در این جلسه نقطه‌نظرات خود را از موضوع نمایندگی بیان کردند که عمدتاً اظهار‌نظر‌ها وحدت‌بخش بود. به جز یکی دو نفر از نمایندگان که انتقاداتی را نسب به برخی جریان‌های اصولگرا اظهار داشتند.

وی درباره اظهارات رئیس مجلس هم گفت: آقای لاریجانی در این جلسه به مسائل بین‌المللی، خیز‌ش‌های اسلامی و شرایط داخلی کشور در فصول اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی نقطه‌نظرات خود را بیان کردند و در انتها نیز تأکید کردند که امروز سیبل حرکت دشمن روحانیت و ولایت‌فقیه است. لذا جریانات اصولگرایی باید نسبت به مسئله وحدت اصولگرایان با محوریت روحانیت حساسیت نشان دهند و در راستای تقویت ولایت و رهبری گام بردارند.

جلالی درباره سرنوشت گروه‌هایی که از سازوکار جامعتین و کمیته وحدت جدا شوند، اظهار داشت: همه گروه‌های اصولگرا به سازوکار 8+7 پیوسته‌اند. البته برخی دوستان دلسوز هم هستند که ما امیدواریم آنها هم به مجموعه وحدت اصولگرایان بپیوندند.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =