رئیس بسیج جامعه زنان: رعایت حجاب، قانون است و رعایت نکردن آن مواخذه دارد

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان در باره برخورد با بدحجابی در روزنامه شرق نوشت: رعایت حجاب در کشور ما یک قانون است و با اعتقادات و امنیت خود خانم‌ها و اینکه چه آثار و پیامدهایی برای تحکیم و تقویت بنیاد خانواده دارد مرتبط است.

پوشش اسلامی جزء قوانین است و کسی که قانون را رعایت نکند، مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد. قانون‌گذار هم راه‌هایی را برای این قانون‌شکنی پیش‌بینی کرده است. اگر ما این را  بپذیریم که به‌عنوان یک کشور پیشرفته و قانون‌مدار باید حرکت کنیم، پس باید قوانین را رعایت کنیم، از جمله قوانینی که درخصوص پوشش و حجاب وضع شده است.

بنابراین اگر توسط عده قلیلی این ناهنجاری و کشف حجاب صورت بگیرد، طبیعتا قانون‌گذار با راهکارهایی که برایش در قانون در نظر گرفته شده است با آن برخورد می‌کند. قانون باید در کشور رعایت شود، به‌خصوص که موضوع پوشش برای بیش از 90 درصد مردم کشور مهم است و خود آن را رعایت می‌کنند.

این موضوع مختص به الان نیست، مسئله حجاب و پوشش پایه‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه ماست؛ اساسا حجاب میراث و هویت ملی کشور ماست، به‌ویژه چادر که به‌عنوان میراث ایرانی ما شناخته می‌شود که مباحث اعتقادی آن را تقویت کرده و به سبک زندگی ایرانی اسلامی تبدیل شده است. ما ایرانیان حتی در تاریخ و دوران‌های کهن هم این پایبندی به حجاب و پوشش را داشته‌ایم. اما درواقع انقلاب اسلامی به این موضوع ارزش بیشتری داد و برای حفظ کرامت انسانی زن ارزش قائل شد و آن را تبدیل به قانون کرد. این یک بحث جدی است و به‌عنوان قانون در کشور مطرح است و علاوه‌بر اینکه مردم آن را به‌عنوان یک قانون می‌پذیرند، پشتوانه‌های اعتقادی و ملی هم دارد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =