انتخابات هیأت فوتبال فارس هم می‌رود روی هوا؟

ایران ورزشی نوشت: هنوز چند روزی از بحث برکناری حبیب شیرازی از ریاست هیأت فوتبال تهران نگذشته است که حالا صحبت از تخلف در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان فارس پیش آمده است.

انتخابات هیأت فوتبال استان فارس، ۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد که در آن حواشی زیادی پیش آمد و حالا احتمال ابطال انتخابات وجود دارد. چرا که اتفاقاتی افتاد که مغایر با قوانین بوده و نامه‌نگاری‌های زیادی هم در این زمینه صورت گرفته است. در این مجمع که با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد، به شکل عجیبی جلوی ورود حمیدرضا زارعی یکی از کاندیداهای هیأت فوتبال استان فارس به هتل محل برگزاری مجمع گرفته شد. این در حالی بود که فدراسیون فوتبال سوابق مدیریتی زارعی که ملی‌پوش سابق فوتبال ساحلی است را تأیید کرده بود اما کمیته ۳ نفره آن را مورد تأیید قرار نداد که این مسأله ۳ بار در زمان ریاست مهدی تاج و یک بار در زمان میرشاد ماجدی که سرپرست فدراسیون فوتبال بود، مورد تأیید قرار گرفت.

زارعی حتی در نامه‌ای که حراست فدراسیون فوتبال به حراست وزارت ورزش زده شد، تأیید سوابق مدیریتی هم شد اما در روز انتخابات، به شکل عجیبی جلوی ورود این کاندیداها به محل برگزاری مجمع گرفته شد. نکته جالب این است که مهدی تاج از حاضران در جلسه برای اینکه حمیدرضا زارعی وارد مجمع شود یا نه، رأی‌گیری عجیبی انجام داد. تاج از حاضران خواست آنهایی که موافق حضور زارعی هستند دست خود را بالا ببرند. در حالی که این مسأله چندان رسمی و قانونی به نظر نمی‌رسد. به هر حال، زارعی از بین ۵۵ نفر حاضر در مجمع تنها ۲۳ رأی آورد که همین مسأله هم مانع حضورش در جلسه شد. این در حالی بود که اگر زارعی مورد تأیید قرار گرفت باید در مجمع حضور پیدا می‌کرد اما اگر تأییدیه نداشت نیاز به رأی‌گیری نبود که این حرکت از سوی تاج عجیب بود.

این در حالی بود که حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و همچنین پولادگر، معاون وزیر و البته نماینده‌های فارس در رابطه با تأیید سوابق مدیریتی زارعی با تاج صحبت کرده بودند که رئیس فدراسیون فوتبال هم قول مساعد داده بود که مشکلی در این زمینه وجود ندارد و می‌تواند در مجمع حضور پیدا کند. با این حال زارعی که ۶ سال سابقه حضور در تیم ملی فوتبال ساحلی را داشت و البته دانشجوی دکترای مدیریت است به همین راحتی از حضور در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال فارس منع شد. در نهایت هم با انصراف ۲ کاندیدا از میان ۵ نفر، رقابت بین ۳ نفر ادامه پیدا کرد که حسین قنبری با ۴۱ رأی از مجموع ۵۵ رأی برای مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیأت فوتبال فارس انتخاب شد.

البته اگر اعتراض‌ها و نامه‌نگاری‌ها راه به جایی نبرد و انتخابات ابطال نشود. چراکه یکسری تخلف در این مورد صورت گرفته که عجیب است. اول اینکه کمیته ۳ نفره را نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، دبیر هیأت فوتبال و رئیس کمیته انضباطی هیأت فوتبال تشکیل می‌دهند که پروسه انتصاب ۲ نفر از آنها دارای ایرادات قانونی است و با نقض مفاد اساسنامه هیأت‌های فوتبال استان‌ها صورت گرفت. این مسأله بارها از طریق مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس، سرپرست کمیته تدوین و تطبیق مقررات و کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال و همچنین کاندیداها به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام شد اما توجهی به آن نشد. در خصوص انتخاب دبیر هیأت فوتبال فارس، نقض تبصره ۲ ماده ۲۱ اساسنامه هیأت‌های فوتبال صورت گرفته بود.

به این صورت که به دلیل استعفای دبیر هیأت، نایب رئیس اول باید تمامی وظایف انتخابات را تا پایان بر عهده بگیرد که به دلیل نداشتن نایب رئیس اول، رئیس هیات فوتبال استان فارس شخصاً فرد مورد نظر خود را در این سمت قرار داد. علاوه بر آن، با توجه به تبصره ۲ ماده ۲۸ رکن قضایی اساسنامه هیأت‌های فوتبال استان‌ها، رئیس کمیته انضباطی هم باید با تصویب اعضای هیأت رئیسه فوتبال استان فارس انتخاب می‌شد اما رئیس هیأت فوتبال شخصاً نسبت به انتصاب فرد دلخواه اقدام کرد.

حال اینکه هیأت فوتبال استان فارس، نایب رئیس اول و همچنین هیأت رئیسه نداشته، جای بحث است. ضمن اینکه طهمورث حیدری عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته امور استان‌ها و احمدرضا براتی عضو هیأت رئیسه و مشاور امور مجامع رئیس فدراسیون فوتبال هم در مجمع حضور داشتند که مشاور امور مجامع نمی‌تواند کار اجرایی و مدیریتی انجام دهد اما در مجمع هیأت فوتبال استان فارس ظاهراً این کار را انجام داد و نقش پررنگی ایفا کرد. با این شرایط به نظر می‌رسد لازم است انتخابات هیأت فوتبال فارس هم مورد بررسی قرار گیرد که باید دید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال چه واکنشی نسبت به این مسأله خواهند داشت.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1756336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =