یک پرسپولیسی رکورددار گل‌زنی به بهترین دروازه‌بان ۲۰ سال اخیر استقلال

بسیاری می‌گویند طارمی از یک دربی نام خود را در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها انداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بدون شک یکی از مهیج‌ترین دربی‌های ۱۰ سال اخیر پایتخت همان دیداری بود که بهار سال ۹۵ انجام شد و مهدی طارمی دو بار دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کرد.

در آن بازی که مسلما هواداران پرسپولیس هرگز خاطره پیروزی پرگل تیمشان را فراموش نمی‌کنند، مهدی طارمی دو بار دروازه رحمتی را باز کرد و جالب این‌که یک بار هم ضربه پنالتی او توسط دروازه‌بان استقلال مهار شد. استقلال در جریان آن دیدار بازیکن خارجی خود یعنی عادل شیحی را به دلیل مصدومیت از دست داد و بعد از آن روند این تیم دچار تغییرات منفی شد. جالب این که استقلال هم با وجود دریافت چهار گل بازی چندان بدی ارائه نکرد اما پرسپولیس آن روز واقعاً یک تیم رویایی بود و علاوه بر ۴ گلی که زد می‌توانست یکی دو بار دیگر هم دروازه استقلال را باز کند. ستاره بی‌چون‌وچرای پرسپولیس هم کسی نبود جز مهدی طارمی که به راحتی می‌توانست در آن دیدار هت‌تریک کند.

وقتی در نیمه اول به سود پرسپولیس اعلام پنالتی شد ابتدا یکی از بازیکنان پرسپولیس توپ را برداشت تا ضربه را بزند که این مسئله باعث دلخوری طارمی شد اما در نهایت با وساطت سیدجلال حسینی و بقیه بازیکنان پرسپولیس مهدی پشت توپ قرار گرفت که ضربه‌اش را مهدی رحمتی مهار کرد. جالب است بدانید سال قبل از آن طارمی به‌عنوان یک بازیکن جوان و جویای نام در دقیقه ۸۰ دربی وارد میدان شد و توانست تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد. خیلی‌ها می‌گویند طارمی از همان دیدار نام خود را در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها انداخت؛ دیداری که حمید درخشان سرمربی پرسپولیس بود.

گفتنی است بسیاری از کارشناسان مهدی رحمتی را بهترین دروازه بان ۲۰سال اخیر فوتبال ایران می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1756864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    1 0
    تو دربی ۹۵ طارمی رحمتی را با گل هایش آتش زد وبیماری کرد