بهمن درّی با اشاره به «رتبه نخست شمارگان و عناوین کتاب‌های حوزه دین در پنج‌ماهه اول سال جاری» گفت: این اتفاق مبارک به همت اهالی قلم متعهد و دلسوز و ناشران حوزه دینی و با حمایت وزارت ارشاد تبلور عینی پیدا کرده که در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز سخن می‌گفت، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، افزود: هرگز دشمن دست از جنگ علیه اسلام برنخواهد داشت و اتفاقاً هم‌اکنون وظیفه و رسالت‌ ما نسبت به گذشته سنگین‌تر است؛ چرا که هم باید نسبت به پاسداشت آرمان‌ها و فداکاری‌ها و ایثارگری‌های دلیر مردان هشت سال دفاع مقدس کوشا باشیم و هم باید نسبت به حربه‌های جدید و برنامه‌های ضداسلامی دشمن که در قالب جنگ نرم و اندیشه بروز کرده، هوشیار باشیم و هوشمندانه اقدام کنیم.

 

دری در بخشی از سخنان خود گفت: لازمه داشتن فیلم و تئاتر خوب سرمایه‌گذاری برای کتاب و تولید فکر مفید است.

 

او همچنین از کاهش عرضه و تولید کتاب‌های عرفان‌های نوظهور خبر داد و گفت: با اقدامات و برنامه‌های درنظر گرفته‌شده در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، عرضه و تولید کتاب‌های غیرمناسب و عرفان‌های نوظهور کاهش پیدا کرده است و امیدواریم این مسیر را تا حذف تولید تمامی این عرفان‌ها پیش ببریم.

 

درّی با اشاره به این‌که هویت دینی و ملی ما به هم گره ‌خورده است، گفت: هویت ایرانی ما در گرو هویت دینی است و نباید برای آن‌ها تعریف جداگانه‌ای قائل شد و در حقیقت هویت ایرانی بدون اسلام، بی‌معنی است.

 

معاون امور فرهنگی ارشاد مراقبت از ارکان نشر را از اولویت‌های کاری وزارت ارشاد دانست و افزود: در حقیقت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به نحو حمایت و نمایان کردن ارکان نشر در کنار یکدیگر است.

 

مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امروز (ششم مهرماه) با حضور بهمن درّی، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، آیت‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، و مسؤولان فرهنگی استان و ناشران و اهالی قلم و رسانه در سالن شمس نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    شمارگان بالاي کتب حوزه دين به اين دليل است که قرآن و مفاتيح و کتب ادعيه که تيراژ بالايي دارد جزو اين حوزه به حساب آورده ميشود