هشدار مهاجری درباره «رواج لجاجت و تسری بی‌حجابی» /«حاشیه سازی» را متوقف کنید

روشهایی مانند نصب دوربین و پلمب کردن اماکن صنفی، حتی و حتی و حتی یک بی حجاب را محجبه نخواهد کرد و  جز رواج لجاجت و تسری بی حجابی به دیگران  و نیز ایجاد فضای دوقطبی خطرناک نتیجه ای نخواهد داشت. ضمن اینکه بازتاب جهانی‌اش اصلا به نفع مان نیست.

  • محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

  • امروز رهبرمعظم انقلاب ، مسئولان را از پرداختن به حاشیه ها برحذر داشتند.

  • هرچند که این روزها توجه به حاشیه ها بخصوص در دولت و مجلس، از حد فزون است اما مهمترین حاشیه ای که طی هفته های اخیر خودش را به متن تبدیل کرده و بلکه در صدر موضوعات کشور قرار گرفته ، موضوع مقابله غیرموثر و شاید مضر با پدیده بی حجابی است.

  • بی‌حجابی اگر به ساختارشکنی در حوزه عفاف منجر شود حتما باید جدی گرفته شود اما در وضعیت کنونی (منهای استثناها) در اندازه ای نیست که فکر همه مسئولان و ائمه جمعه و خطبا و رسانه ها را به خود مشغول کند. ضمن اینکه روشهایی مانند نصب دوربین و پلمب کردن اماکن صنفی، حتی و حتی و حتی یک بی حجاب را محجبه نخواهد کرد و جز رواج لجاجت و تسری بی حجابی به دیگران و نیز ایجاد فضای دوقطبی خطرناک نتیجه ای نخواهد داشت. ضمن اینکه بازتاب جهانی‌اش اصلا به نفع مان نیست.

  • امنیتی کردن این مقوله و مواجهه سیاسی با آن ( توسط کاسه های داغتر از آش) فقط گره را کورتر خواهد کرد. بی‌حجابی پدیده ای کاملا فرهنگی و اجتماعی است و اصلاح آن عمر نوح و صبر ایوب و خلق محمدی(ص) می خواهد.

  • کلیدش نه در دست سیاسیون است نه پلیس و با عرض معذرت نه در دست روحانیون محترم. جامعه شناسان، روانشناسان اجتماعی و آسیب شناسان - صرفنظر از گرایش سیاسی شان باید به میدان بیایند و ایده بدهند.

  • جز این، تنها اتفاقی که خواهد افتاد فرورفتن بیشتر در باتلاق حاشیه ها وسر کار گذاشتن خودمان است.

بیشتر بخوانید:


۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1757288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =