واحد مرکزی خبر نوشت:

بعد از افزایش ذخایر نفتی آمریکا که روز چهارشنبه در آمارهای هفتگی اعلام شد، قیمت نفت صبح پنجشنبه در بازارهای آسیا به روند نزولی خود ادامه داد. در آغاز معاملات الکترونیکی آسیا هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت ( پایه آمریکا ) برای تحویل در ماه نوامبر با هشتاد و سه سنت کاهش، هشتاد دلار و سی و هشت سنت معامله شد.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر هم با نود و یک سنت کاهش به یکصد و دو دلار و نود سنت رسید. تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند افزایش ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا در هفته گذشته به کاهش تقاضا منجر شد.

آنها خاطر نشان کردند چشم انداز کاهش تقاضای جهانی و کاهش شاخص بورس ها،‌ بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس آمار هفتگی وزارت انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور بعد از کاهش حدود هجده میلیون بشکه ای در سه هفته گذشته، هفته قبل بیش از میزان پیش بینی ( یک میلیون و نهصد و هزار بشکه ) افزایش یافت. ذخایر بنزین آمریکا هشتصد هزار بشکه و فرآورده های تصفیه شده این کشور یکصد هزار بشکه افزایش یافت. شاخص بورس های اروپا و آمریکا روز چهارشنبه بعد از سه روز افزایش در پی امیدواری درباره حل بحران بدهی منطقه یورو، بار دیگر کاهش یافت. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت برای تحویل در ماه نوامبر در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار نیویورک ( نایمکس ) با سه دلار و بیست و چهار سنت کاهش در مقایسه با روز گذشته به هشتاد و یک دلار و بیست و یک سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، در معاملات روز چهارشنبه بازار لندن نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با سه دلار و سی و سه سنت کاهش به یکصد و سه دلار و هشتاد و یک سنت رسید.

/3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =