این زن، اولین کاپیتان زن دریانوردی ایران است / عکس

همشهری آنلاین نوشت: کاپیتان طهماسبی فعالیت دریانوردی خویش را از سال ۸۹ با مدرک ملوان نامحدود در منطقه بندرلنگه به عنوان اولین بانوی دریانورد ایران آغاز نمود.

راحله طهماسبی سروستانی که پیش از این به عنوان اولین دریانورد زن ایران مورد توجه رسانه ها و مسئولان کشوری قرار گرفته بود ، اینبار بعنوان اولین کاپیتان زن ایرانی برای استان فارس افتخار آفرینی کرد.

کاپیتان طهماسبی دارای مدرک فوق لیسانس کامپیوتر و فعالیت دریانوردی خویش را از سال ۸۹ با مدرک ملوان نامحدود در منطقه بندرلنگه به عنوان اولین بانوی دریانورد ایران آغاز نمود.

وی پس از طی ۷ سال کوشش مستمر و فعالیتهای دریانوردی موفق به دریافت مدرک افسر دومی شد و در همان سال به عنوان دریانورد نمونه ایران و اولین بانوی دریانورد در مراسم تجلیل از دریانوردان در اسکله شهید رجایی هرمزگان از وی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی‌ است بانوی شایسته کشورمان در سال ۹۶ فعالیت خویش را در زمینه تدریس دروس دریایی با دریافت مدرک tft آغاز نمود و به عنوان مدرس فنون بقا در دریا تا کنون فعالیت دارد.

این زن، اولین کاپیتان زن دریانوردی ایران است / عکس

برگ درخشان فعالیت این بانوی سروستانی آنجاست که در سال ۹۷در سالن همایشات تهران به عنوان چهره بانوی ماندگار انتخاب شد و اکنون در سال ۱۴۰۲ پس از طی سه ماه دوره فرماندهی موفق به اتمام دوره فرماندهی شد و در حال حاضر به عنوان اولین بانوی کاپیتان دریانورد در ایران و خاورمیانه است.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1757471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =