گل‌محمدی نشان داد مربی ایرانی از خارجی بهتر است

بهزاد داداش‌زاده در گفتگو با خبرآنلاین گفت: تمرکز نداشتن یحیی باعث شد امتیازات مهم مقابل هوادار از دست برود و سه امتیاز هم در تساوی ها از دست برود.

زاوش محمدی: پرسپولیس برنده مهمترین دربی چندسال اخیر شد. قرمزپوشان تهرانی توانستند در یک بازی خوب و مسلط، استقلال صدرنشین را شکست دهند تا موقتا به صدرجدول صعود کنند. این دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر رفته بودند که هر دو تیم در کورس قهرمانی قرار دارند و حالا با این باخت کار برای استقلال سخت شد.
یحیی گل محمدی در این بازی برخلاف بازی های فصل جاری، تیمش را با یک هافبک دفاعی و دو هافبک طراح به زمین فرستاد. گل محمدی همچنین با یک تعویض طلایی در بین دو نیمه، تیر خلاص را به پیکره استقلال زد و عیسی آل کثیر در تک موقعیتی که نصیبش شد، بیشترین استفاده را برد و گل برتری را به ثمر رساند.
در ارتباط با این بازی با بهزاد داداش زاده بازیکن اسبق پرسپولیس گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:


جناب داداش زاده بازی را چه طور دیدید؟

مشخص بود که بازی پر هیجان می شود. مطمئن بودیم که اگر برای دو تیم قهرمانی مهم است بازی باید برنده داشته باشد. خدارا شکر پرسپولیس سه امتیاز بازی را گرفت. پرسپولیس نیم فصل دوم را خوب شروع نکرد وگرنه می توانست الان با اختلاف زیاد صدرنشین باشد.

چه دلیلی پیش آمد که پرسپولیسی که با 5 امتیاز اختلاف در صدر بود، اکنون باید منتظر نتایج سپاهان باشد؟

مشکلاتی که در روند بازی هایش پیش آمد و تمرکز نداشتن یحیی باعث شد امتیازات مهم مقابل هوادار از دست برود و سه امتیاز هم در تساوی ها از دست برود.

شرایط بازی دیروز را چطور ارزیابی می‌کنید؟

نیمه اول نیمه بهتری از نیمه دوم بود. برعکس چیزی که آقای احمدی گزارشگر بازی می گفت. به هر حال متأسفانه یا خوشبختانه گزارشگر ها خودشان کارشناس هم شده اند. نیمه اول درگیر شونده و هجومی اما بی برنامه بود. یعنی تیم حساب و کتابی برای بازی روی عمق نداشت و هر دو تیم تیم از سمت چپ،یعنی قائدی و ترابی هر دو از چپ قصد نفوذ داشتند. هر دو تیم دفاع هم را خوب آنالیز کرده بودند و دیدیم که در نیمه اول اصلا موقعیت چندانی نداشتند و می شود گفت کم کار ترین بازیکن های زمین گلر های دو تیم بودند. ولی در مرکز زمین مالکیت توپ زیاد بود و وقتی یک بازیکن صاحب توپ می شد سه بازیکن حریف پرس می کردند. پرس هر دو تیم در سه سون میانی فوق العاده بود. مانور به بازیکن ها برای پاس عمق داده نمی شد. پاس ها در عرض بود یا به صورت مورب برای قائدی و ترابی. این شکل بازی دو تیم بود. بازی در نیمه دوم برای مربیان بود. این نشان داد مربی ایرانی برتر از مربی خارجی است. مربی برتر یحیی بود.

گل‌محمدی با تعویض بین دو نیمه برگ برنده‌اش را رو کرد.

گل‌محمدی تعویض فوق العاده ای کرد. حساب شده و مشخص بود که باید فوروارد اضافه شود. این برای من جای سوال است، دفاع های دو تیم هر دو بزرگ هستند، عارف غلامی می دانست آل کثیر چپ پا نیست، چه طور خراب کرد که به سر توپ خورد؟ بد تر از آن حردانی چرا سرش را دزدید؟ این ها همه برای نسل جوان و مربیان جوان درس شد. یعنی اگر حردانی توپ را نگاه می کرد احتمالا با سر یا پا می گرفت. این هم تیزهوشی آل کثیر بود که به موقع زد. پورعلی گنجی در پایان بازی یک خطای بی مورد کرد، اصلا نیازی به این کار نبود و توپ خطرناکی نبود. البته استرس طرفداران به بازیکنان و بازی هم استرس می دهد. به هر حال فوتبال بود و به نظرم پرسپولیس یک بازی ۶ امتیازی را برد. حالا باید منتظر باخت سپاهان باشد تا قهرمانی را به دست آورد. البته زود است از قهرمانی گفتن و قهرمان تایین کردن. ولی دربی همیشه برای همه اهمیت دارد. هیچ تیمی دوست نداشت ببازد و طرفداران هم دوست نداشتند ببازند.

گل‌محمدی نشان داد مربی ایرانی از خارجی بهتر است

ارنج ابتدایی پرسپولیس را چه طور دیدید؟ گل محمدی با ۲ هافبک دفاعی بازی می کرد و یک هافبک خلاق هم استفاده می کرد. در این بازی همزمان از سروش رفیعی و سعید صادقی استفاده کرد، با یک هافبک دفاعی به نام سرلک. فکر می کنید این تغییر تاکتیک خوب بود؟
من قبلا هم در مصاحبه ها گفتم که یحیی باید در نیم فصل دوم پلن داشته باشد. پلنی برای نیمه دوم داشته باشد. همه تیم ها نیم فصل اول از هم شناخت دارند، پرسپولیس و استقلال از هم شناخت کامل دارند، شما اگر دقت کنید پرسپولیس ترکیب متفاوتی داشت و همه بازیکن ها هم قابل احترام هستند. من هم مثل شما غافلگیر شدم. به هر حال سرمربی باید پاسخگو باشد، همان طور که آقای ساپینتو باید پاسخگو باشو. یحیی تعویض های خوبی داشت و مشخص بود که متمرکز است.برای بازی برنامه ریزی داشت. ما الان نمی توانیم بگوییم چرای این کار را کرد. چون یحیی با بازیکن ها زندگی می کند از بازیکنان خودش و حریف آنالیز دارد. من هم خودم از دیدن سروش تعجب کردم. البته سروش با روز های خوبش فاصله داشت. پاس داخل عمق نتوانست بدهد، با این که تخصص خودش است. هافبک ها این اجازه را ندادند.

تغییر پست وحید امیری را چه طور می بینید؟

من فکر می کنم که برخلاف کسانی که می گویند فوتبال وحید امیری تمام شده این طور نیست. بازیکن با تجربه، دونده و با تعصب است و به تیم انرژی می دهد. خوشبختانه من هم مربی ام و دوست دارم بازیکن چند پست در تیمم باشد. الان وحید امیری در چند پست می تواند بازی کند و این دست مربی را باز می گذارد. الان اگر یکی از دفاع چپ ها آسیب می دید می توانست تغییراتی بدهد. این حسن و یک نعمت برای یک تیم است که چنین بازیکنی داشته باشد. وحید امیری مهاجم هم می تواند باشد. دیروز از روز های فبل هم بهتر بود. هر چند بازی فشرده و درگیر شونده بود. پرس در مرکز زمین خیلی زیاد بود. یک اشتباه استقلال باعث شد گل بخورد، پرسپولیس هم اصلا اشتباه نکرد.

ادامه فصل را چه طور می بینید؟

قهرمانی برای هیچ تیمی راحت نیست، الان می گویند برای سپاهان راحت است. نه نیست. سپاهان جلوی تیم های بالای حدول راحت تر بازی می کند چون فوتبال بازی می کنند.ولی تیم های انتهای جدول سخت هستند چون بسته بازی می کنند و فقط امتیاز می خواهند. فوتبال را نمی توان پیش بینی کرد. پرسپولیس هم الان باید همه را ببرد و منتظر اشتباه سپاهان باشد.

گل‌محمدی نشان داد مربی ایرانی از خارجی بهتر است

بیشتر بخوانید:

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1757808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    3 1
    بیا پیشکسوت های ایران همین اند بایه غوره سردی وبایه مویز گرمیشون میشه حالا سریع نتیجه گرفت مربی ایرانی بهتر از خارجیه اصلا حالا مرگ بر آمریکا اصلا حالا آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    3 0
    تادیروز که جانشین آقای گل محمدی را هم تعیین کرده بودید.
  • سید IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 6
    پیام حیدری بیشتر نشان داد که دستور این است بازی ها را برای تیم لنگ در بیاورند مثل بازی های گذشته تیم لنگ که خطای یک متر بیرون هجده قدم را برایش پنالتی گرفتند این فوتبال نیست شرمساری و حقارت است
  • محمود IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    2 8
    خخخخ با کمک داور
  • علی رضا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 8
    باسلام و آرزوی موفقیت برای همه ورزشکاران عزیز و تبریک به طرفداران تیم پرسپولیس،بطور حتم اگر داور پنالتی مسلم استقلال در دقیقه ۵ بازی را نادیده نمی گرفت،کلا روند بازی شکل دیگری به خود می گرفت.
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    2 8
    البته با کمک پیام حیدری
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    2 2
    برای من عجیبه که جناب داداش زاده که سالها در استقلال بازی کردن چگونه میتونن تا این حد نسبت به پرسپولیس تعصب داشته باشن!!! با عقل جور در نمیاد .
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    4 2
    گل محمدی عالیه
  • GB ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    3 5
    این ها را با زدن یک گل شانسی متوجه شدید؟!!! تیمی که ۹۰ دقیقه تو قوطی بود؟
  • دلباز IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    2 5
    ابر و باد و مه و خورشید وفلک در کارند تا ..... با این کارها روز به روز در مقابل رقبای آسیایی ضعیف تر میشویم
  • رضا کارگر IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    2 0
    باسلام: احتراما بایک بازی نمیشود محک زد بهتراست یا خیر. این اقا از تیم سپاهان باخت وتیم سپاهان مربی خارجی دارد. اشتباه بازیکنان را نباید بحساب مربی گذاشت . با تشکر