۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
ترامپ به بایدنِ «شکست‌خورده» تاخت!

ایسنا نوشت: در شرایطی که قرار است جو بایدن حضور انتخاباتی خود برای ۲۰۲۴ را اعلام کند، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده با انتقاد از او، دولت رئیس‌جمهوری کنونی را «ناتوان و شکست‌خورده» توصیف کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری هیل،‌ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دوشنبه در بیانیه طولانی خود گفت: می‌توانید پنج تن از بدترین روسای جمهور در تاریخ آمریکا را انتخاب کنید و آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید و بدانید که همگی آنها نتوانستند خسارتی که جو بایدن در چند سال به کشورمان وارد کرد، انجام دهند. آنها حتی به چنین چیزی نزدیک هم نشدند! 

ترامپ به مشکلات بی‌حدی که بایدن در چند سال اول ریاست جمهوری خود با آنها مواجه شده، از جمله به تورم، مهاجرت، جرم و جنایت و آموزش اشاره کرد. ترامپ همچنین به سوابق سیاست خارجی بایدن اشاره کرد؛ از جمله خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تسلط دوباره طالبان بر این کشور، جنگ روسیه و اوکراین و تنش‌های فعلی با چین.

دونالد ترامپ در بیانیه خود گفت: «با چنین ریاست‌جمهوری فاجعه‌بار و ناموفقی، تقریبا غیرقابل تصور است که بایدن حتی به فکر نامزدی دوباره در انتخابات باشد. می‌دانید که در انتخابات گذشته چه اتفاقی افتاد؛ آنها تقلب کردند و در انتخابات دستکاری کردند. اما من این را به شما قول می‌دهم که وقتی در صحنه مناظره می‌ایستم و سوابق خودمان را با هم مقایسه می‌کنم، این بدترین کابوس دموکرات‌های رادیکال خواهد بود زیرا هرگز سابقه‌ای به بدی آن وجود نداشته و کشور ما هرگز این همه چیز را پشت سر نگذاشته است.»

او افزود: «هرگز در تمام طول تاریخ آمریکا، تضادی به این بزرگی میان دو دولت متوالی وجود نداشته است. برای ما بزرگی بود و برای آنها شکست.»

ترامپ در پایان افزود: «با حمایت شما در انتخابات، ما در سال ۲۰۲۴ جو بایدن را شکست خواهیم داد. ما اقتصاد خود را نجات خواهیم داد. تورم را سرکوب خواهیم کرد. ما تهاجم به مرزهای جنوبی خود را متوقف خواهیم کرد. ما عزت ملت خود را اعاده خواهیم کرد. و ما از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری خواهیم کرد. همه ما در کنار هم آمریکا را دوباره با عظمت خواهیم کرد!»

این رئیس جمهوری‌خواه پیشین کاخ سفید که نوامبر گذشته در عمارت لوکس خود در فلوریدا، تمایل برای مشارکت در انتخابات ۲۰۲۴ را اعلام کرد، اولین رئیس‌جمهوری کنونی یا سابق به شمار می‌رود که با اتهام جنایی مواجه شده و ماه گذشته در نیویورک رسما متهم شد.  

بیانیه روز دوشنبه ترامپ در حالی منتشر شد که بایدن پیش از آن به خبرنگاران گفت که خیلی زود نامزدی در انتخابات را اعلام می‌کند و بسیاری گمان می‌کنند که امروز سه‌شنبه چنین اتفاقی رخ دهد.

در همین حال ترامپ در مصاحبه‌ جدیدی گفت که در پایان دوره ریاستش بر کاخ سفید، با معاون خودش مایک پنس اختلافاتی داشت.

ترامپ در گفت‌وگو با گرگ کلی، مجری نیوزمکس که شامگاه دوشنبه منتشر شد، گفت: من معاون رئیس‌جمهوری خیلی خوبی داشتم که تا پایان راه عملکرد خوبی داشت. با این حال قویا با او اختلاف‌نظر داشتم و هنوز هم همینطور است.

این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۲۰ که انتخابات برگزار شد و به پیروزی بایدن انجامید، استدلال می‌کرد که مایک پنس به عنوان رئیس وقت سنا این توانایی را دارد که حکم پیروزی بایدن را لغو کند. مایک پنس اما این ادعا را رد کرده و گفت که ایده ملغی کردن نتیجه انتخابات، «غیر آمریکایی» بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1758324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =