حمیدرضا حاجی بابایی، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران بود.

او در این سخنرانی از ایجاد مراکز تربیت معلم به صورت پردیس دانشگاهی در تمام استان‌های کشور خبر داد و گفت: از امسال تمام کسانی که میخواهند در آموزش و پرورش تدریس کنند باید در کنکور شرکت کرده و در مراکز تربیت معلم، 4 سال دوره ببینند.
پیش از این از قول او گفته شده پردیس های تربیت معلم، دخترانه و پسرانه هستند و در تمام مراکز استان ها تشکیل می شوند. یعنی 64 دانشگاه دخترانه و پسرانه به زودی تشکیل می شود.

حاجی‌بابایی همچنین به یک شیفت شدن مدارس اشاره کرده و آماری دراین باره داد: در طول سه ماه تابستان حدود 12 هزار و 740 مدرسه از نوبت بعدازظهر به نوبت صبح منتقل شدند. در تهران نیز 413 مدرسه در نوبت عصر به 200 مدرسه کاهش یافته است به این معنی که بیش از 200 مدرسه به نوبت صبح منقل شدند چرا که درس خواندن در نوبت صبح با درس خواندن در نوبت بعدازظهر قابل مقایسه نیست.

آموزش و پرورش برای تعطیل شدن روزهای 5شنبه آموزش عمومی، مجبور به یک شیفت کردن مدارس است. اتفاقی که به سختی اتفاق افتاده است و حتی خبر رسیده برای این منظور سراغ مدارس فرسوده هم رفته است. با این حال وزیر علوم گفته مدرسه‌سازی در کشور به سرعت در حال انجام است: امسال بودجه‌های مدرسه سازی در کشور نسبت به سال گذشته 7 برابر افزایش پیدا کرده است. سال 1390 یک سال استثنایی برای مدرسه‌سازی خواهد بود و 4 میلیون متر مربع مدرسه‌سازی در کشور انجام خواهد شد که این اعتبار به جز یک هزار میلیارد تومانی است که خیرین مدرسه سازی خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش به امور تربیتی و سوق دادن دانش‌آموزان به ارزش‌های اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: امسال 10 هزار مدرسه قرآنی ایجاد شده است و به دنبال افزایش مدارس قرآنی به 50 هزار مدرسه هستیم.

حاجی‌بابایی به افزایش یک ساعت به درس قرآن برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 3 میلیون جلد قرآن با ترجمه جدید در اختیار مدارس راهنمایی قرار می‌گیرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =