روایت رئیسی از «تفاوت دولت مردمی با دولت‌های دیگر»

ایسنا نوشت:رئیس جمهور گفت: تفاوت دولت مردمی با دولت‌های دیگر در این است که این دولت از کنار هیچ مسئله‌ای عبور نخواهد کرد، به دنبال حل مسائل با راهکاری علم پایه و متقن است و در این مسیر آنچه را که خیر و صلاح کشور باشد، با قدرت و قوت دنبال خواهد کرد و از برخی ملامت‌های تنگ‌نظرانه ابائی نخواهد داشت.

  • سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در آخرین برنامه روز اول سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، در جمع علما، نخبگان و بزرگان عشایر استان با بیان اینکه مردم خوزستان در دفاع مقدس و صیانت از ارزش‌های انقلاب خوش درخشیده‌اند، گفت: این وفاداری و تعهد به انقلاب و کشور از سوی مردم این استان مسئولیت مسئولین در جهت حل مسائل و مشکلات این خطه را دو چندان کرده است.

  • رئیسی با بیان اینکه کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند، تصریح کرد: اگر چه رفع کامل این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند زمان بیشتری است، اما دولت مردمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون حل مسائل و مشکلات استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

  • رئیسی در پاسخ به اظهارات یکی از حاضرین در این نشست درباره نسبت حوزه با دولت گفت: کار حوزه‌های علمیه مغزافزاری و پژوهشی بوده و اساساً نظام مسائل کشور ماحصل پژوهش‌های حوزه و دانشگاه است و از این منظر دولت به این دو نهاد مهم علمی به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی و پشتوانه فکری دولت نگاه می‌کند.

  • رئیس جمهور درباره سهم خوزستان در برنامه هفتم توسعه کشور اظهار داشت: مسئله امروز کشور ما سندنویسی نیست، بلکه اقدام و اجراست. در همین راستا دولت مردمی به دنبال تحقق منویات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای عدالت، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور است. در عین حال تهیه سند تعیین نیازها و مشکلات خوزستان بر اساس اولویت‌ها برای دولت بسیار مغتنم خواهد بود.

  • توجه به ظرفیت بسیار خوب اقوام و طوایف عرب ایرانی برای ارتباط گیری با ۲۵ کشور عربی منطقه، لزوم به تصویر کشیدن رشادت‌های عشایر عرب در مقابله با استعمار با هدف معرفی به نسل آینده، اهتمام ویژه دولت به رفع معضل بیکاری در کشور به ویژه در استان خوزستان و لزوم نهادینه شدن مردم‌داری در بین مسئولان از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در این نشست بود.

  • رئیسی در ادامه تصریح کرد: تفاوت دولت مردمی با دولت‌های دیگر در این است که این دولت از کنار هیچ مسئله‌ای عبور نخواهد کرد، به دنبال حل مسائل با راهکاری علم پایه و متقن است و در این مسیر آنچه را که خیر و صلاح کشور باشد، با قدرت و قوت دنبال خواهد کرد و از برخی ملامت‌های تنگ‌نظرانه ابائی نخواهد داشت.

  • رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: اتحاد و انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه‌های خوزستان از برکات الهی به این استان و باطل کننده نیرنگ دشمنان بوده و این اتحاد و همبستگی باید استمرار یابد و تقویت شود.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1759450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =