مرتضی آقاتهرانی گفت: کسانی که علیه آیت​الله مهدوی​کنی حرف می​زنند به دنبال اسلام منهای روحانی​​اند.

به گزاش خبرآنلاین، بزرگان اصولگرا با تشکیل سازوکاری که به 7+8 معروف شده است، سعی کردند تمامی نیروهای اصولگرارا متحد کنند اما هنوز حامیان دولت به این ساز و کار تن نداده اند و با تشکیل جبهه پایداری، متشکل از نمایندگان حامی دولت در مجلس هشتم، برخی وزرای سابق کابینه نهم و برخی اعضای قرارگاه عمار عزم ورود به عرصه انتخابات مجلس نهم را دارند.
پس از شکل گیری جبهه پایداری انتقادات فراوانی به این تشکل سیاسی شد و بیشتر بحث های هم حول محور سهم خواهی این گروه در انتخابات آینده بود. اعضای این جبهه ابتدا این موضوع را تکذیب می کردند اما طی یکی دو هفته گذشته، احتمال ارائه لیست انتخاباتی مجزا را رد نکرده اند. از همین رو است که اصولگرایان منتقد دولت جبهه پایداری را عامل تفرقه انداز در میان اصولگرایان می دانند.
اگرچه تکیه جبهه پایداری به روحانی شناخته شده ای چون آیت الله مصباح یزدی، در مقابل محوریت آیت الله مهدوی کنی در جبهه متحد اصولگرایان، را برخی به تقابل این دو روحانی برجسته تعبیر می کردند اما آیت الله مصباح با برشماری صفات نیکوی آیت الله مهدوی کنی نشان داد که چنین قصدی ندارد. 
دبیرکل جبهه پایداری نیز در آخرین موضع گیری اش از این موضوع برائت جسته است. مرتضی آقاتهرانی، معلم اخلاق دولت، در مراسم گشایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس با بیان این‌که این جبهه و آیت‌الله مصباح یزدی هیچ تقابلی با آیت‌الله مهدوی کنی ندارند، از برخی اظهارات در مورد رئیس مجلس خبرگان انتقاد کرد و افزود: این جبهه در هیچ مکانی در برابر آیت‌الله مهدوی کنی حرفی نزده است و حرف‌هایی که پشت سر این عالم علوم دینی می‌زنند، دروغ‌پراکنی است.
آقا تهرانی همچنین به سوابق علمی و مبارزاتی آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: جامعه بدون روحانی مانند بدن بدون روح بوده است. دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با وی خاطرنشان کرد: آنانی که این حرف‌ها را علیه آیت‌الله مهدوی کنی می‌زنند به دنبال اسلام منهای روحانیت هستند.
/29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =