کوک کردن ساز برای فرشتگان زمینی

آموزش به کودکان فقط عشق می خواهد و عشق.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛معصومه تاجیک؛در بین بچه هایی که دارند موسیقی را یاد می گیرند به "خاله شیدا" معروف است.این را همه می دانند که ندریس به بچه ها در سن پایین کار بسیار سختی است اما خاله شیدا هدف بزرگی دارد.می گوید:«این کار عشق می خواهد،علاقه می خواهد و حوصله.بچه ها مثل بچه های خودم هستند و تمام هدفم این است تا در آینده و در این مملکت برای خودشان کسی شوند.»به گفته تاجیک،این روزها هدف خیلی ازخانواده ها تغییر کرده.شاید کمتر کسانی هستند که سمت موسیقی می آیند اما او و دوستانی که دارد نمی خواهند این اتفاق بیفتد.به همین دلیل هم هست که در آموزشگاه های مختلف به دنبال استعداد ها است.استعدادهایی که خودش آموزش شان می دهد و راه را نشان شان می دهد.در دنیای اسباب بازی ها و کامپیوترها،دردنیایی که همه چیز به سمت مدرن شدن پیش می رود کار امثال معصومه تاجیک ستودنی است؛یعنی حفظ سنت ها و ارزش های موسیقی با چنگ و دندان.


اصلا چه شد که وارد این کار شدید؟
خب خودم علاقه زیادی داشتم.همیشه دلم می خواست سازی را بنوازم وآنقدر علاقه داشتم تا این هنری که خدا به من داده را به بقیه منتقل کنم.

از چه سالی شروع کردید؟
خب من متولد سال 1362 هستم.از بچگی علاقه زیادی به موسیقی داشتم اما به صورت تخصصی از سال های دور شروع کردم.فکرمی کنم سال 93 بود که آموزش بلز وفولت ریکور را آغاز کرد.در آموزشگاه سام و فرهنگسرای مهر،کوشا،میعاد،تلاش و نوای مهر.

در فرهنگسراهای دیگر هم آموزش داده اید؟
بله؛ارسباران و کانون فرهنگی پرورشی و فکری کودکان مرکز رانمهر نیکان.سرای محله سرآسیاب و ...من گاهینماه دوره آموزشی جهاد دانشگاهی تهران را دارم.البته در موسیقی مدرک شاید زیاد مهم نباشد.مهم ذات هنر است و علاقه ای که انسان باید داشته باشد.

کوک کردن ساز برای فرشتگان زمینی

حالا چرا تدریس به کودکان؟
دوست دارم.از بچه ها انرژی می گیرم،چون همه این بچه ها فرشته های زمینی هستند.
فکر می نم بچه ها استعداد بیشتری برای یادگیری دارند.وقتی برای اجرای هنرجویی دور هم جمع می شویم حال خیلی خوبی دارم.خستگی از تنم در می رود و احساس می کنم بخشی از وجودم دارد آن ساز را می نوازد.

و این هدفی است که دارید؟
هدف که زیاد دارم.دلم می خواهد تک تک این بچه ها در آینده برای خودشان کسی شوند.در ایران بچه های زیادی داریم که سرشار از استعداد هستند اما شاید امکانات کافی را نداشته باشند.از خدا می خواهم همیشه من را در این راه یاری کند تا بتوانم با آموزش به کودکان آن دینی که احساس می کنم به مردم کشورم دارم را ادا کنم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1761210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =