فارس گزارش داد:

 

دومین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی در حالی آغاز به کار کرد که متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه حضور نیافته و افتتاحیه‌ای برای این نمایشگاه برگزار نشد.

 

کودکان و نوجوانان امروز آینده سازان جامعه اسلامی هستند و اکثر متولیان و کارشناسان فرهنگی معتقدند نباید از تربیت سالم این قشر آینده‌ساز غافل بود چرا که این گروه سنی دارای پتانسیل‌های فراوانی است که از آنها می‌توان در آینده ایران اسلامی بهره‌برداری کرد.

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در راستای افزایش رشد فکری دانش‌آموزان و ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان این مرز و بوم دومین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی با عرضه مستقیم محصولات فرهنگی را روز گذشته در محل سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برپا و به مدت 8 روز در حال برگزاری است.

این نمایشگاه در حالی آغاز به کار کرد که مراسم افتتاحیه‌ای برای آن برگزار نشد و به نوعی تاکنون هیچ یک از مسئولان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه حضور نیافتند این امر حاکی از آن است که ادبیات کودک و نوجوان در نزد مسئولان فرهنگی نیز مغفول واقع شده است.

در این نمایشگاه حدود 64 ناشر کودک و نوجوان حضور دارند که با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ به میزبانی کودکان و نوجوانان رفته‌اند اما اکثر انتشاراتی‌ها از عدم حضور بازدیدکننده و تبلیغات مناسب برای این نمایشگاه رنج می‌برند.

دومین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی از هشتم مهر تا شنبه 16 مهر ماه سال جاری در ‌مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب از ساعت 9 تا 20 دایر است.
 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =