۳ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
تجلیل خطیب جمعه شیراز از «خلیل عقاب»

ایسنا نوشت:آیت‌الله دژکام با طرح این توصیه که «فرزندان خود را تشویق کنید که کار حوزوی کنند و طلبه بشوند که مداد العلما افضل من دما الشهدا» گفت: هنوز هم سلسله علما شهید می دهند و آماده شهادت هستند و این مسیر را نگذارید تعطیل شود.

  • نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به اهمیت بحث دشمن‌شناسی و توجه به آن در ابعاد مختلف، یادآور شد که وقتی می‌گوییم تمدن رقیب، گاهی اشتباه می‌شود که این تمدن مسیحی است؛ حال آنکه تمدن اروپایی و آمریکایی امروز، تمدن مسیحی نیست و اساس این تمدن کفر است.

  • آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ اردیبهشت شیراز گفت: اگر بناست در رقابت بین تمدنی به میدان بیاییم قهرمانان بزرگی مثل ملاصدرا، علامه طباطبایی، علامه مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی و غیره هستند که در مقابل حرف‌های پوسیده تمدن اروپایی و آمریکایی به میدان اندیشه‌ورزی آمدند و حرف های عمیق و بزرگ و درست ارائه کردند و علاوه بر آن از وحی تحریف نشده یعنی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت و بیانات آنها در راستای مسئله معاد و پس از مرگ برخوردار هستیم که متاسفانه اروپایی ها خود را از این هم محروم کردند.

  • آیت‌الله دژکام با طرح این توصیه که "فرزندان خود را تشویق کنید که کار حوزوی کنند و طلبه بشوند که مداد العلما افضل من دما الشهدا" گفت: یک عالم نقش آفرین در عرصه حیات امت اسلامی ارزشش از شهادت کمتر که نیست، بیشتر هم هست، پوشیدن این لباس تزکیه خودش را می‌کند که در این لباس قرار می‌گیرد و نوعی شهادت را استقبال می‌کند و هنوز هم سلسله علما شهید می دهند و آماده شهادت هستند و این مسیر را نگذارید تعطیل شود. اگر عزیزانی علاقه‌مند هستند مانعشان نشوید تا این مسیر نورانی به خوبی ادامه پیدا کند.

  • آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به درگذشت "خلیل عقاب" و در پیش بودن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، گفت: پهلوانی در شیراز ریشه عمیق دارد، آیین فتوت با تشریف فرمایی حضرت احمد بن موسی(ع) در شیراز به نوعی ریشه دوانده و وجود مقدس ایشان از فتیانی است که در عالم فتوت کم نظیر است و شعرا در بحث فتوت ایشان داد سخن داده‌اند و شیرازی‌ها در مکتب حضرت احمدبن‌موسی(ع) فتوت و پهلوانانی را یاد گرفتند تا امروز هم چهره‌های مدال‌آور کشتی ما که از همین گودها برمی‌خیزند چشم همه ما را روشن می‌کنند.

  • امام جمعه شیراز گفت: این فرهنگ پهلوانی را پاس بداریم خیلی وقت‌ها در مشکلات سیاسی و اجتماعی جامعه ما پشت و پناه مردمی می‌خواهند. این پهلوانان و مردان وسط گود زورخانه وارد میدان می‌شوند و مسیر را برای دیگران باز و ارزش‌ها را حفظ می‌کنند. در ۴۰ و چند سال پس از انقلاب اسلامی مواردی که اهل فتوت در شیراز میدان‌داری کردند و حرف حق را به کرسی نشاندند، کم نداریم.

  • نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه برخی مردم‌سازی را به خصوصی‌سازی فروکاسته‌اند، تاکید کرد: اگر قرار بر خصوصی‌سازی باشد، قانون دارد و باید طبق قانون عمل شود؛ ولی یک گوشه مردمی‌سازی اقتصاد است؛ رهبری فرمودند از تولیدات کوچک و بزرگ باید مردم میدان دار باشند و این حرکت به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

  • امام جمعه شیراز، عملیاتی کردن طرح مردمی سازی اقتصاد را برعهده بسیج سازندگی دانست و گفت: تصمیم بگیرید که مجموعه‌های جوان و دانشجویان برای مردمی‌سازی جلسه بگیریم تا یک مدل و الگوی جدید ارائه شود. اگر این کار شد هم رشد تولید محقق می‌شود و هم مهار تورم، خود بنده هم دوباره پیگیری می‌کنم ولی توقع این است که دوستان به میدان عملیات بیایند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1762490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =