روزنامه کیهان نوشت:

آقای عسگرپور[مدیر عامل خانه سینما] اگر کمی به روند برنامه های سینمایی و مستند بی بی سی فارسی نگاه بیندازند شاید خودشان به این نتیجه برسند که فروش ممتد چندین کار که درست در راستای نگاه بی بی سی تولید شده باشد غیرممکن است مگر با سفارش قبلی یا از آن بدتر همسویی قلبی فیلمساز با جریان آن طرف آبی.
اما اینکه خانه(؟) سینما وارد چنین حوزه ای شده اگر واقعاً با نیت خیر صورت می گرفت بحث دیگری بود. آن هم به شرطی قابل قبول بود که این مدیران دلسوز نسبت به همه چیز این سینمای مستند که حالا یکباره برایشان مهم شده است واکنش نشان می دادند. از تأمین اعتبار برای بیمه کردن همه فعالانش تا تأمین بودجه برای ساخت و پی گیری شرایط اکران و البته اکران همه نوع فیلم نه فقط کارهای مسئله داری از قبیل «سلاطین خیابان ها»، «ما نیمی از جمعیت ایرانیم»، «نقل گرد آفرید»، «عادت می کنیم» و...
بخش دیگر ماجرا دخالت در مسأله ای است که جز وزارت اطلاعات همه ما بدان جاهلیم و بهتر است بگذاریم این وزارت کار خود را پیش برد. درصورتی که از مستندسازان مدرکی باشد به دادگاه ارائه خواهد شد اگر نه چه حاجت به جنجال؟ شاید دوستان خانه سینما مستمسکی یافته اند که ضرباتی به نظام بزنند. اگر این طور است که دیگر هیچ!
 

57302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =