بمب ساعتی روی نیمکت استقلال

ریکاردو ساپینتو از زمان هدایت استقلال حاشیه های زیادی در کنار زمین داشته است.

ایمان گودرزی؛ ساپینتو همان طور که با استقلال در درون زمین بازیکنانش جنگنده نشان داده‌اند، در کنار زمین هم در طول فصل از لیگ پر جنب و جوش و البته جنجالی بوده است و با رفتارش بارها در مسابقات مختلف حاشیه‌ساز شده و با نیمکت تیم‌های حریف جنگ و دعوا به راه انداخته است. حواشی که سبب شده پرونده سرمربی استقلال در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هر روز سنگین‌تر شود. حالا به دو هفته پایانی لیگ برتر رسیده‌ایم و باید ببینیم سرمربی پرتغالی سورپرایز دیگری در زمینه حواشی و جنجال های از ساپینتو خواهیم دید یا نه، استقلالی ها در جام حذفی جز مدعیان به حساب می‌آیند. با هم حواشی مرد شماره یک نیمکت استقلال را در این فصل مرور می‌کنیم.

۲۷ مرداد و دیدار ملوان و استقلال در هفته دوم لیگ برتر اولین چشمه از حواشی ساپینتو کنار زمین ثبت شد، جایی که این مربی پرتغالی که گویا از شادی برخی از نیروهای هلال احمر کنار زمین پس از گل ملوان ناراحت شده بود، با لگد به برانکارد کنار زمین ضربه زد و جنجال‌ساز شد. هر چند ساپینتو پس از پیروزی ۳ بر یک استقلال در انزلی از نیروهای هلال احمر عذرخواهی کرد اما نشان داد که باید منتظر حواشی بیشتری از او در کنار زمین در ادامه لیگ باشیم.

بمب ساعتی روی نیمکت استقلال

۹ مهرماه و بازی هفته هفتم با گل گهر در سیرجان که با برتری ۲ بر یک استقلال تمام شد، دومین چشمه از حواشی ساپینتو کنار زمین بود. در دقایق پایانی این مسابقه ساپینتو پس از دریافت کارت قرمز از داور بازی به سمت نیمکت گل‌گهر رفت و با مربیان این تیم درگیر شد، به طوری که سعید الهویی دستیار امیر قلعه‌نویی و ساپینتو دست به‌یقه شدند و ساپینتو وی را هل داد. روایت‌ها درباره ریشه این درگیری متفاوت است و استقلالی ها و گل گهری‌ها هر کدام شان روایت خودشان را داشتند. استقلالی‌ها معتقد بود که مربیان گل گهر به پرتغالی به ساپینتو فحاشی کرده‌اند و در طرف مقابل مربیان گل‌گهر معتقد بودند که ساپینتو به آنها به زبان پرتغالی فحاشی کرده است. الهویی در این باره گفته بود:« من سال‌ها با همکارانی در ایران کار کردم که پرتغالی بوده و طبیعی است با واژه‌های این کشور تا حدودی آشنا باشم، برای همین وقتی از الفاظ نادرست استفاده شد متوجه شده و طبیعی بود که گلایه‌مند باشیم.» با این حال باشگاه استقلال در بیانیه‌ای اظهارات الهویی را رد کرد:« الهویی به دروغ به داور گفته این سرمربی به پرتغالی فحاشی می‌کند. این درحالی است که استقلال با یک گل از حریفش در این نیمه پیش افتاده و اتفاقا در روزی که قضاوت داوران عادلانه و بدون‌مشکل بود، اصلا دلیلی وجود نداشت که لااقل در نیمه اول سرمربی استقلال به کسی توهین کند.»

بمب ساعتی روی نیمکت استقلال

بازی مس کرمان و استقلال در هفته هجدهم لیگ برتر که روز ۱۳ بهمن برگزار شد پرده دیگری از جنجال‌های ساپینتو کنار زمین ثبت شد، به طوری که سرمربی پرتغالی علاوه بر درگیری با مربیان مس، با مسئولان هیئت فوتبال، نیروی انتظامی و خبرنگاران و ... نیز درگیر شد. در بخشی از بیانیه مس کرمان درباره این درگیری‌ها آمده بود:« سرمربی استقلال تهران درست بعد از گل سوم این تیم به سمت نیمکت تیم مس کرمان با نشان دادن حرکات دست و الفاظی که مشخصا چهره وی ماهیت کلام را مشخص می کند، به شکل عجیبی موجب تحریک نیمکت نشینان تیم مس کرمان می‌شود. ضمن اینکه آقای کالی تروئبا مربی اسپانیایی مس کرمان نیز به زبان و صحبت های طرح شده از سوی سرمربی استقلال کاملا مسلط بود والفاظ به کار برده شده از سوی سرمربی استقلال در این صحنه جای تاسف بسیار داشت... در ادامه بازهم رفتارهای تحریک آمیز سرمربی استقلال تهران ادامه پیدا می کند و این بار وی در زمانی که از سوی مقامات ورزشگاه و نیمکت نشینان تیم خود به سمت رختکن هدایت می‌شود به شکل ناباورانه‌ای یکی از مسئولین اجرایی هیئت فوتبال را به زمین پرت می‌کند... سرمربی استقلال پس از این ماجرا این بار و در زمان خروج از زمین به سمت جایگاه ویژه و خبرنگاران و رو به این مقامات رفتارهای توهین آمیز و زننده خود را انجام می‌دهد... سرمربی تیم استقلال تهران به ورودی رختکن خود می‌رسد به رفتارهای تحریک آمیز خود همچنان ادامه می‌دهد که در این مکان با عوامل نیروی انتظامی نیز درگیر می‌شود...» ساپینتو پس از اتفاقات بازی با مس کرمان، دو جلسه از سوی کمیته انضباطی محروم شد،با این حال حواشی سرمربی پرتغالی استقلال همچنان ادامه پیدا کرد.

بمب ساعتی روی نیمکت استقلال

دیگر حاشیه مرد پرتغالی در بازی با پیکان در هفته بیستم لیگ برتر در روز ۲۴ بهمن بر می‌گشت وصحبت‌های این سرمربی در نشست خبری و توهین وی به مربیان ایرانی حواشی زیادی را به وجود آورد. ساپینتو که پس از پایان بازی به شدت از مجتبی حسینی و سایر مربیان پیکان ناراحت بود، در مصاحبه پس از بازی گفت:« امیدوارم این لیگ جنگل تمام شود، در این جنگل حیوان‌ها وقتی عقب می‌افتند، در زمین دنبال دعوا می‌گردند، اینها مثل حیوان می‌مانند» سرمربی پیکان هم در پایان این بازی به گلایه از ساپینتو پرداخت و گفت:«بنده خدایی که نمی‌دانم از کجا او را آورده‌اند، روی هر صحنه اعتراض می‌کرد و یک چیزهایی می‌گفت که به خاطر داستان‌های قبل می‌دانستیم به زبان پرتغالی فحاشی می‌کنند. گفتم فلانی چیزی نگو برو بشین سر جات. همین. چرا شلوغش می‌کنند؟ آنقدر فحش پرتغالی دادند که یاد گرفتیم. خیلی هم رکیک است که اصلا قابل عنوان نیست.» حواشی بازی پیکان و استقلال سبب شد تا این بار کمیته انضباطی محکم‌تر وارد عمل شود و ساپینتو را به دلیل « نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی از طریق بکار بردن الفاظ توهین‌آمیز و تحقیرآمیز نسبت به جامعه فوتبال ۴ جلسه محروم کند.

شادی جالب ساپینتو با استقلالی ها پس از برتری مقابل پیکان + تصاویر- اخبار  فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

در آخرین حاشیه هایی که مرد پرتغالی تا هفته ۲۸ از خودش به جای گذاشته درگیری لفظی با عبدالله ویسی بوده است. سرمربی استقلال در کنفرانس خبری در مرود عبدالله ویسی گفت: «خیلی او را خوب نمی‌شناسم و سوابق فوتبالی‌اش را نمی‌دانم. او باید اوراق هویتی‌اش را نشان دهد تا درباره من صحبت کند. من ایشان را نمی‌شناسم و برای احترام باید بگویم در جام جهانی بودم و در لیگ‌های معتبر بازی کرده‌ام. باید ایشان به من احترام بگذارد همان‌طوری که من احترام می‌گذارم. من اول بازی به سمت حریف رفتم و سلام دادیم.» ویسی بلافاصله بعد از پایان مسابقه، در گفت‌وگویی تلویزیونی به شدت علیه رفتارهای ریکاردو سا پینتو موضع گرفت.

بمب ساعتی روی نیمکت استقلال

جالب آنکه عبدالله ویسی از موضع خود کوتاه نیامد و بلافاصله در یک برنامه، اظهارات تندتری را علیه سرمربی استقلال مطرح کرد! عبدالله ویسی بعد از پایان مسابقه، درباره عملکرد تیمش گفت: « من ساپینتو را دوست دارم اما رفتار او خوب نیست. ما ایرانی هستیم و فرهنگ ۲۵۰۰ ساله داریم. اگر قرار باشد هر بازی بی‌احترامی کند، خاک بر سر ما. یکی باید جلوی او را بگیرد. سرپرست ما اشتباه کرد این همه راه آمد اما او هم باید جلوی خودش را بگیرد. اگر عبدالله ویسی اشتباه می‌کند ۵ ماه او را محروم می‌کنند اما مربی خارجی... چه کسی این چیزها را یاد او داده؟ هرچند که او را دوست دارم و برایش احترام قائلم. ساپینتو فکر کرده ما ایرانی‌ها هیچ چیز تا به حال ندیدیم. ما جام جهانی رفتیم، ما بازیکنان لژیونر زیادی داریم. ما قهرمانی داریم و در آسیا قهرمان شدیم. فکر می‌کند فوتبال بلد نیستیم و آمده به ما فوتبال یاد بدهد. ساپینتو اصلا ادب و نزاکت ندارد. نوع رفتارش زشت است و در حد ایرانی‌ها نیست اگر بخواهم به تو (ساپینتو) توهین کنم باید بگویم فرهنگ ما کجا و فرهنگ مملکت شما کجا؟! حقش نیست با من و مربیان امثال من اینجور صحبت کند. ما ایرانی هستیم و همه رزومه مرا می‌دانند. نیاز نیست به تو پاسپورت نشان بدهم. پاسپورتم را نشانش بدهید. من هم در تیم ملی بودم و نایب قهرمانی و قهرمانی آوردم. من تیم آسیایی کردم. نباید هم رزومه مرا بداند! من هم رزومه او را نمی‌دانم. اگر در خیابان او را می‌دیدم، فکر می‌کردم دیوانه است! اینطور واقعا او را می‌بینم. این حقش نیست با من اینطور صحبت کند. باشگاه ما باید این موضوع را دنبال کند. حق ندارد با من مربی اینطور صحبت کند. این توهین به مربیان ایرانی است. از کجا آمدی؟ اصلا خودت کی هستی؟ چهار تا تماشاگر می‌گویند: ساپینتو، ‌ساپینتو، دیوانه شده‌ای! دیوانه بودی البته.»

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1763402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =