۰ نفر
۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹

کشور های عضو اکو شامل10 کشورایران، افغانستان ،ازبکستان ،ترکیه ،ترکمنستان ،پاکستان ،قرقیزستان ،قزاقستان،تاجیکستان و آذربایجان است.که قرار است از این به بعد ویزای مشترکی صادر کنند .<BR>

مشاور امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: وزارت امور خارجه با کشورهای عضو اکو در خصوص ویزای مشترک کشورهای عضو اکو همکاری خوبی دارد و بزودی این ویزا همانند ویزای شینگن رفت و آمد در کشورهای عضو اکو را راحت تر خواهد کرد.
مشاور امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال حلیمی، از همکاری خوب وزارت امور خارجه با کشورهای عضو اکو در خصوص ویزای مشترک کشورهای عضو اکو خبر داد و اظهار کرد: این ویزا همانند ویزای شینگن است که رفت و آمد در کشورهای عضو اکو را راحت‌تر خواهد کرد.
وی ادامه داد: هنوز برای ویزای خاص کشورهای عضو اکو عنوان دقیقی انتخاب نشده است اما پاسپورت‌های آن در حال تهیه است و امیداوریم به زودی نتیجه آن اعلام شود.
حلیمی در پاسخ به اینکه آیا می توان امیداور بود که ویزای مشترک کشورهای عضو اکو از نتایج این اجلاس باشد، گفت: دوستان ما در وزارت امور خارجه به این موضوع رسیدگی می کنند که البته پیشرفت خوبی داشته است اما اینکه از نتایج این اجلاس باشد را نمی‌دانم.
محمود حلیمی در نخستین اجلاس روسای سازمانهای ثبت احوال کشورهای عضو اکو افزود: هماهنگی های لازم با کشورهای عضو اکو در زمینه ثبت احوال انجام شده است تا ایرانیان مقیم این کشورها مشکلی در بخش وقایع گانه خود نداشته باشند، البته اگر مشکلی نیز در این بخش باشد قطعا دراین اجلاس مطرح و رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: البته ما به صورت دو جانبه با بخش های کنسولی خود در این کشورها در ارتباط هستیم و هیات‌هایی نیز یرای این منظور اعزام می کنیم تا در بخش صدور اسناد هویتی مشکلات حل و فصل کنیم.
مشاور امور بین‌الملل سازمان ثبت احوال با بیان اینکه ایرانیان مقیم کشورهای عضو اکو برای نیازهای ثبتی خود به کنسول ایران مراجعه می‌کنند، گفت: خوشبختانه مشکلی در زمینه صدور اسناد هویتی نداریم تنها مشکل ایرانیان خارج از کشور اقامت و تابعیت آنهاست که این موضوع نیز در محدوده وزارت امور خارجه است.
محمدناظمی اردکانی، رییس سازمان ثبت احوال کشور نیز در این اجلاس با اشاره به اهمیت ماموریت ثبت وقایع در همه نقاط جهان گفت: صدور مدارک هویتی و امنیتی برای شهروندان به سازمان های ثبت احوال واگذار شده است.
وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت پایدار کشورها مبتنی بر آمارهای دقیق بویژه در زمینه جمعیت است، افزود: شناسایی اتباع داخلی و خارجی و بهره مندی شهروندان از حقوق مختلف ازجمله شرکت در انتخابات و استفاده از خدمات آموزش و پرورش، خدمات بهداشتی و درمانی و سایر خدمات در گرو در اختیار داشتن مدارک شناسایی است.
وی با اشاره به اینکه عدالت در توزیع منابع و استفاده بهینه از آنها نیز منوط به داشتن اطلاعات دقیق بویژه در زمینه مهاجرت ها است، ادامه داد: شعار این اجلاس 'ثبت احوال نوین، زمینه ساز توسعه و امنیت' است که امیدواریم با تبادل نظر روسای سازمان های ثبت احوال کشورهای عضو اکو به نتایج مثبتی در این اجلاس برسیم.
معاون وزیر کشور، صدور کارت شناسایی هوشمند ملی -که دارای بالاترین ضریب امنیتی و ایمنی بوده و امکان جعل آن نیز وجود ندارد-، صدور حدود یک میلیون شناسنامه جدید برای هموطنان ایرانی، طراحی و ایجاد پایگاه های جمعیت و ایجاد و استقرار ثبت احوال الکترونیک را از مهم ترین اقدامات ثبت احوال ایران عنوان کرد.
ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه ثبت احوال ایران با یک قرن تجربه، دستاوردهای بزرگی در زمینه پایگاه های جمعیتی داشته است اظهار امیدواری کرد همکاری های بین المللی با کشورهای عضو اکو در زمینه ثبت احوال توسعه یابد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    1 0
    لطفا خبر تصمیم نهایی در این زمینه را فراموش نفرمایید.