رئیس سازمان بازرسی کل کشور مجددا خطاب به دولت درباره گشوده شدن پرونده های تخلف فراوان دولت در این سازمان هشدار داد

امید سلیمی بنی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تخلفات و مفاسد مالی اخیر از جمله اختلاسهای مکرر در نظام بانکی را به دلیل بی توجهی رئیس جمهور و هیات دولت به گزارشهای این سازمان دانست. وی همچنین خطاب به دولت گفته است پرونده های زیادی در این سازمان هنوز مطرح است که نمی خواهیم درباره آنها سخن بگوییم، چون مصلحت نیست. پس بهتر است مدعیان، سر جای خود بنشینند.
 مصطفی پورمحمدی که امروز در جمع کارکنان سازمان تحت مدیریتش سخن می گفت، شدیدترین انتقادها را از زمان انتشار گزارش اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در بانکهای کشور، متوجه مقامات دولتی کرد و گفت: " آنچه وزیر اقتصاد در برنامه تلوزیونی دیشب خود به عنوان دلیل اختلاسهای اخیر اعلام کرد، همان‌هایی بود که سازمان در چند نوبت به خصوص در گزارش سال 88 به تفصیل برای آقای رییس جمهور، وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و روسای بانک‌ها ارسال کرده بود. همه این موارد اعلام شده بود که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفت و منجر به این تخلفات و مفاسد شد."
شب گذشته صدا و سیما برنامه ای از نشست وزیر اقتصاد و روسای برخی بانک‌ها پخش کرد و در این برنامه راجع به تخلف بزرگ بانکی اخیر و ال سی‌های تقلبی آسیب شناسی انجام گرفت. اکنون رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از دولت می گوید: "اینکه درشت گویی و پرخاشگری شود و به این و آن نسبت‌های نابخردانه داده شود راه حل مشکل نیست. این حرف‌ها به درد کسی نمی‌خورد و تخلف را نیز جبران نمی‌کند."
این مقام عالی قضایی به مخاطبان خود در دولت توصیه کرد "به جلو فرار نکنند" و توضیح داد: "سازمان بازرسی با این نوع اظهارات و نسبت ناروا دادن‌ها زمین گیر نمی‌شود. توصیه ما این است که فرار به جلو نکرده و جلوی انحراف را بگیرند تا حداقل تخلف ادامه پیدا نکرده و مشکل جدیدی به وجود نیاید.اینکه به عملکرد و اقدامات سازمان بازرسی باز گردیم و بگوییم سازمان بازرسی کجا بوده و چه کار کرده و اقداماتی از این قبیل مشکلی را حل نمی‌کند."
پرونده های زیادی از فساد داریم

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی، مجددا سخن سال گذشته خود را تکرار کرد که در آن، خطاب به دولت گفته بود: "به اندازه ای پرونده از دولت داریم که اگر بخواهیم می توانیم فضای رسانه ای کشور را تحت تاثیر قرار دهیم." این بار پورمحمدی با این کلمات، از پرونده های فراوان دولت در این سازمان، خبر داد: "اگر بنا باشد بگوییم خیلی چیزها را مطرح می‌کنیم. به پرونده های بسیار اشاره می‌کنیم و سوابق زیادی را مطرح می‌کنیم. این خطا در حوزه شما واقع شده شما باید تلاش تان مضاعف باشد تا این مسئله جبران شود."
پورمحمدی با لحن کنایه آمیزی از "مدعیان" خواست ساکت بمانند: " مردم از همه چیز مطلع اند. مردم به خوبی فعالیت‌های سازمان بازرسی و اقداماتی که تا کنون انجام دادیم را می دانند. با جایگاه و رفتار شما نیز آشنا هستند. اما مدعیان سر جای خود بنشینند. آن کسی که تخلف کرده یا حامی تخلف است و یا این تخلف در مجموعه تحت نظر او اتفاق افتاده باید سر جای خود بنشیند. بهترین هدایت این است که سر جای خود نشسته و عذرخواهی کند تا حجم مجازاتش کاهش پیدا کند. این نوع برخورد کمکی به شما نمی‌کند. اینکه بیائید با فرافکنی دیگران را متهم کنید مشکلی حل نمی‌کند."
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشوررئیس این مجموعه با این توصیه که افراد دست ازغبارپراکنی بردارند، گفت: "بالاخره این گرد و خاک‌هامی‌نشیند و آنچه واقعیت دارد بر همه آشکار می‌شود. سازمان بازرسی کل کشور نیز روند منطقی خود را ادامه داده و به وظایف خود عمل می‌کند. البته اگر کسی بپرسد که از عملکرد خود راضی هستیم می‌گویم خیر. باید بیشتر تلاش کنیم. اما مجرمین، متخلفین و افرادی که وظیفه خود را عمل نکردند فکر نکنند با این اظهارات از جرم آن‌ها کاسته می‌شود. بلکه جرمشان افزایش پیدا کرده و از وزن و جایگاه آنان در جامعه کاسته می‌شود."
این چندمین بار است که مصطفی پورمحمدی با کلمات تندی علیه مقامات دولتی سخن می گوید و از آنها می خواهد روند کاری خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت پرونده های متعددی از تخلف را در مجامع قضایی و رسانه ها مطرح خواهد کرد.
45/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    1 0
    مطرح كردن ومفتوح بودن پرونده ها دردي را دوا نمي كند چه موقع زمان اجرا فرا مي رسد؟؟؟؟منتظر كسي يااتفاق خاصي مي باشيد ؟؟؟؟؟. اجرا كردن حكم را ازچين وعربستان ياد بگيريد
  • بدون نام IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    درمورد اختلاس 3000میلیاردی وگفته گوی اقای اژه ی با بخش خبری یک مسول ارشد این پرونده که برای پاسخ گوی به مردم اومده وازاین کار تفره نمی ره ولی من مندم که مجری صدا وسیما چرا میخواست دادستان کل کشور رو به محمل گوی بکشونه به اقای اژه ی چه ربطی داره که تو سوئیس چه اتفاقی افتاده !نکنید این کارا رو اقا یون!ازکارای مجری رسانه ملی که بگذریم! به نظر من اقای اژه ی و قوه قضائیه حرکت خوبی شروع کردند برای پاسخ گو بودن به مردم! و واقعا لذت بردم ازجرات ایشون برای معضرت خواهی از مردم امید وارم بقیه مسولین در سایر قوا نیز از کار اقای اژه ای وحرکت خوب قوه قضائیه بیاموزند! وما دگه شاهد چنین حوادثی در کشور عزیزمون نباشیم!
  • بدون نام IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    گرخحکم شودکه مست گیرنددردنیای سیاستبازان هرانکه هست بایدگیرند.
  • بدون نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    جناب پورمحمدی این حرف ها را فرمودید باز به اقایون بر می خوره و تهدید به استعفا می کنند
  • بدون نام NZ ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    حالا معلوم میشه که چرا بعضی از آقایان اینهمه پیگیر حذف چهار صفر از پول ملی بودند چون در آن صورت رقم اختلاس اخیر در اذهان عمومی ده هزار برابر کوچکتر میشد یعنی میشد سیصد میلیون که خوب اونهم قابل گذشت بود!!
    • محمد US ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
      0 0
      واقعا که بعضیها مثل شما جوگیر هستند. عزیز من این چه حرفیه شما میزنید. اگر چهار صفر حذف میشد اختلاس آنها میشد سیصد میلیون. یه بچه دبستانی هم اون موقع میتونست چهارتا صفر به اون مبلغ اضافه کنه. حالا که این همه سایت و کارشناس منتظرند تا از دولت یک آتو بگیرند. واقعا نظرت خیلی خنده دار بود.
  • حالا هرچي IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    يعني چي پرونده هاي زيادي داريم اما مصلحت نيست. با توجه به روند فعلي فكر نمي كنيد در تعريف مصالح بايد تجديد نظر شود.
  • اينده نگر IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    2 0
    جناب اقاي پورمحمدي طبق فرمايش ائمه اطهار (ص) زودتر به حسابت رسيدگي قبل از ديگران !؟ از حساب و اموال كي مايه ميگذاريد!؟ مردم مسلمان ايران!؟ جنابعالي اعتراف ميفرمائيد تا پرونده هاي زيادي از فساد و تخلف افراد را داريد اگر فاشا نكنيد و انان را در دادگاه عادل محاكمه نكنيد به اين مردم و ملت خيانت كرده ايد. جنابعالي در اين دنيا و روز قيامت بابت عدم رسالت خود بايد پاسخگو باشيد اگر ايمان داريد.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    1 0
    ببخشيد آقاي پور محمدي اگه فقط سر جاشون بنشينند برا شون كم نيست !؟مردم ايران توقع بيشتري دارن !!! فكر نمي كنين؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    تاکنون نظری به این خبر داده نشده است??? چرا نظرخواهی گذاشته اید؟
  • رضا4 IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    با سلام من نمی دانم چرا باید در یک کشور کمونیستی مثل چین که نه خدا نه پیامبر ونه ائمه و حضرت علی را دارند نه باید مسلحت اندیشی شود و خلاف از هر کسی بخصوص مسائل مالی دیده شود طرف به اشد مجازات می رسد ولی ما چون مسلمانیم و طرفدار علی باید مسلحت اندیشی کنیم کجای اسلام کجای حکومت علی و پیامبر چنین چیزی بوده .آقا ثروت مملکت رو برباد دادند آبروی نظام و کل مملکت را برفنادادند آن وقت دلمان خوش است به اینکه هولوکاست دروغ است .آقای پور محمدی عزیز از شما به عنوان یک مرد درست کار خواهش داریم.مسلحت را کنار بگذارید از شما رئیس قوه قضائیه می خواهیم مرد ومردانه مانند حضرت علی قاطعانه با این مسئله برخورد کنید نه مانند جاسوسان آمریکائی مسئله را با گرفتن پول حلش کنیم .مطمئننا اگر حضرت علی بود اینجور قظاوت نم
  • جویا DE ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    1 0
    ای بابا ما فکر میکردیم کسی که تخلف کرده باید مجازات بشه خیلی خوب شد میریم تخلف میکنیم بعد میشنیم سر جامون علی الخصوص که تخلفه هم 3 میلیارد باشه
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    سکوت شما به مصلحت کیست که همیشه دم از مصلحت می زنید؟ ایا این وسط مردم نا محرمند؟ ایا وظیفه شما آتو گیری از این و ان است؟ اگر نه چرا نتایج بازرسی ها علنی نمی شود؟
  • علی اکبر IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    خدا پدر آيت الله لاريجاني را بیامرزد که شیر مرد مومنی همچون حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای را برای این پرونده انتخاب کرد لذا یقینا دست و همچنین کردن مفسدین اقتصادی این پرونده قطع خواهد شد انشاالله .
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    حرفاش منطقی بود
  • بنده حقير پروردگار IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    1 0
    هنوز پروندهاي زيادي مطرح است ولي نميخاهيم در رابطه با آنها سخن بگوييم .آقاي پورمحمدي اين حرف شما چه معني دارد.مگر اموال عمومي(بيت المال) اموال شخسي و يا ارث پدري است كه به خاطر مصلحت پيگيري نميكنيد.شما در جايگاهي كه هستيد بايد از حقوق افراد جامعه دفاع كنيد.مصلحت همين مردم هستند.
  • داوري IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    1 0
    آقاي پور محمدي يعني اگر دولتمردان سر جاي خود بنشينند شما گذشت ميكنيد و پروندهاي تخلف را پيگيري نميكنيد.شما در جايگاهي هستيد كه بايد از حقوق ملت دفاع كنيد نه چشم پوشي كنيد مشروط به نشستن سرجاي دولت مردان. عجبا