۲ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته

چگونه یک مشاوره خانواده تلفنی خوب پیدا کنیم که هم رایگان باشد و هم همیشه در دسترس؟ برای انتخاب مشاوره خانواده رایگان و تلفنی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

مسلما همه افراد به دنبال یافتن یک مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته هستند که خدمات مشاوره خوبی را به آنها ارائه داده و از روانشناس خوب تلفنی بهره مند شوند. اما چگونه باید مرکز مشاوره تلفنی مناسبی پیدا کرد؟ آیا استفاده از مشاوره تلفنی موثر است؟ اگر شما نیز به دنبال یافتن یک مشاوره تلفنی خانواده رایگان ۲۴ ساعته هستید، اما نمی دانید که کدام مشاوران خانواده خوب هستند، نگران نباشید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی تاثیرات مشاوره تلفنی خانواده بر روی افراد پرداخته اند. همچنین روش های یافتن مشاور خوب و ویژگی هایی که یک مشاوره تلفنی رایگان باید داشته باشد را مورد بررسی قرار داده اند. شما با مطالعه مقاله زیر می توانید اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنید.

آیا مشاوره تلفنی خانواده رایگان موثر است؟

با افزایش محبوبیت مشاوره تلفنی خانواده، تحقیقات بیشتری انجام شد تا بررسی شود آیا مشاوره تلفنی به اندازه مشاوره خانواده حضوری موثر بوده است یا نه؟ برای کشف و درک اثر بخشی مشاوره تلفنی همچنان تحقیقات زیادی در حال انجام است. تا به الان تحقیقات نشان داده است که مرکز مشاوره تلفنی می تواند یکی از گزینه های مناسب و اثر بخش در زمینه ارائه خدمات مشاوره خانواده تلفنی و سایر رشته ها باشد. طبق تحقیقات گزینه هایی که با استفاده از مشاوره تلفنی درمان شده و نتیجه مناسبی افراد از آن گرفته اند عبارتند از:

بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال سوء مصرف مواد و اختلال استرس پس از سانحه و ...

مبارزه با سایر چالش های زندگی مانند: استرس، اعتماد به نفس پایین، مسائل مربوط به رابطه، آسیب های روحی، عدم موفقیت شغلی و ...

یادگیری مهارت های لازم برای زندگی بهتر

کمک برای تصمیم گیری هنگام قرار گرفتن در موقیعت های فوری و حساس

و ...

بنابراین، اگر به دنبال درمان افسردگی، زوج درمانی، تروما درمانی، مشاوره مدیریت استرس و ... هستید، برای مشاوره بر روی مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

قبل از مشاوره تلفنی چه آمادگی هایی را باید انجام دهم؟

مسلما جلسه اولی که شماره مشاوره خانواده تلفنی را شماره گیری می کنید، کمی استرس دارید و نمی دانید که چگونه باید با مشاوران خانواده ارتباط برقرار کنید. مخصوصا هنگامیکه آنها را نمی بینید و باید بتوانید ارتباط کلامی مناسبی ایجاد کنید. در این میان آمادگی های لازم قبل از شماره گیری شماره مشاوره خانواده می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را کاهش داده و بهترین ارتباط را با مشاوره تلفنی برقرار کنید. کارهایی که قبل از شروع مشاوره تلفنی خود می توانید انجام دهید عبارتند از:

حداقل ده دقیقه قبل از شروع تماس خود، سعی کنید در یک محیط آرام مانند یک اتاق خصوصی حضور پیدا کنید. این کار به شما کمک می کند تا با تمرکز بیشتری به صحبت های مشاور گوش دهید و همچنین خودتان نیز بهتر بتوانید در مورد هر مشکل و مسئله ای بدون محدودیت با او صحبت کنید.

اگر بیماری قبلی داشته اید، سعی کنید پرونده های پزشکی خود را آماده کنید و یا قبل از تماس آنها را برای مشاور و یا روانپزشک خود ارسال کنید.

اگر نمی توانید آنچه را که مشاور به شما توصیه می کند همان لحظه از بر کنید و فراموش می کنید، پس بهتر است از یک برنامه برای ضبط صدای مشاور استفاده کنید. البته لازم است قبل از استفاده، از خود مشاور اجازه گرفته و این کار را حتما با رضایت او انجام دهید.

شما می توانید از یادداشت برداری هنگام مشاوره استفاده کنید. برای همین منظور بهتر است دفترچه ای را در کنار خودتان آماده کنید.

قبل از شروع مکالمه دقت کنید که تلفن همراهتان هم شارژ باتری و هم شارژ پولی داشته باشد. تا هنگام مشاوره مجبور نشوید صحبت های مشاور را قطع کنید و یا حواستان پرت شود.

حداقل ده دقیقه قبل از زمان برنامه ریزی شده با تلفن در دست آماده باشید.

https://psychology.avije.org/wp-content/uploads/2023/05/مشاوره-تلفنی-رایگان-مشاوره-آویژه.jpg78_irmeGgbJ36.jpeg

روانشناس تلفنی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

همه افراد دوست دارند از بهترین مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته استفاده کنند. اما مسلما مهم است که این مشاوره ۲۴ ساعته و رایگان از افراد و مشاورین مجرب و کاربلد برای مشاوره استفاده کند. به همین دلیل بعد از گذراندن اولین جلسه مشاوره بهتر است بررسی کنید که آیا مشاوره تلفنی که به شما خدمات ارائه داده است برای شما مناسب است یا خیر؟ آیا توانسته ارتباط مناسبی با شما برقرار کند؟ می توانید با او راحت باشید؟ مهم ترین ویژگی های یک روانشناش خوب تلفنی عبارتند از:

داشتن اطلاعات مناسب و دانش عالی برای مشاوره

قبل از هر چیزی نیاز است که رزومه مشاور را مورد بررسی قرار دهید. آیا او مدرک معتبری از دانشگاه معتبر دارد؟ آیا او تحصیلات تکمیلی را گذرانده و مجوزهای لازم برای مشاوره را دارد؟ مسلما تنها با یک جلسه صحبت کردن با مشاوره تلفنی، شما نمی توانید دانش و اطلاعات او را در رابطه با تخصصش بسنجید. در این باره نیاز است که از تجربیات دیگران استفاده کنید و یا مدارک او را همراه با سند قابل قبول بخواهید.

مشاوران کاربلد تمام سعی خود را برای بهبود وضعیت بیمار به کار میگیرند. تا بتوانند شرایط بهتری را برای بیمار خود فراهم کنند.

داشتن صبر زیاد

یک روانشناس خوب تلفنی رایگان، هنگام برخورد با مراجعه کننده صبر زیادی دارد و سعی می کند آرامش خود را حفظ کند. برخی از افراد به دلیل استرس و اضطراب زیادی که دارند از خدمات مشاوره خانواده تلفنی استفاده می کنند. پس آنها نیاز دارند که با یک مشاور به صحبت و مشورت بپردازند که صبور بوده و آرامش زیادی دارد.

برقراری ارتباط مناسب با بیمار

مشاوره تلفنی خانواده باید بتواند ارتباط مناسبی را با بیمار برقرار کند. ایجاد ارتباط سالم به او کمک می کند تا اعتماد بیمار را جلب کرده و فرد بهتر بتواند در مورد مشکلات و ناراحتی های خودش با او صحبت کند.

رازدار بودن

مهم ترین ویژگی یک روانشناس خوب تلفنی این است که رازدار باشد. او باید هر آنچه را که می شنود در ذهن خودش نگه دارد و در این باره با هیچ کسی صحبت نکند. مسلما اعتماد به روانشناس به دلیل رازداری او است.

دوری از قضاوت های عجولانه

برخی از افراد به دلیل فرار از قضاوت های عجولانه و اشتباه دیگران، صحبت کردن با مشاور را انتخاب می کنند. زیرا یک مشاور خوب باید بتواند بدون قضاوت کردن به صحبت های فرد گوش کند. سپس به عنوان یک فرد بی طرف نظر خود را ارائه دهد. اگر مشاور قضاوت های اشتباهی در رابطه با فرد مراجعه کننده داشته باشد. پس چه تفاوتی با سایر افراد خواهد داشت؟

https://psychology.avije.org/wp-content/uploads/2023/05/مشاوره-تلفنی-رایگان-مشاوره-آویژه.jpg3_fN0lP3nS2v.jpeg

سخن آخر

استفاده از مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته می تواند به افراد کمک کند تا زندگی بهتر همراه با آرامش و شادی را برای خود و خانواده رقم بزنند. اما مسلما برای پیدا کردن روانشناس خوب تلفنی شما باید دقت لازم را داشته باشید. سعی کنید ویژگی هایی که نیاز است یک روانشناس خوب تلفنی داشته باشد را مورد بررسی قرار دهید. مشاوره ۲۴ ساعته به شما کمک می کند که در هر زمانی که خواستید بتوانید از خدمات مشاوره کمک بگیرید. مشاوره تلفنی دسترسی به مشاوره را آسان نموده است و شما می توانید در هر کجای جهان با روانشناس خود ارتباط برقرار کنید. اگر احساس می کنید نیاز به مشاوره دارید و یا می خواهید در مورد مشاوره تلفنی خانواده بیشتر بدانید، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تلفنی آویژه کمک بگیرید.

منبع:

psychology.avije.org

psychcentral.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1764558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =