۷ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
کرایو اسپری؛ دستگاه مناسب برای فریز زگیل

کرایو اسپری بهترین دستگاه برای فریز زگیل پوستی است که می تواند به صورت کاملا ایمن، تمامی زگیل ها را از روی پوست حذف کند.

زگیل یک مشکل پوستی رایج است که می تواند خود به خود از بین برود. اما گاهی اوقات این بیماری تا سال ها همراه شما خواهد بود و نمی توانید به سادگی از شر آن راحت شوید. بهترین روش درمان زگیل، فریز زگیل است که پزشکان آن را با دستگاه کرایو انجام می دهند. این روش درمانی علاوه بر اینکه می تواند راه حلی برای درمان HPV باشد، می تواند از گسترش زگیل ها در قسمت های مختلف دیگر بدن نیز جلوگیری کند. مهم ترین مزیت کرایو اسپری این است که می تواند در چند دقیقه، تمامی زگیل های تناسلی و زگیل های دیگر را از بین ببرد. به همین خاطر، این روش درمانی، یک روش ایمن و کارآمد است. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد عملکرد کرایو اسپری و نحوه فریز کردن زگیل صحبت کنیم.

زگیل تناسلی و عواقب عدم درمان آن

متاسفانه آمار ابتلا به بیماری های مقاربتی در جهان روز به روز در حال افزایش است. اگرچه با رعایت بهداشت جنسی تا حد زیادی می توان از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کرد؛ اما باز هم ابتلا به بیماری های پرعارضه در جهان باعث شده تا تقاضای مردم به انجام روش های درمانی افزایش پیدا کند. ویروس HPV یکی از انواع مشکلاتی است که در اثر روابط جنسی آلوده به وجود می آید. این زگیل ها می توانند در هر ناحیه از بدن رشد کنند؛ اما معمولا انتشار آن ها در ناحیه تناسلی خطرناک است. رشد زگیل های تناسلی در مقعد، واژن و مجرای ادراری باعث می شود تا افراد با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند. این ضایعات با رشد خودشان احساس بدی را در فرد به وجود می آورند.

زگیل تناسلی می تواند به همراه یک بیماری پرخطر به نام HPV نیز باشد که اگر درمان نشود، به سرطان تبدیل خواهد شد. به همین خاطر، درمان به موقع HPV می تواند اهمیت بسیار زیادی روی سلامت جسمی داشته باشد. البته در برخی از موارد این زگیل ها پس از ۱۸ تا ۲۴ ماه از بین می روند. اما در طی این مدت زمان لازم است که افراد از انجام رابطه جنسی خودداری کنند.

کرایو اسپری؛ دستگاه مناسب برای فریز زگیل

درمان زگیل چگونه است؟

درمان زگیل چگونه است؟

با توجه به عواقب درمان زگیل، لازم است که حتما درمان زگیل به صورت اصولی و در زمان مشخص انجام شود. فریز زگیل بهترین روش درمانی برای این بیماری است که می تواند در هر یک از نواحی مختلف بدن انجام شود. فریز زگیل که با نام کرایوتراپی نیز شناخته می شود، یکی از روش های رایج برای درمان زگیل است که با سرد کردن و فریز کردن زگیل انجام می شود.

برای انجام فریز زگیل، لازم است که ابتدا یک مایع بسیار سرد به نام نیتروژن مایع از طریق دستگاه به زگیل وارد شود. این مایع زگیل را یخ زده و منجمد می کند. این در حالی است که گرمای بدن در برابر سردی ایجاد شده در زگیل، مانند یک حرارت بسیار بالاست. به همین خاطر، زگیل ذوب می شود و از بین خواهد رفت.

این روش درمانی، کاملا ایمن و موثر است. همین اثربخشی این روش باعث شده تا بسیاری از مردم جهان روی به خرید دستگاه کرایو برای درمان زگیل آورند. در حال حاضر، در بسیاری از مطب های پزشکان که در این زمینه فعالیت می کنند، دستگاه کرایو وجود دارد تا بتوان HPV را به صورت ایمن درمان کرد.

دستگاه کرایو برای درمان زگیل موثر است؟

دستگاه کرایو به عنوان یکی از موثرترین روش ها برای درمان زگیل تناسلی شناخته می شود. با کمک دستگاه کرایو می توان بخش زیادی از زگیل های ایجاد شده روی پوست را از بین برد. اما موضوعی که می تواند در مورد زگیل نگران کننده باشد، این است که هنوز زیر پوست باقی مانده باشد. در این صورت احتمال اینکه مجددا زگیل عود کند، وجود دارد. در این شرایط بهتر است که از دستگاه کرایو در چندین جلسه برای درمان و فریز زگیل استفاده کرد. در این صورت میزان فعالیت ویروس در منطقه دارای زگیل کاهش پیدا می کند و درمان نیز موفقیت آمیزتر خواهد بود.

کرایو اسپری؛ دستگاه مناسب برای فریز زگیل

مراحل درمان زگیل با کرایوتراپی

مراحل درمان زگیل با کرایوتراپی

استفاده از دستگاه کرایو برای درمان زگیل، تنها یک مرحله از درمان است. در واقع باید افراد برای درمان زگیل به پزشک مراجعه کنند تا مراحل درمان آن ها به صورت اصولی و دقیق انجام شود. مرحله اول برای درمان زگیل، معاینه توسط پزشک است. در این مرحله پزشک به طور دقیق ضایعه پوستی را بررسی می کند تا متوجه شود که آیا واقعا این ضایعه، زگیل هست یا خیر. در صورتی که ضایعه پوستی، شامل زگیل های متعدد باشد، می توان از روش فریز زگیل برای درمان استفاده کرد.

تعداد زگیل ها و محل قرارگیری آن ها، می تواند در طول زمان درمان موثر باشد. اما معمولا می توان در جلسه اول زگیل های به وجود آمده را در عرض چند دقیقه درمان کرد. زگیل های موجود در هر ناحیه از بدن منجمد می شوند و سپس ذوب خواهند شد.

بسته به تحمل بیمار می توان ضایعه های زگیل تناسلی را از یک تا سه جلسه درمان کرد. معمولا در جلسه اول بیمارانی که دارای تعداد زیادی زگیل هستند، قادر به تحمل درد نیستند. به همین خاطر می توان بخشی از آن ها را از بین برد و بخش دیگری را به جلسات بعدی موکول کرد.

پس از گذشت ۱۰ روز و درمان شدن بخشی از ضایع های پوستی، بیمار باید برای تحت درمان قرار گرفتن با دستگاه کرایو، مجددا به پزشک مراجعه کند. هر چقدر فاصله زمانی بین درمان ها کوتاه تر و منظم تر باشد، احتمال اینکه این ضایعه ها بهتر درمان و کنترل شوند، وجود خواهد داشت.

کرایو اسپری؛ دستگاه مناسب برای فریز زگیل

کرایو اسپری؛ ابزاری برای فریز زگیل

کرایو اسپری ؛ ابزاری برای فریز زگیل

تا اینجای مقاله در مورد روش درمان کرایو برای فریز کردن زگیل صحبت کردیم. اما در مورد اینکه چه دستگاهی برای درمان زگیل استفاده می شود، حرف نزدیم. کرایو اسپری نسل جدیدی از دستگاه هایی است که می تواند برای فریز و منجمد کردن زگیل مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، به صورت اسپری کار می کند. به طوری که خروجی کرایو اسپری روی زگیل قرار می گیرد و با انتقال سرما، زگیل را منجمد می کند.

در حال حاضر، کرایو اسپری را می توان بهترین دستگاه کرایوتراپی برای درمان و فریز زگیل انتخاب کرد. چرا که این دستگاه به صورت کاملا ایمن کار می کند. قیمت خرید آن نیز مناسب است و می توان به راحتی از آن برای فریز کردن زگیل تناسلی استفاده کرد. از دیگر مزایای کرایو اسپری، اثربخشی فوق العاده آن است. به طوری که می توان بسته به شدت زگیل ها، در طی چند جلسه به طور کامل آن ها را درمان کرد.

این دستگاه ها با ازت مایع تغذیه می شوند و ایمنی بالایی دارند. هنگامی که این اسپری روی زگیل قرار می گیرد، می تواند تا دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتی گراد آن را سرد و منجمد کند. در این زمان اختلاف دمای میان پوست و زگیل بسیار افزایش پیدا می کند و زگیل پس از منجمد شدن، ذوب خواهد شد. در صورت نیاز به خرید کرایو اسپری برای ارائه خدمات درمان زگیل در مطب، می توانید از طریق تجهیزات آزمایشگاهی آذین اقدام به خرید این دستگاه ها نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1764790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =