مهدی غضنفری اظهارداشت : از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروساز باید مانند سایر تولید کنندگان در مورد محصول و کیفیت تولیدات خود به مشتریان پاسخگو باشد .
وی با بیان این جمله که "نباید این طرز تلقی شکل گیرد که وزارتخانه جدید نسبت به تولید کنندگان مرافقت و موافقت یا پشتیبانی و حمایت خاصی دارد "، افزود : اینکه کفیت و خدمات توقع اصلی مصرف کننده است باید تولید کننده را متوجه این موضوع کند که اگر نیازهای مشتری را لحاظ نکند بازار خود را از دست می دهد .
از نظر غضنفری، کم توجهی خودروساز به کیفیت و کاستی در اجرای تعهدات باعث می شود حتی تولیدات خارجی با تعرفه 100 درصد هم برای خودرو ساز یک تهدید تلقی شود .
وی با تاکید براین موضوع که وزارت صنعت ، معدن وتجارت هیچ چشم پوشی نسبت به مطالبات مشتری ندارد، ادامه داد : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان بخشی از وزارتخانه موظف است تا از جانب مصرف کننده قیمت ، کیفیت و خدمات پس از فروش را در نظر بگیرد و درصورت ارایه خدمات ناقص و یا شکایات واصله حتما به موضوع رسیدگی کند .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره درخواست خودروسازان برای برخی افزایش قیمت ها گفت: آنها هم مثل سایر تولید کنندگان خواسته خود را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارایه کردند و کارشناسان این سازمان دلایل را بررسی کردند .
غضنفری گفت : اگر گاهی با اندکی افزایش قیمت خودروسازان موافقت می شود به این دلیل است که مبادا با ورود به حاشیه سود منفی از کیفیت خودرو کاسته شود و گلایه مندی و شکایت مشتری را به دنبال داشته باشد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت توضیح داد:خودروسازان معتقدند بودند دچار حاشیه سود منفی شده اند و براین اساس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای بررسی مستندات تشکیل جلسه داد.
غضنفری ادامه داد : سازمان حمایت در مرحله نخست با درخواست تغییر قیمت ها موافقت نکرد و تنها درمورد برخی خودروها این موافقت صورت گرفت ودر مرحله دوم بررسی درخواست ها ، قیمت تعدادی از انواع خودرو افزایش اندکی یافت .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر تاکید و پافشاری این وزارتخانه بر لزوم رعایت حقوق مصرف کنندگان صحه گذاشت و گفت : تولید کنندگان به ما قول دادند که دربازار شرایط سفته بازی نباشد ، بازار سیاه شکل نگیرد تولید دراختیار مشتری باشد و از سویی باید کیفیت را رعایت کنند .
وی درپایان افزود: مهمترین نکته ای که از خودروساز انتظار می رود آن است که مشتری باید در بازار مصرف و در استفاده از خودرو کیفیت را احساس ، لمس و باور کند که اینکه خودروساز به این نیاز مشتری توجه می کند .
/39/39
نظر شما