سخنگوی وزارت امور خارجه از اظهارات نیویورکی محمود احمدی​نژاد حمایت کرد و اگر چه از ادامه تولید سوخت 20 درصد، سخن می​گفت اما صرفه اقتصادی آن را زیر سوال برد.

به گزارش خبرآنلاین، رامین مهمانپرست پیشنهاد احمدی​نژاد مبنی بر توقف تولید سوخت ‌٢٠ درصد در صورت ارائه آن به ایران، در نشست خبری امروز خود گفت: ما از ابتدا اعلام کرده بودیم که باید این سوخت در اختیار ما قرار گیرد و به عنوان عضو ان‌.پی‌.تی باید آن را خریداری می‌کردیم. کشورهای غربی خود کارشکنی کردند و مسائل انسانی را قربانی بحث‌های سیاسی‌شان کردند. به لحاظ اقتصادی نیز شاید تولید سوخت 20 درصد صرفه اقتصادی نداشته باشد؛ اما تا زمانی که سوخت مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران تامین نشود و برخوردهای سیاسی در مورد حقوقی که ملت ما دارد مانع از احقاق حقوق ملت ما شود، سوخت‌مان را تولید می‌کنیم و با تکمیل کارخانه جدیدی که این سوخت را تبدیل به صفحه سوخت می‌کند، نیازهای داخلی‌مان تامین می‌شود.
از او در مورد اعتراض رسمی ایران به آژانس برای اعلام اسامی دانشمندان هسته‌ای که منجر به ترور آنان شد، سوالی پرسیده شد و مهمان‌پرست پاسخ داد: انتشار اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای ما که جزء اطلاعات محرمانه محسوب می‌شود از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان به سبب آن شد، تخلف آشکار است. ما اعتراض رسمی خود را نسبت به این اقدام اعلام کردیم و به آژانس توصیه می‌کنیم به خاطر مسائل سیاسی و فشارهایی که برخی کشورهای خاص وارد می‌کنند از مسیر اصلی خود دور نشود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =