دیدار معاون امور سینمایی با معاون وزیر ارتباطات کنیا، برپایی ایستگاه دائمی سفالگری در برج میلاد تهران، اجرای موسیقی گروه رستاک در همایش شاعران ایران و جهان و ... از اخبار کوتاه فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرآنلاین، ایستگاه دائمی سفال همزمان با روز جهانی کودک و بازگشایی مدارس در برج میلاد تهران افتتاح شد.

روابط عمومی برج میلاد تهران گزارش داد ایستگاه سفال برج میلاد در زیر گذر برج و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با هنر سفال و سفالگری و کشف استعدادهای این قشر برپا شده است.

در این ایستگاه، مربیان سفالگری با استفاده از دو چرخ سفالگری به دانش‌آموزان مقطع دبستان و راهنمایی که از برج بازدید می‌کنند آموزش‌های ابتدایی سفالگری و همچنین نحوه کار کردن با گل آن را آموزش می‌دهند.

مربیان این ایستگاه آمادگی دارند در صورت علاقه‌مندی کودکان به آموزش حرفه‌ای سفالگری، آن‌ها را به آموزشگاه‌های تخصصی این رشته هنری معرفی کنند.

دیدار معاون امور سینمایی با معاون وزیر ارتباطات کنیا
جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد عصر روز دوشنبه با جرج مونیا سا خانیری معاون وزیر ارتباطات کنیا دیدار کرد
.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این دیدار معاون وزیر ارتباطات کنیا از ایران به عنوان کشوری زیبا با مردمی مهربان یاد کرد و خواهان انتقال تجربیات سینمایی ایران به کنیا شد.
در این دیدار طرفین بر استمرار روابط فرهنگی و سینمایی دو کشور تاکید کردند.
تهیه برنامه‌های آموزشی برای شبکه‌های تلویزیونی، اعزام نیروهای مجرب جهت آموزش و تربیت نیروهای علاقه‌مند به سینما در کنیا، انتقال تجربیات دوبله فیلم‌های ایرانی به این کشور و همچنین دوبله فیلم‌های ایرانی به زبان کنیایی از اهم گفت‌وگوی طرفین بود.
کاتالوگ ششمین جشنواره فیلم رضوی منتشر شد
همزمان با آغاز ششمین دوره جشنواره فیلم رضوی، کاتالوگ ویژه‌ این جشنواره نیز منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این کاتالوگ در 80 صفحه گلاسۀ رنگی، به مدیرمسئولی شفیع آقامحمدیان منتشر و با آغاز جشنواره فیلم رضوی، در اختیار مسئولان، هنرمندان، نمایندگان رسانه‌های جمعی و عموم علاقه‌مندان سینما قرار گرفت.
صفحات ابتدایی این کاتالوگ به زندگینامه حضرت امام رضا(ع) و بررسی زندگی سیاسی آن امام هُمام از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اختصاص یافته و در ادامه هیئت انتخاب و داوری جشنواره فیلم رضوی و 31 فیلم راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره به مخاطبان معرفی شده‌اند، ضمن اینکه صفحات پایانی کاتالوگ نیز به نمایی از بُریده جراید جشنواره اختصاص یافته است.
سردبیر این کاتالوگ محمدرضا جندقی‌زاده است، مدیریت هنری آن برعهده نسیم شمس‌بیجاری بوده و مؤسسه «قرن رسانه دیجیتال» نیز مجری طرح این پروژه بوده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کاتالوگ می‌توانند با روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی (به شماره تلفن 88511289) تماس گرفته یا با شرکت در ششمین جشنواره فیلم رضوی (در سینما سپیده و سالن سینماحقیقت) آن را تهیه کنند.

اجرای موسیقی گروه رستاک در همایش شاعران ایران و جهان
گروه موسیقی رستاک در مراسم افتتاحیه دومین همایش شاعران ایران و جهان به اجرای برنامه می‌پردازند
.
به گزارش ستاد خبری دومین همایش شاعران ایران و جهان، مراسم افتتاحیه این همایش 16 مهر ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود و در این مراسم گروه موسیقی رستاک نیز برنامه‌ ویژه خواهند داشت.
بازدید از موزه فرش و همچنین برگزاری برنامه شب قاره‌ها از دیگر برنامه‌های اولین روز همایش خواهد بود.
شعرخوانی شاعران از 17 مهر ماه آغاز می‌شود و 43 شاعر به شعرخوانی می‌پردازند. این همایش به مدت سه روز در تهران و دو روز در شیراز برگزار خواهد شد.
تقدیر از مهدی فقیه و جلیل عرفان‌منش در آیین پایانی ششمین جشنواره فیلم رضوی
در آیین اختتامیه ششمین جشنواره فیلم رضوی که عصر پنجشنبه 14 مهر برگزار می‌شود، از مهدی فقیه و جلیل عرفان‌منش تقدیر به عمل می‌آید
.
به گزارش ستاد خبری ششمین جشنواره فیلم رضوی، مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهد گرفت، در چهار فیلم‌ بلند داستانی بخش مسابقه جشنواره رضوی شامل «آسمان هشتم» حسن نجفی، «مسافر باران» داریوش یاری، «چشم براه» جواد مزدآبادی و «کمی دورتر» مجید اسماعیلی به ایفای نقش پرداخته است.
فقیه متولد سال 1324 در شهر شیراز است و در پرونده بازیگری او، نقش‌آفرینی در 26 فیلم سینمایی نظیر «ملک سلیمان«، «مریم مقدس»، «ایران سرای من است»، «تولد یک پروانه»، «سفر به چزابه»، «لیلی بامن است»، «هور در آتش» و ... به چشم می‌خورد.
عرفان‌منش نیز متولد سال 1339 در شهر شیراز و دارای مدرک دکترای پژوهش هنر است. تالیف کتاب‌های «همگام با امام رضا(ع)»، «از مدینه تا مرو»، «کوروش و بازیابی هویت ملی»، «نامه شیراز»، «زندگینامه احمدبن موسی» و...، به انضمام نگارش فیلمنامه سینمایی «روز موعود»، سریال «آفتاب و زمین»،‌ «مسافر زمان»، مستند- داستانی «روایت انقلاب»، مجموعه‌های مستند «سرزمین خاکستری» و «حدیث بیداری»، انیمیشن سینمایی «پابه پای آفتاب» از جمله فعالیت‌های فرهنگی هنری اوست.
مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره فیلم رضوی در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار خواهد شد.

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =