۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
نکات خرید اسپیکر که گاهی نادیده گرفته می‌شود

با توجه به گسترش استفاده از لوازمی همچون اسپیکر، هندزفری، هدفون و پاوربانک، بازار این لوازم جانبی موبایل و دستگاه‌های هوشمند بسیار داغ است. همچنین برندهای متنوعی به تولید این محصولات پرداخته و مدل‌های بسیار متنوعی را به بازار عرضه کرده‌اند. بر همین اساس ممکن است خرید اسپیکر، هندزفری، هدفون، پاوربانک و سایر لوازم مشابه، سخت و دشوار باشد.

در این مقاله تلاش کردیم نکاتی را بیان کنیم که در خرید لوازم جانبی از جمله خرید پاوربانک، اسپیکر، هندزفری و ... به شما کمک می‌کند. همچنین برند پرووان را به عنوان یکی از تولیدکنندگان نامی و مطرح لوازم جانبی دستگاه‌های الکترونیکی معرفی خواهیم کرد. لطفا تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

معرفی انواع اسپیکر

جهت انتخاب و خرید اسپیکر مناسب، باید انواع اسپیکر را بشناسید. در واقع اسپیکرها با توجه به نحوه ارتباط با دستگاه و همچنین نوع کاربری تفاوت‌هایی دارند و بر همین اساس در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. در همین ابتدای مطلب، برخی از اصلی‌ترین دسته‌بندی‌های اسپیکر و سپس نکات خرید هرکدام را بیان می‌کنیم.

اسپیکرهای بلوتوثی

اسپیکرهای بلوتوثی همانطور که نامشان هم مشخص است، جهت ارتباط با دستگاه‌های مختلفی مثل تلفن همراه، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های دیگر از بلوتوث استفاده می‌کنند.

اسپیکرهای سیمی

اسپیکرهای با سیم یا همان اسپیکرهای سیمی برای ارتباط با دستگاه‌های صوتی کاربرد بیشتری دارند و از طریق کابل صوتی به آن‌ها متصل می‌شوند. این وسیله به عنوان اسپیکر کامیپوتر یا اسپیکر گیمینگ نیز کاربرد دارد.

اسپیکرهای هوشمند

اسپیکرهای هوشمند از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری برخوردارند. این وسیله با دستیارهای صوتی هوشمند نظیر گوگل هوم، آمازون و الکسا ارتباط می‌گیرد و امکان کنترل از طریق صدا را برای کاربران فراهم می‌کند.

اسپیکرهای قابل حمل

اسپیکرهای قابل حمل با استفاده از باتری کار می‌کنند و مهم‌ترین مشخصه آن‌ها، قابلیت جابه‌جایی و حمل آسان است.

اسپیکرهای سینمای خانگی

اسپیکرهای خانگی با ایجاد صدای قوی‌تر، تجربه سینمایی را در محیط ایجاد می‌کند. این اسپیکرها از چند جزء ساب‌ووفر، بلندگوهای جلو، پشت و کانال مرکزی تشکیل می‌شوند.

اسپیکرهای خودرو

اسپیکرهای خودرو برای استفاده در خودروها طراحی و تولید می‌شوند. این اسپیکرها انواع مختفی دارند و بسته به مکان قرارگیری در خودرو به انواع اسپیکرهای درب جلو، درب عقب و ساب‌ووفر تقسیم‌بندی می‌شوند. علاوه بر موارد فوق‌الذکر اسپیکرها براساس قابلیت‌های دیگری مانند تعداد باندهای صوتی، قدرت خروجی صدا، امکانات پخش موسیقی و ... به دسته‌های دیگری تقسیم می‌شوند.

نکات خرید اسپیکر که گاهی نادیده گرفته می‌شود

نکاتی که در خرید اسپیکر خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد!

گاهی به برخی از موارد در خرید اسپیکر توجه نمی‌شود. مواردی که ممکن است کیفیت صدا و عملکرد اسپیکر را تحت تأثیر قرار دهند. در اینجا برخی از نکات کم‌تر توجه شده در خصوص خرید این وسیله کاربردی را بیان کرده‌ایم.

  • توان خروجی صدا: در برخی موارد به قدرت خروجی صدا توجهی نمی‌شود و گوش دادن به صدای اسپیکر تنها بیشتر در اولویت است.

  • کیفیت صدای بلندگوها: کیفیت بالای بلندگوها بر کیفیت کاربری اسپیکر تأثیر می‌گذارد و لذت شنیدن صدا را بیشتر خواهد کرد. این مورد گاهی مورد توجه افراد قرار نمی‌گیرد.

  • نوع اتصال: در برخی موارد افراد بدون توجه به نوع اتصال اسپیکر، اقدام به خرید می‌کنند. نوع اتصال هم بر کیفیت صدا تأثیر می‌گذارد و هم اینکه به نحوه و محل استفاده از اسپیکر بستگی دارد. اگر یک اسپیکر قابل حمل می‌خواهید، بهتر است اسپیکرهای بی‌سیم یا بلوتوثی را خریداری کنید.

  • مقاومت اسپیکر: مقاومت می‌تواند هم به معنی کیفیت صدا باشد و هم مقاومت بدنه محصول. اسپیکرهای با بدنه محکم، در برابر ضربه و خطرات فیزیکی مقاوم هستند و طول عمر بیشتری دارند.

  • قابلیت پخش: این مورد بسیار مهم است و گاهی نادیده گرفته می‌شود. برخی اسپیکرها قابلیت پخش برخی از فایل‌های صوتی را دارند و در این صورت نمی‌توانند زیادی کاربردی باشند.

بهتر است در هنگام خرید هم نکات بالا و هم به نکات و معیارهای اساسی خرید اسپیکر توجه داشته باشید تا بهترین خرید ممکن را داشته باشید. نکات رایجی که در خرید این محصول مورد توجه قرار می‌گیرد شامل مواردی مثل کیفیت صدا و توان خروجی، طراحی و اندازه، قابلیت اتصال، نظرات کاربران و خریداران، برند و قیمت می‌شود.

بهترین اسپیکرهای بازار

بهتر است بدانید که بهترین اسپیکرهای بازار از ویژگی‌هایی همچون کیفیت صدای بالا و واضح، توان خروجی قابل قبول، نوع اتصال متناسب با نیاز، مقاومت بالای بدنه، قابلیت کنترل و کاربری آسان برخوردارند.

در واقع توجه به ملاک‌های ذکر شده در بالا مهم است؛ اما در اولویت قرار دادن هرکدام از آن‌ها به نیاز شما بستگی دارد. اگر یک اسپیکر با کیفیت صدای بالا و واضح می‌خواهید، خرید اسپیکر با قابلیت Dolby Atmos برای شما گزینه مناسبی است. اسپیکرهای پرووان یکی از بهترین برندهای اسپیکر در بازار هستند که به دلیل کیفیت صدای بالا، توان خروجی قوی، طراحی زیبا و ویژگی‌های مثبت متعدد دیگر محبوبیت زیادی دارند. شما میتوانید این اسپیکر ها را در سایت دایان کالا جستجو و خرید نمایید.

ویژگی‌های محصولات برند پرووان

تمامی محصولات پرووان از جمله اسپیکر ، از کیفیت ساخت بالا، طراحی زیبا و قابلیت dolby برخوردارند. شرکت تایوانی پرووان از متدها و تکنولوژی‌های روز دنیا از قبیل Atmos ، DTS و THX در تولید محصولات خود استفاده می‌کند.

به کارگیری فناوری‌های پیشرفته و مدرن به همراه تنوع محصولات، برند Proone را به یکی از مطرح‌ترین برندهای تولید لوازم صوتی و تصویری تبدیل کرده است. به طوری که خریداران زیادی پس از خرید پاوربانک، هندزفری، هدفون، اسپیکر و سایر محصولات این برند رضایت خود را از کیفیت محصولات آن بیان کرده‌اند.

خرید اسپیکر از دایان کالا

سخن پایانی

در هنگام خرید اسپیکر به نوع نیاز خود، محل قرارگیری اسپیکر، نوع کاربری و مواردی از این قبیل توجه داشته باشید. در کنار این موارد می‌توانید به تجربه خریداران نیز توجه کنید و در نهایت سعی کنید برای خرید هندفون، هندزفری، پاوربانک، اسپیکر و .. از بهترین برندهای بازار و از مراکز معتبر فروش لوازم جانبی موبایل و دستگاه‌های هوشمند خرید خود را انجام دهید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1767184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =