صدیقی، خطیب جمعه تهران: زیربنای شخصیت رهبر انقلاب در دامن حضرت معصومه (س) شکل گرفت / هدف اول شما مردم اجرای دستور خداست

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به فرا رسیدن روز میلاد حضرت معصومه (س) و نامگذاری عنوان روز دختر گفت: جایگاهی که دختران در جمهوری اسلامی ایران در هیچ کجای دنیایی چنین جایگاهی را ندارند.

  • حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران در روز جمعه - ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ - با بیان اینکه بدون صبر، مقاومت و پافشاری هیچ شخص و ملتی به جایگاه و قله نرسیده است، اضافه کرد: ما هرچه به قله نزدیک‌تر می‌شویم، فشارها نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • وی گفت: شما مردم در طول این ۴۳ سال با تمام توطئه‌ها، سختی‌ها، فشارها و نفوذی‌ها مقابله کردید و ایستادید؛ چرا که هدف دارید و هدف اول شما اجرای دستور خداست، چرا که ما همه خود را بنده خدا می‌دانیم.

  • خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این‌که دشمنان تلاش کردند که به خاطر این سختی‌ها و فشارها مردم ایران را ناامید کنند، اظهار کرد: ولی شما همیشه امیدتان به خدا بوده و با امید در صحن ایستاده‌اید.

  • صدیقی همچنین با بیان اینکه تقوا زمینه رشد انسان‌هاست، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در آستانه فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) هستیم، ایشان یک الگو برای همه انسان‌ها محسوب می‌شود.

  • وی با بیان این‌که زیربنای شخصیت عرفانی، علمی، فقاهتی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دامن کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) شکل گرفت تصریح کرد: ایشان با بدرقه حضرت فاطمه معصومه (س) در پناه حضرت امام رضا (ع) قرار گرفتند و اکنون ایشان با توجه به جایگاه و مرتبه‌شان با ظلمات و تاریکی‌ها مقابله می‌کنند.

  • خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نام‌گذاری روز میلاد حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر، اظهار کرد: این بیانگر اهمیتی است که نظام جمهوری اسلامی ایران برای دختران قائل است و توجه به آنها را در دستور کار قرار داده است. این دختران مادران آینده هستند و قرار است آنها قهرمان‌پرور، شهیدپرور و نخبه‌پرور باشند. اساس سعادت آنها در گروی مادری مادران است.

  • صدیقی با بیان اینکه دختران در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاهی برخوردارند که در هیچ جای دنیا از این جایگاه برخوردار نیستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی برای توجه به ظرفیت‌های بانوان و دختران کشور بوده است. ما اکنون شاهد حضور بانوان در حوزه‌های علمیه و پرورش صدها مجتهد، فقیه و نویسنده در این مراکز هستیم. در حوزه دانشگاهی و علمی و ورزشی نیز زنان ما رشد قابل توجهی داشتند و با حفظ حجاب اسلامی و همچنین به سر چادر در میادین مختلف ورزشی حضور پیدا کرده و کسب مدال کرده‌اند، بدون اینکه کوچکترین خدشه‌ای به حجاب آنها وارد شود.

  • خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دیدار اخیر دست‌اندرکاران حج با مقام معظم رهبری و قرائت بخشی از صحبت‌های ایشان در این دیدار تصریح کرد: موضوع حج از مهم‌ترین موضوعات در اسلام است و حجاج ایرانی به نمایندگی از ملت ایران در مراسم حج شرکت می‌کنند.

  • وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحولات روزهای اخیر در اراضی اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: نخست وزیر بی‌عقل، خشن، درنده رژیم صهیونیستی (نتانیاهو) برای عبور از بحران‌های داخلی و مشکلات سیاسی و اقتصادی اراضی اشغالی که به واسطه این مشکلات در حال فروپاشی است اقدام به حمله به غزه کرد و با وحشی‌گری تمام تعدادی از جوانان فلسطینی و رهبران مقاومت جهاد اسلامی را به شهادت رساند. او تصور می‌کرد که با این حرکت ددمنشانه می‌تواند برای خود آبرویی کسب کند، ولی جهاد اسلامی به مصاف این رژیم رفت و این رژیم در وضعیتی قرار گرفت که تمام امور در جنوب منطقه اشغالی فلج شده بود و رژیم صهیونیستی مجبور به انجام آتش بس شد و با پیروزی جهاد اسلامی آتش بس را پذیرفت.

  • صدیقی همچنین به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران و بازدید سه ساعته مقام معظم رهبری از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال شاهد این بودیم که با همت دولت سیزدهم و وزیر متدین و باانگیزه فرهنگ و ارشاد اسلامی این نمایشگاه برگزار شد و در آن بر اهمیت حفظ حجاب نیز تاکید شد و اقداماتی در این راستا صورت گرفت تنوع کتاب‌ها در سطح وسیعی بود و امیدواریم وعده وزیر ارشاد در ارتباط با تامین هرچه زودتر کاغذ نیز عملیاتی شود و درهمین جا از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه نیز تشکر می‌کنیم.

  • خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین با تقدیر از نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دور دنیا را گشت و جلوی چشم‌های حسود آمریکا از پاناما عبور کرد و از هیچ تهدیدی نترسید.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1767790

برچسب‌ها