ایلنا نوشت:

گاز گرفتگی دانشجوی امیر کبیر به دلیل استنشاق گاز متصاعد شده از اسیدی بود که کارگران به منظور بازکردن گرفتگی لوله‌های فاضلاب در آن ریخته بودند. به دنبال پیگیری‌ها در مورد فوت "آمنه زنگنه"، دانشجوی 26 ساله دانشگاه صنعتی امیر کبیر، یکی از کارکنان این دانشگاه به خبرنگار ایلنا گفت که این اتفاق در حمام کارگران مرد نظافتچی دانشگاه و به دلیل گاز گرفتگی رخ داده است.
وی گفت: «او در حمام خوابگاه که مختص دانشجویان است فوت نکرده بلکه این حادثه در حمام غیراستاندارد و نامناسب که برای کارگران مرد دانشگاه در نظر گرفته شده، رخ داده است.»
وی با "تعجب برانگیز" خواندن استحمام این دانشجو در حمام کارگران گفت:« این حمام آنقدر نامناسب است که هیچ توجیه منطقی برای استحمام این دانشجو در آن وجود ندارد.»
او با تاکید براینکه هیچ‌یک از دانشجویان حتی برای لحظه‌ای نمی توانند در چنین حمامی قدم بگذارند، گفت: «هیچ کس حتی دوستان مرحوم زنگنه دلیل حضور ایشان در آن حمام را نمی‌داند.»
وی افزود:«گاز گرفتگی ایشان به دلیل استنشاق گاز متصاعد شده از اسیدی بود که کارگران به منظور بازکردن گرفتگی لوله‌های فاضلاب در آن ریخته بودند.»
این کارمند دانشگاه صنعتی امیر کبیرافزود: «دوستان مرحوم زنگنه بعد از آن که او را بیهوش کف حمام پیدا کرده بودند، وی را به درمانگاه دانشگاه رساندند.»
وی ادامه داد: « دوستان آمنه که هنوز به زنده بودنش امید وار بودند بی‌خبر از اینکه او در همان حمام فوت کرده است، آمنه را به بیمارستان فیروزگر منتقل کردند.»
اظهارات این کارمند دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حالی مطرح می‌شود که مسوولان این دانشگاه با صدور اطلاعیه‌ای روایتی متفاوت از مرگ این دانشجو اعلام کردند.
در آن اطلاعیه آمده بود که« آمنه زنگنه پیش از ظهر روز دوشنبه 11 مهر امسال در حمام خوابگاه مصدوم شده که پس از اطلاع بلافاصله با انجام تمامی عملیات احیا توسط پزشکان بهداری دانشگاه توسط اورژانس 115 تهران به بیمارستان فیروزگر منتقل شد. »
با صدوراین اطلاعیه ازسوی مسئولان دانشگاه امیرکبیر جمعی از دانشجویان این دانشگاه با برگزاری یک تجمع دانشجویی در اعتراض به اطلاعیه این دانشگاه خواستار پاسخگویی رهایی، رییس و همچنین دیگر مسوولان دانشگاه در رابطه با بررسی چگونگی فوت آمنه زنگنه شدند.
در خواست دانشجویان این است که مسولان دانشگاه صنعتی امیرکبیربرای تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی شفافی دراین زمینه انجام دهد.
دانشجوی متوفی در مقطع کارشناسی ارشد رشته پلمیر دانشگاه صنعتی امیر کبیر مشغول تحصیل بود.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    143 0
    کارگران مرد توی خوابگاه دخترونه حمام میخوان چه کار؟؟؟؟؟اون حمام کارکنان خانم خوابگاه بود. من خودم یکی از بچه های همون خوابگاه بودم. وقتی حمام ها پر بود بعضی وقت ها بچه ها از اون حمام استفاده میکردن و موضوع عجیبی هم نبود که یه نفر اونجا حمام کنه. بعد هم اینکه بچه هایی که تو نمازخونه اسکان داشتند مجبور بودند از اون حمام و دستشویی استفاده کنند.
  • .... IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    15 0
    اولا مرگش توی خوابگاه بوده وتوی خوابگاه دخترانه حمام برای کارگرای مرد وجود نداره.در ضمن دانشجویی(آن هم دانشجوی شاهد)که به علت افزایش ظرفیت دانشگاه در نمازخانه خوابگاه به سر میبرده،مجبور بوده از حمامی استفاده کنه که تهویه نداشته ونتیجه اون این فاجعه میشه
  • بدون نام KW ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    15 0
    حمام مردانه تو خوابگاه دختران ادم شاخ در میاره از ادن خبر ها
  • بدون نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    21 0
    آقا چرا دروغ ؟
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    15 0
    دروغه!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    26 0
    چه قدر دروغ!!!!!حمام کارگران مرد!!!!!!!چه مردی تو اون خوابگاه میخواسته حمام کنه؟؟؟؟؟؟!!!!!!من توی سه سال حضورم توی خوابگاه بارها و بارها توی اون حمام حمام کردم!از نظر افتضاحی که خیلی افتضاحه ولی وقت پر بودن حمام ها یا برای بچه هایی که تو نماز خونن مگه حمام دیگری وجود داره؟؟؟!!
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    19 0
    چرا باید حتما یکی بمیره بعد فکر درست کردن جایی بشین نوابغ کشور اگه فرار نکنن از این بی احتیاطی های مسئولین میمیرن
  • بی ن IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    13 1
    چند سال پیش همین اتفاق در یکی از خوابگاه های دانشگاه مازندران رخ داد و 2 دختر دانشجو در اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند. هر ساله شاهد چنین اتفاقاتی هستیم و افسوس که مسئولین خیلی راحت از کنار این مسائل می گذرند.
  • بدون نام AU ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    9 4
    با این توضیحات قطعا" مرگ مشکوکی اتفاق افتاده است. بنده خدا خانواده ایشان......
  • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    18 0
    دروغگوها! فقط میخوان با خبرهای بی ربط و چرند، اصل موضوع رو منحرف کنن! وقاحت داره! کدوم خوابگاه دخترانه، حمام مردونه داره! ثانیا نباید اطلاع رسانی می شد که اسید ریخته شده و به اون حمام نباید رفت؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    9 0
    دروغه
  • سپیدار IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    6 0
    صدرحمت به خواجه نصیر مافک میکردیم مافقط بدبختیم
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    16 0
    این اتفاق طبق قوانین جمهوری اسلامی،قتل غیر عمد به حساب میاد و مسئولین باید محاکمه شوند
  • رضا IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    8 0
    اصلا چرا خوابگاه دخترانه باید کارگر مرد داشته باشه ..آقایونی که ادعای پیامبریتون میشه لطفا این گند کاریها و بعدم ماست مالی ها را جمع کنید تو را به قرآ ن ...یه جوون باهوش ایرانی مرد به همین راحتی ...من متاسفم برا خودم که تو این فضا نفس میکشم که جون انسان هم برا هیچ کس مهم نیست
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    10 2
    بدبخت مادرش شوهرش را که در جنگ گرفتید دخترش را هم در خوابگاه اوف بر شما
  • بدون نام IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    3 0
    بابا چقدر خالی بندی. لطفا خبر رو درست بدید. این اتفاق توی حمام خوابگاه افتاده
  • دانشجوی خوابگاهی امیرکبیر A1 ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    7 0
    تمام دانشجوهایی که توی نماز خونه اسکان داشتند به ناچار از اون حموم استفاده میکردن.در ضمن کارگرای خوابگاهای امیرکبیر زن هستن.و حمامی برای مردان در نظر گرفته تشده. این حمام توسط مسولین خوابگاه برای استحمام دانشجویانی ک ب دلیل اضافه ظرفیت در نمازخانه اسکان داده شدند،در نظرگرفته شده.و آمنه زنگنه ب خاطر نبود امکانات اولیه و کپسول اکسیزن در بهداری دانشگاه فوت کرد.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    3 0
    میخوام بدونم! نه می خوام بدونم کدوم یکی از کارکنان این دانشگاه خراب شده اینا رو به ایلنا گفت؟!!! شما می خواین برین حموم به همه میگید؟! که میگید معلوم نیس چرا رفته اونجا؟! آخه جای دیگه ای نبود که بره!
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    9 1
    چرا این همه دروغ؟چرا همه واقعیتو نمیگین؟جمع کنین بساط این همه دروغو دغلو...........خجالت بکشیییییییییین.چرا نمیگین که اون دختر بدبخت فرزند شهید بود؟چرا نمیگین تک فرزند بوده؟چرا نمیگین مادر بدبختش باید تنها بیاد جنازه ی پاره ی تنشو تحویل بگیره؟حموم مردونه تو خوابگاه دخترا چه غلطی میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بلد نیستسن دروغم بگین.........................
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    2 0
    باعث تاسفه که کمبود امانات اولیه خوابگاه جون انسانی رو بگیره بیچاره خودش و خونوادش کهچه آرزوهایی داشتن
  • بدون نام IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    4 0
    بابا دختر مردم که کشتن شما ها بد نامش نکنی
  • علي IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    0 1
    ازدست ما كه كاري ساخته نيست پس براي تسلي روح مرحوم وخانواده اش حمد وسوره قرائت كنيم
  • JAVAD IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    0 0
    این که این اتفاق افتاده را نباید نادیده گرفت از این نوع اتفاق ها بارها در دانشگاه عباسپور (حکیمیه-بلوار شهید عباسپور)مانند نشت گاز کلر یا اسهال واستفراغ جمع زیادی از دانشجویان بر اثر غذای نامناسب همین امشب که این نظر را مینویسم جمع زیادی از دانشجویان خوابگاه عباسپور در اعتراض به این بی حرمتی ها تجمع اعتراض آمیزی را در سلف خوابگاه برگزار کردند و بیانیه ای نیز قرات شد البته عکس ها و همه ی مدارک دال بر مسولیت ناپذیری عدهای از مسولان رفاهی بود....عکس ها نیز موجود است و از وضعت بد خواب تهیه شده است...