وزیر کشور: ارائه خدمات در«اماکن عمومی» مشروط به رعایت حجاب است / باید مردم با «احساس مثبتی» پای صندوق‌های رأی بیایند

مهر نوشت: وحیدی گفت: اگر مکانی فرهنگی و یا باشگاهی هست حتماً باید مراجعه کنندگان آنجا حجاب را رعایت کنند زیرا شرط ارائه خدمات منوط به رعایت چارچوب قانونی است.

  • احمد وحیدی عصر جمعه در نشست با فرمانداران، شهرداران و رؤسای اسلامی شهرهای بزرگ استان اصفهان با بیان اینکه کار شهرداری‌ها و شوراها مهم است و عملکرد این نهاد باید از منظر رضایتمندی مردم مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار داشت: شهر را باید هرچه بهتر و مناسب‌تر برای یک زندگی با کیفیت شهروندان آماده کنیم.

  • وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌ها در حاشیه‌ها ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوع بازآفرینی شهری و مباحث حوزه اجتماعی در خصوص حاشیه نشینی مورد توجه باشد و از شهرداران انتظار داریم برای حاشیه نشینی برنامه داشته باشند.وزیر کشور بر لزوم ایجاد اعتماد به سلامت اداری در شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: در شهرداری‌ها منابع درآمدی وجود دارد و از این رو بسیار مهم است که مردم احساس کنند در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این منابع روشن و شفاف هزینه می‌شود.

  • وحیدی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید محل توجه و اعتماد مردم باشند زیرا شفاف سازی راه مهم اعتمادسازی است و لذا باید بگَردید و جلوی گلوگاه‌های فساد را بگیرید.

  • وی بر لزوم سرعت دهی به ارائه خدماتی چون صدور پروانه‌های ساختمانی تاکید کرد و افزود: لازم است ارائه این خدمات از سامانه واحد دولت صورت گیرد.

  • وزیر کشور با اشاره به اینکه اماکن عمومی در اختیار شهرداری هاست، گفت: مسائل اخلاقی و عفاف و حجاب باید در اماکن عمومی رعایت شود اگر مکانی فرهنگی و یا باشگاهی هست حتماً باید مراجعه کنندگان آنجا حجاب را رعایت کنند زیرا شرط ارائه خدمات منوط به رعایت چارچوب قانونی است.

  • وحیدی افزود: وقتی گفته می‌شود آقایی نباید در واگن مخصوص بانوان سوار شود این یک الزام و طبیعی است و در حمل و نقل درون شهری نیز باید مورد توجه باشد و استاندار نظارت کنند.

  • وحیدی تاکید کرد: امسال که انتخابات در پیش است باید مردم با احساس مثبتی پای صندوق‌های رأی بیایند که یکی از راه‌های آن ارائه خدمات خوب به مردم است.

  • وی درخصوص پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان نیز که از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود، اظهار داشت: این پروژه توجیه اقتصادی ندارد اما مهم استفاده از ظرفیت‌های فناورانه است که این طرح دارد لذا باید این پروژه را دنبال کنیم و در دولت مطرح می‌شود زیرا اکنون در حال اجرا است و این کار را باید به انجام برسانیم‌.وزیر کشور تصریح کرد: اگر این پروژه و صنعت ریلی قطار سریع‌السیر را بومی کنیم ارزش دارد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1768370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =