روزنامه اعتماد در گفت وگویی با سیدحسین موسوی‌تبریزی دبیر مجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه قم نوشت:

* جبهه اصلاحات بر اساس اساسنامه خود بصورت دوره‌یی ریاست آن را بر عهده یکی از احزاب عضو می‌گذارد. در این دوره نوبت ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مجمع محققین و مدرسین رسید ولی از آنجا که هم خود من و هم دفتر تشکل در قم است امکان حضور در جلسات برای من میسر نیست.
* مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از جمله تشکل‌های اصلاح‌طلب محسوب می‌شود و به آن افتخار می‌کنیم و هیچگونه اختلافی در این بین مطرح نیست. من در ماجرای خانه احزاب هم به دلیل مشغله با وجود اصرار بسیاری از دوستان در انتخابات شورای مرکزی شرکت نکردم و ریاست خانه احزاب به فرد دیگری سپرده شد.
* تشکل ما ممنوع‌الفعالیت نیست، دلایلی که آقایان درباره توقیف پروانه مجمع مطرح کردند دلایلی واهی و بی‌اساس بود. آقایان گفتند به دلیل اینکه مجمع عمومی را برگزار نکردیم با ما برخورد کردند، در حالی که در اساسنامه مجمع که نسخه‌یی از آن در اختیار وزارت کشور است برگزاری مجمع عمومی درج نشده است. در اساسنامه مجمع محققین، شورای مرکزی، دبیر مجمع و دبیر اجرایی عنوان شده است و مجمع عمومی به هیچ عنوان در اساسنامه ذکر نشده است به همین دلیل ایرادی که از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب به فعالیت تشکل ما گرفته شده است به نظر من ایراد قانونی نیست زیرا در هیچ جای قانون نیامده است که احزاب الزام به برگزاری مجمع عمومی داشته باشند. .. ما هر ساله انتخابات شورای مرکزی را برگزار می‌کنیم و تمام روال قانونی هم در این خصوص طی می‌شود.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =