صنعت ریلی در چین با رکود مواجه شده است.

 از همین رو شرکت راه آهن چینی که در هنگ کنگ واقع است و سازنده دو سوم از راه آهن های جهان می باشد تولید و ساخت و سازش به پایین ترین میزان خود نزول کرده است. به همین علت 80 درصد از پروژه های ریلی چین به تعویق افتاده است.

ارزش مالی این کمپانی چینی سازنده به پایین ترین میزان خود از ماه دسامبر سال 2007 تا کنون رسیده و در حقیقت رقمی بالغ بر 3.8 درصد کاهش داشته است . البته آنچه به نظر می رسد این است که این افت ارقام در اکثر شرکت های سازنده ریلی در این کشور به چشم می خورد که سبب شده ارزش این شرکت ها از 23 جولای کاهش چشمگیری داشته باشند و در برخی موارد این تنزل تا 44 درصد نیز بوده است. البته تصادف هولناکی که یکی از خطوط راه آهن چین با قطار ی داشت و 40 نفر کشته بر جای گذاشت نیز در این ماجرا بی تاثیر نمیباشد .
گفتنی است با تعویق این پروژه های ریلی ، روشن است که خط و مشی های دولت نیز به تاخیر خواهد افتاد و به کندی حرکت خواهد کرد . همچنین در این میان بانک ها نیز از دادن وام به این سازندگان خودداری می کند . به همین علت در ماه آگوست توجه به این صنعت تا مرز 50 درصد نیز کاهش داشته است.
بر همین اساس و با توجه به آمار وزارت راه چین نیز بدهی زیادی را به علت این تاخیر ها تا به حال داشته است. در همین راستا این وزارتخانه رقمی نزدیک به 2.09 تریلیون یوان (معادل 328 میلیارد دلار ) بدهی دارد که البته توانسته با فروش اوراق قرضه مقداری از آن را کاهش دهد. اما با وجود این تلاشها هنوز نتوانسته به وضیت مطلوب خود باز گردد.
/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =