۰ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶

فارس نوشت:

سه هفته پس از آنکه تنها چند صد نفر کیسه خواب‌های خود را در یک پارک در منطقه مالی نیویورک پهن کردند، اکنون حامیان آنها در سراسر شهرهای آمریکا و سایر کشورها به آنها پیوسته‌اند.
" گاردین" در مقاله‌ای به بررسی گسترش تظاهرات "اشغال وال استریت" به سایر شهرها در آمریکا و سایر نقاط جهان پرداخت. گروه اصلی "اشغال وال استریت" (OWS)، ادعا می‌کند که این ماه، مردم در 147 شهر آمریکا در تظاهرات شرکت خواهند کرد.

بنابراین گزارش، این حرکت که زاییده افکار فعالان کانادایی است، زمانی آغاز شد که یک مجله ضد مصرف‌گرایی اقدام به فراخوان حامیان خود در ماه ژوئیه برای اشغال وال استریت نمود.

سه هفته پس از آنکه تنها چند صد نفر به این فراخوان اولیه جواب مثبت دادند و کیسه خواب‌های خود را در یک پارک در منطقه مالی نیویورک پهن کردند، اکنون حامیان آنها در سراسر شهرهای آمریکا و سایر نقاط جهان به آنها پیوسته‌اند.

گروه اصلی "اشغال وال استریت" (OWS) ، ادعا می‌کند که این ماه، مردم در 147 شهر آمریکا در تظاهرات شرکت خواهند کرد،  همچنین وب سایت occupytogether.org فهرست 47 ایالت درگیر در تظاهرات را نشان می‌دهد.  بر طبق گفته آنها  اعتراضات در کانادا ، انگلستان ، آلمان و سوئد نیز برنامه‌ریزی شده است.  

این گزارش حاکی ا‌ست: فراخوان اولیه توسط  مجله کانادایی "ادبوسترز" برای اشغال وال استریت، صدها معترض را در روز 17 سپتامبر جلب کرد و 2000 نفر در راهپیمایی شنبه بعد شرکت کردند. سازمان‌دهندگان جنبش، ریشه‌های آن را در بهار عربی و تظاهرات مادرید می‌دانند.

هفته گذشته، گاردین، ​​در گزارشی اعلام کرد که یک مامور پلیس نیویورک، در حین استفاده از اسپری فلفل علیه 4 زن فیلم برداری شده است.

بر طبق گفته "پاتریک برونر"، سخنگوی OWS، اعتراضات به سرعت در چند روز گذشته گسترش یافته است: "مردم آمریکا متوجه شده اند که رویای آمریکایی به قتل رسیده است و قاتل هنوز آزاد است. "

وب سایت‌های دیگر نیز که اعتراضات را گزارش می‌کنند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. نام وب سایت wearethe99percent ، اشاره به این واقعیت دارد که 1 درصد از جمعیت آمریکا صاحب یک سوم ثروت آمریکا است.

یکی از آنها می‌گوید: "سال گذشته مادربزرگ 60 ساله من را از خانه بیرون کردند. امسال من با بیش از 120000 دلار وام دانشجویی با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده‌ام، در حالی که بیکار هستم. من دیگر باورندارم که "رویای آمریکایی" برای من وجود دارد، زیرا....... ما همان 99 درصد هستیم. "

اتحادیه‌ها نیز همبستگی خود را ابراز نموده‌اند.

روز سه شنبه، اتحادیه ارتباطات با 700 هزار کارگر، حمایت خود را از این جنبش اعلام نمود و آنرا بیان مناسب خشم همه آمریکایی‌ها دانست.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =