کنسرت موسیقی فیلم‌های کیهان کلهر در آلمان برگزار شد و احتمال می‌رود که همین برنامه به زودی در ایران هم اجرا شود.

به گزارش خبرآنلاین، کنسرت موسیقی فیلم «سینما جنین» دو شب موفقیت‌آمیز را در آلمان سپری کرد. این کنسرت دو بخش داشت . در بخش اول موسیقی فیلم«سینما جنین» اجرا شد و در بخش دوم موسیقی «شهر خاموش» .

این برنامه در شهر درسدن برگزار شد و با استقبال گستردهای همراه بود. ارکستر سمفونیک درسدن که نوازندگان آن منتخبی از نوازنگان مطرح ارکستر سمفونی برلین هستند، در بخش اول کیهان کلهر را در اجرای تنظیم تازهای از قطعه «شهر خاموش» برای ارکستر زهی ، کوبها‌ی‌ها و کمانچه همراهی کردند . این قطعه 3سال قبل نامزد دریافت جایزه معتبر گرمی شده بود. رهبر ارکستر در این کنسرت ، آندرهآ مولینو بود.

در بخش دوم کنسرت ، موسیقی فیلم «سینما جنین» ساخته کیهان کلهر و با کارگردانی مارکوس ویتر توسط اعضا ارکستر و با تکنوازی نوازندگان مهمان استاد سعد محمد حسن ( مطرح ترین نوازنده ویلن عربی از مصر) ، کمیل شجراوی نوازنده عود از فلسطین و علی بهرامی فرد نوازنده سنتور از ایران اجرا شد.  موضوع این فیلم در باره مشکلات ساخت یک سینما در فلسطین اشغالی و تقبیح جنگ است.
کلیه قطعات به دو شکل تصویری و صوتی ضبط شدهاند و در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. همچنین آقای مارکوس ریندت مدیر ارکستر سمفونیک درسدن اعلام کرد که در تلاش برای اجرای همین کنسرت در ایران و در اولین زمان ممکن است.

به تازگی دی وی دی کنسرت کیهان کلهر و اردال ارزنجان نوازنده بائلاما منتشر شد. این فیلم که شامل دو بخش تکنوازی بائلاما و همنوازی کمانچه و بائلاما است به همراه فیلم و عکس‌های پشت صحنه کنسرت توسط موسسه آوای خورشید (بتهوون) منتشر شده است و اکنون در کلیه مراکز معتبرعرضه محصولات صوتی و تصویری فرهنگی در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =