رگبار باران و وقوع گرد و خاک در برخی استان‌ها

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، مناطق مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های مرکزی البرز، سواحل غربی و مرکزی خزر، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان و شمال فارس رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه (۶ خردادماه) در سیستان و بلوچستان، کرمان، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی این وضعیت ادامه خواهد داشت. یکشنبه (۷ اردیبهشت‌ماه) در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده دور از انتظار نیست. دوشنبه (۸ خردادماه) در شمال غرب رگبار پراکنده و در ارتفاعات جنوب شرق بارش خفیف و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی دو روز آینده در استان‌های غربی و شرق کشور باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و تا روز جمعه شرق دریای عمان و روز شنبه دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ خردادماه) ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه (۶ خردادماه) نیمه‌ابری گاهی وزش باد شدید در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ خردادماه) اهواز با دمای ۴۳ و ۴۴ درجه سانتی‌گراد گرمترین و ارومیه طی امروز با دمای ۸ و شهر کرد طی فردا با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

بارش باران در برخی نقاط تهران/ افزایش تدریجی دما تا فردا

۳۵۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1770015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =