باتری‌های موشک پاتریوت در راه کیف/ پاتریوت چه زمان در خط مقدم قرار می‌گیرد؟

قرار است در ماه جاری، ارتش اوکراین آموزش استفاده از سامانه موشکی پاتریوت ساخت آمریکا را آغاز کند. لورا کوپر، معاون دستیار وزیر دفاع در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا گفته است که این روند «چند ماه» طول خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ام‌آی‌ام-۱۰۴ پاتریوت یک سامانه دفاع هوایی موشکی است که توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی، موشک‌های کروز، و هواگردهای دشمن را در همه شرایط آب و هوایی و در هر ارتفاعی دارا است. ویژگی‌های کلیدی سامانه پاتریوت رادار مرکب چندکاره، هدایت تعقیب از طریق موشک و نرم‌افزار مدرن و همچنین عملکرد خودکار گسترده است. پاتریوت موشک ضد بالستیک نیروی زمینی ارتش آمریکاست و مأموریت اصلی آن دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک است.

بیشتر بخوانید:

زمان رونمایی IOS۱۷ اعلام شد/ منتظر چه تغییراتی باشیم؟

واکنش عجیب یک اورانگوتان به نوزاد انسان/ فیلم

سامانه موشکی پاتریوت، برای نخستین‌بار در سال۱۹۹۱ برای دفاع از عربستان‌سعودی و اسرائیل در جنگ خلیج‌فارس به‌کار گرفته شد. طراحی این سامانه از سال ۱۹۶۹ و تولید آن از سال ۱۹۷۶ شروع شده و در سال ۱۹۸۱ وارد خدمت رسمی در ارتش آمریکا شد و جایگزین سامانه موشکی هاوک به عنوان سامانه دفاع هوایی تاکتیکی اصلی نیروی زمینی ایالات متحده شد.

پاتریوت توسط شرکت ریتیون در ماساچوست و شعبه موشک‌ها و کنترل آتش لاکهید مارتین در فلوریدا ساخته شده‌است. علاوه بر ایالات متحده، کشورهای آلمان، یونان، اسراییل، ژاپن، کویت، هلند، عربستان سعودی، مصر، اردن، اسپانیا و تایوان نیز مجهز به این موشک هستند و قطر هم قراردادی هفت میلیارد دلاری برای خرید این سامانه در سال ۲۰۱۴ امضا کرد.

سامانه دفاع موشکی پاتریوت به‌طور گسترده در جنگ عراق شرکت داشته. سکوی پرتاب سامانه پاتریوت به یک رادار وابسته است. این سامانه از راداری زمینی برای جستجو، شناسایی و رهگیری هدف استفاده می‌کند. در زمانی که رادار پاتریوت روی هدف قفل می‌کند، موشک روی هدف در ۵۰ مایلی قفل می‌شود.سامانه پاتریوت حتی قادر است بدون مداخله انسان به‌طور کاملاً خودکار کار کند. موشک‌های پاتریوت از یک سکوی زمینی پرتاب می‌شوند.

باتری‌های موشک پاتریوت در راه کیف/ پاتریوت چه زمان در خط مقدم قرار می‌گیرد؟

در شرایط زمان جنگ، آموزش متخصصان نیروهای مسلح اوکراین برای استفاده از سیستم پاتریوت به احتمال زیاد زمان زیادی نمی برد. علاوه بر این، اوکراین تخصص زیادی در استفاده از سامانه موشکی زمین به هوای اس-300 دارد - سیستمی که از نظر ساختاری شبیه پاتریوت است.

رویه دستیابی به فناوری جدید موشکی تقریباً در نیروهای موشکی ضد هوایی روسیه و اوکراین یکسان است. ابتدا پرسنل ارتش در یک مرکز مجهز بازآموزی می شوند. سپس تسلیحات، تجهیزات نظامی، قطعات یدکی و ابزار توسط باتری های موشکی ضد هوایی (یا لشکرها) پذیرفته می شود.

مرحله بعدی شامل اولین شلیک مستقیم موشک های هدایت شونده ضد هوایی است. سپس سامانه موشکی ضدهوایی تا می شود، برای حمل و نقل آماده می شود و به ایستگاه بارگیری مانند فرودگاه یا بندر فرستاده می شود.

در نقطه پایانی، لشکرها و واحدهایی که تجهیزات جدید را دریافت کرده‌اند، از طریق هوا، دریا، ریل یا پیاده به محل استقرار و عملیات‌های رزمی پیش رو می‌روند.

با توجه به زمان مورد نیاز برای آماده سازی، می توان انتظار داشت که سیستم های پاتریوت در اوکراین در ماه مارس برای نبرد آماده شوند.

منبع: راشاتودی

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1770228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =