«برتری‌های موشک راهبردی خرمشهر ۴ در مقایسه با سه نسل قبلی خود» به روایت سخنگوی وزارت دفاع + اینفو

فارس نوشت: سخنگوی وزارت دفاع گفت: موشک خرمشهر که تاکنون سه نسل از آن رونمایی شده بود و روز گذشته جدیدترین نسل آن با نام «خرمشهر ۴» معرفی شد، سطح مقطع راداری کمی داشته و امکان رادارگریزی آن بالاست. این موشک سرعت بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد.

  • سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره موشک «خرمشهر ۴» و ویژگی‌های این موشک گفت: مولفه‌های قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران گوناگون هستند که یکی از این مولفه‌ها قدرت موشکی است. ایران با اتکا به دانشمندان و متخصصان جوان خود جزو کشورهای برتر در این حوزه است.

  • وی افزود: ما اگر به قدرت دفاعی و موشکی بالاتر دست پیداکرده‌ایم و در حال توسعه این روند هستیم، باید گفت این موضوع به قدرت علمی، فناوری و توسعه‌یافتگی صنعت مرتبط است. چراکه امکان استفاده از دانش صنعت موشکی در سایر صنایع غیر نظامی نیز وجود دارد.

  • سخنگوی وزارت دفاع ضمن تشریح ویژگی‌های موشک «خرمشهر ۴» بیان کرد: موشک خرمشهر که تاکنون سه نسل از آن رونمایی شده بود و روز گذشته جدیدترین نسل آن با نام «خرمشهر ۴» معرفی شد، سطح مقطع راداری کمی داشته و امکان رادارگریزی آن بالاست. این موشک سرعت بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد.

  • وی افزود: طراحی موشک «خرمشهر ۴» نسبت به نسل‌های قبلی خود تفاوت دارد و می‌تواند از سرجنگی‌های گوناگون استفاده کند. در واقع، متناسب با نوع سرجنگی‌ها امکان سرعت، مسافت و تعیین هدف تغییر می‌کند. لذا؛ قابلیت مانورپذیری بالایی دارد و همچنین، امکان آماده‌سازی در کمترین زمان ممکن نسبت به موشک‌های قبلی در این موشک وجود دارد.

  • سردار طلایی‌نیک درباره سایر ویژگی‌های نسل چهارم موشک خرمشهر عنوان کرد: سامانه کنترل و هدایت موشک در عبور از جو خاموش می‌شود و به همین دلیل، قدرت مانورپذیری و رادارگریزی موشک نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • به گزارش فارس، موشک راهبردی نقطه‌زن و برد بلند «خرمشهر ۴» پنجشنبه چهارم خردادماه توسط امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع رونمایی شد. برد این موشک ۲ هزار کیلومتر، طول آن ۱۳ متر و وزن سرجنگی آن نیز یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است. این موشک جزو موشک‌های نقطه‌زن بدون نیاز به هدایت در فاز نهایی است و موتور آن، اروند نام دارد که از سوخت هایپرگولیک(خودمشتعل) بهره می‌برد.

روایت سخنگوی وزارت دفاع از «برتری‌های موشک راهبردی خرمشهر ۴ در مقایسه با سه نسل قبلی خود» + اینفو

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1770609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =