کیهان در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری با عنوان«جای پوریای ولی خالی!» نوشت:

*گفته اند «پهلوانان نمی میرند» که باید گفت؛ پهلوانان هم می میرند. می گویند؛ منظور آن است که یاد و خاطره پهلوانان همیشه زنده می ماند. این گزاره نیز مخدوش است و چه بسیار پهلوانانی که آمده اند و رفته اند و امروزه یادی از آنها در خاطر هیچکس باقی نیست. هم اکنون نیز پهلوانانی هستند که ده ها سال دیگر انگار هرگز نبوده اند.
*چهارشنبه شب هفته گذشته- 13/7/90- تیم ملی فوتبال کشورمان در یک دیدار تدارکاتی تیم فوتبال فلسطین را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و به نوشته ورزشی نویسان «جشنواره گل به راه انداخت»! ذوق زدگی برخی محافل ورزشی کشورمان از این پیروزی و دست افشانی آنها در پی این به قول خودشان، «جشنواره گل»! دیدنی و تاسف خوردنی بود و بعید نیست که روح پوریای ولی از خنده آنها به گریه افتاده و به زبان حال خطاب به آنان گفته باشد؛ من برای به دست آوردن دل شکسته یک مادر پیر، در مقابل حریفی که بی تردید بر او پیروز می شدم، تن به شکست دادم و شما همه آنچه در توان داشتید را برای شکست تیمی که به نمایندگی از مردم مظلوم فلسطین میهمان شما بود به کار گرفتید و در پی این پیروزی به وجد آمده و آن را «جشنواره گل» نامیدید! و حال آن که این پیروزی، با توجه به شرایط سخت تحمیل شده از سوی صهیونیست ها بر مردم مظلوم فلسطین و محروم بودن اجباری تیم یاد شده از تمرینات و امکانات فراوانی که شما در اختیار دارید، اهمیت چندانی هم نداشت، چه رسد به آن که «جشنواره گل»! نامیده شود!
*نگارنده دقیقاً نمی داند که تیم ملی فوتبال کشورمان چگونه و با به کارگیری چه فرمولی می توانست احترام مردم ایران برای ملت مظلوم و تحت ستم فلسطین را به نمایش بگذارد و حرمت تیم فوتبال فلسطین را که از میان آتش و خون به میهمانی آمده بود پاس بدارد، زیرا یافتن راه کار در تخصص اهالی فوتبال است ولی با توجه به شرایط حساس کنونی چنانچه تیم ملی کشورمان نمی خواست آداب پهلوانی پوریای ولی را به طور کامل دنبال کند و به شکست مصلحت اندیشانه تن بدهد، دست کم می توانست در پی نتیجه مساوی باشد و یا به حداقل گل بسنده کند، نه آن که همه این ملاحظات را کنار بگذارد و...
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    53 2
    :D
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    27 0
    (-:
  • amir IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    74 2
    ... آقاي شريتمداري ترو خدا شما ديگه قاطيه ورزش نشو . بزار همين يه قلم کار از سياست شما دور بمونه
  • ايراني IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    59 2
    دوستان سلام، هرچند مطمئن هستم كه اين نظر را انعكاس نميدهيد، اما باور كنيد 100 گل هم به اينها و امثالشان بزنيم كم است. چرا موارد را قاطي ميكنيد؟ اگر ما از فلسطين مخواهيم حمايت كنيم، ربطي به ورزش ندارد. .
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    82 2
    برو بينيم بابا
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    39 0
    تو رو خدا فوتبال بی خیال شو خواهشا
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    10 0
    همه چيز از منظر ساسي کاري . برادر حسين .
  • افولی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    9 4
    مگه شما هم از همدستان روزنامه کیهان هستین که نظرات مخالف آقای شریتمداری چاپ نمیکنید
  • بدون نام MY ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    6 0
    کیهان جون نگران نباش. در بازی با بحرین برای حمایت از مردم مظلوم بحرین میگیم بچه ها 7-8 تا گل بخورن.
  • بدون نام MY ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    9 0
    در این مثال نقش پوریای ولی و رغیبش رو من گرفتم که کی بود . ولی راستش این وسط ما نفهمیدیم که چه کسی این وسط نقش مادر رغیب پوریا رو داشت؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    7 0
    اين آقاي شريعتمداري به خودش اجازه مي ده تو همه كارا دخالت كنه واي به روزي كه كسي در مورد ايشون نظر بده كارش به ... مي رسه
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    9 0
    آقای شریعتمداری همینجوری سابقه ات برای برخی اظهار نظرها بد هست، دیگه دست رو فوتبال هم گذاشتی. حداقل به فکر روزی باش که روزنامه هایی مانند شما دیگه از بیت المال بودجه نگیرند. یک چند دونه مخاطب واسه خودت نگه دار. با اظهار نظرهای جنجالی کسی روزنامه شما رو نمیخونه. تمام سفسطه های این چنینی قدیمی شده.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    8 0
    چه میکنه این کیهان سفسطه باز که فوتبال و فلسطین و مظلومیت و هزارتا چیز دیگه رو به هم میدوزه.
  • عبدا... IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    5 0
    دیدی نظرم را درج نکردی
  • shahin TR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    9 0
    آقای محترم در جنگ ایران عراق کدوم کشور عربی به کمک ایرانمون اومد؟ بعد از باخت ایران به بحرین و سعود عربستان و جشن بحرنیها در زمین کدوم کشور عربی به حمایت از ما سخن گفت ؟..حالا شما دایه عزیزتر از مادر شده اید ؟..فکر میکنید اونها اگر میتونستن به ایران گل بزنن کوتاه میومدن ؟..هیچ وقت..ورزش و سیاست را هرچند که در کشور ما جدا نشدن هنوز ولیکن جدا کنید ....شاهین عاشق ایران
    • بدون نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
      5 0
      شاهین، درد ایشان درد تکرار سفسطه هایی است که بهانه دست تمامیت طلبان برای مصادره کل فضای سیاسی و اجتماعی جامعه است. این حرف های شما به خوردشان نمیرود.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    5 0
    این مطلب گفته شده مثل خاطره بازی پیروزی با تراکتور میماند که به علی دایی انگ بی غیرتی زدند که جلوی اذری زبانها قرار گرفته و دایی هم میگفت اگر من تیمم رو جوری هدایت بکنم که 7 یا 8 تا گل بخورم و به همه خیانت بکنم انوقت میشم ادم باغیرت!!!! اره شما هم میخواهی که تیم ما جلوی این تیم کذایی فلسطین که حالا تازه معلوم شده تیم اولشون هم نبوده ان طور مصنوعی بازی کنیم که اخرش شما و امثال شما ها خوشتون بیاد!!!