احیای نخست وزیری، طرح نظارت بر نمایندگان ، عضویت الهام در جبهه پایداری و طرح نظارت بر نمایندگان از جمله موضوعاتی بود که امروز سخنگوی شورای نگهبان درباره آنها سخن گفت.

به گزارش خبر آنلاین، در حالی که هفته گذشته نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان به دلیل برگزاری همایش بین الملی انتفاضه فلسطین برگزار نشده بود، این هفته کدخدایی مقابل خبرنگاران قرار گرفت تا از بررسی قانون نظارت بر  هفته جاری خبر بدهد.
 هفته پیش دهقانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن طرح نظارت بر نمایندگان در مجلس هشتم خبرداده بود و گفته بود این طرح با اختیارات شورای نگهبان مغایرتی ندارد.
کدخدایی در نشست امروز که می گفت طرح نظارت بر نمایندگان آخر وقت سه ‌شنبه گذشته به شورا ارائه شد و فرصت بررسی آن را نداشتیم، تصریح کرد: سعی می‌کنیم این هفته طرح را بررسی کنیم و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
وی در پاسخ به سؤالی درباره طرح موضوع جایگزینی نخست وزیری به جای ریاست جمهوری اظهار داشت: گاهی مسائل در مجامع علمی مطرح می‌شود و ما اطلاع نداریم که آیا این موضوع در قالب طرح توسط نمایندگان مجلس تهیه شده یا نشده است.
وی در عین حال افزود: احیای نخست وزیری و جایگزینی آن به جای ریاست جمهوری نیازمند اصلاح قانون اساسی است و با مصوبه عادی مجلس نمی‌توان چنین ساختاری به وجود آورد.
چندی قبل بود که حمید رضا کاتوزیان از اصولگرایان منتقد دولت در گفت وگویی پیشنهاد احیای نخست وزیری را مطرح کرد.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین در واکنش به سؤال خبرنگاری که حضور غلامحسین الهام به عنوان عضو شورای نگهبان در جبهه پایداری را مورد انتقاد قرارداده بود گفت که آقای الهام دو سال است در شورای نگهبان عضویت ندارد.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که نظر وی را درباره تصویب طرح جامع نظارت برای نظارت بر نهادها و سازمانها تحت اختیار مقام معظم رهبری جویا شده بود اظهار داشت: آنچه که در قانون اساسی مصوب است این است که تکلیف نهادهای زیر نظر رهبری روشن است و درباره برخی از این نهادهای که تکلیفش مشخص نیست نیازمند اصلاح قانون اساسی است.
/212219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =