علائمی که نشان می‌دهد به مشاور نیازمندید!

تراپی که با عنوان روان درمانی و گفتاردرمانی هم شناخته می‌شود، فرایندی است که شامل صحبت با یک متخصص آموزش دیده در مورد مسائل مربوط به سلامت روان یا هر چیز دیگری که شما را آزار می‌دهد، خواهد بود.

بسته به ماهیت مشکلی که دارید، ممکن است به متخصص خاصی مراجعه کنید که بتواند به طور مناسب با شما صحبت کند. یادتان باشد که بین یک درمانگر و یک مشاور تفاوت‌هایی وجود دارد، اما هر دو شما را در «زمان حال» درمان می‌کنند و کنارتان هستند تا با استفاده از ابزارهای ارزشمندی مانند تست آنلاین روانشناسی، بتوانید علائم خود را مدیریت کنید و به یک روش زندگی سالم و شاد بازگردید.

چرا تراپی؟

تراپی و تلاش برای درمان مشکلات روحی، می‌تواند به بهبود علائم بسیاری از شرایط سلامت روان کمک کند. در این روند، افراد یاد می‌گیرند با علائمی که فورا درمان نمی‌شوند، کنار بیایند. تحقیقات نشان می‌دهند که مزایای تراپی آن‌قدر زیاد هستند که بیشتر از داروها روی ما تأثیر می‌گذارند. دارو می‌تواند برخی از علائم بیماری‌های روانی را کاهش دهد، اما تراپی به افراد مهارت‌هایی را می‌آموزد تا بسیاری از علائم را به تنهایی برطرف کنند. این مهارت‌ها پس از پایان دوران تراپی باقی می‌مانند تا افراد در زندگی از آنها استفاده کنند.

فراموش نکنید که رفتن به جلسات تراپی، نشانه ضعف و یا مایه شرمساری نیست. صحبت از اینکه به کمک نیاز دارید و دستیابی به این امر بسیار مهم است تا بتوانید به مسیر عادی زندگی خودتان بازگردید. همچنین درک این نکته مهم است که برای بهره‌مندی از جلسات درمانی، نیازی نیست که به «بدترین شرایط روحی» رسیده باشید. ممکن است در حال حاضر چیزی شما را آزار دهد یا در زمینه‌های خاصی از زندگی‌تان مانند عزت نفس، روابط یا مسائل گذشته‌تان که دوباره ظاهر شده‌اند و یا مواردی مانند مشاوره طلاق، به کمک و راهنمایی نیاز داشته باشید.

اگر همه این موارد یا حتی نمونه‌های مشابه آن، روی احساس شما تأثیر منفی دارند، می‌توانید در مورد هر چیزی که در حال گذار از آن هستید، با یک درمانگر صحبت کنید. در ادامه قصد داریم، علائمی را به شما نشان دهیم که ممکن است با آنها درگیر باشید و ندانید به تست آنلاین روانشناسی نیاز دارید یا خیر.

نشانه و علائم واضح نیاز به روانشناس

اگر متوجه شدید مشکلات عاطفی مکرری را تجربه می‌کنید که با زندگی روزمره شما تداخل دارند، حتما مشاوره با یک فرد متخصص را در رأس برنامه‌های خودتان قرار دهید. ممکن است شما با علائم زیر روبرو شده باشید و ندانید وقت مناسبی برای هم صحبتی با یک مشاور فرارسیده است. اما پیشنهاد می‌کنیم تمام موارد زیر را جدی بگیرید.

  • احساس اضطراب
  • احساس غرق شدن در ناراحتی‌ها
  • بیش از حد فکر کردن (نمی‌توانید از افکار و اوهام بیرون بیایید)
  • احساس ضعف و گریه بیش از حد معمول
  • عصبانیت‌های سریع و شدید
  • خوابیدن‌های بیشتر یا کمتر از حد معمول
  • غذا خوردن‌های کمتر یا بیشتر از حد معمول
  • اجتناب از معاشرت با افراد دیگر
  • بی میلی به فعالیت‌ها یا سرگرمی‌هایی که قبلا از آنها لذت می‌بردید
  • مشکلات پی در پی در محل کار، دانشگاه یا مدرسه
  • احساس ناامیدی (انگار هیچ راهی برای فرار وجود ندارد)
  • استفاده از مواد مضر مانند الکل یا مواد مخدر برای کمک به گذراندن روزها
  • برنامه ریختن برای آسیب رساندن به خود
  • احساس اینکه دیگر نمی‌خواهید در این مرحله از زندگی باشید

این علائم ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری روانی مانند افسردگی، اضطراب یا اعتیاد باشند. از طرف دیگر، ممکن است اخیرا اتفاقی استرس‌زا یا آسیب‌زا را پشت سر گذاشته باشید که بر احساسات شما تأثیر گذاشته است.

علت هرچه که بود، اگر این مشکلات یا احساسات، تأثیر منفی بر سلامتی‌تان داشته باشند و بر توانایی شما برای عملکرد عادی در زندگی روزمره تأثیر بگذارند، مهم است که برای رفع آنها کمک بخواهید. انواع مختلفی از درمان وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بر نگرانی‌های مربوط به سلامت روان خود غلبه کنید و کنترل زندگی خود را پس بگیرید. در این میان تست آنلاین روانشناسی می‌تواند بخشی از روند درمانی شما باشد که ما هم آن را توصیه می‌کنیم.

به کمک تست انلاین روانشناسی و مشاوره تلفنی و اینترنتی، می‌توانید در هر مکان و زمانی از خدمات مشاوره استفاده کنید

به کمک تست انلاین روانشناسی و مشاوره تلفنی و اینترنتی، می‌توانید در هر مکان و زمانی از خدمات مشاوره استفاده کنید

مزیت تست آنلاین روانشناسی

اگر نگاه دوباره‌ای به لیست بالا داشته باشید متوجه خواهید شد که برخی از این موارد، به مورد بعدی گره می‌خورند. به این معنی که فرد درگیر اضطراب، تعاملات اجتماعی بدی هم خواهد داشت. به این ترتیب حتما برقراری یک ارتباط مؤثری با مشاوران هم برای این دسته از اشخاص سخت خواهد بود. در این وضعیت اخذ مشاوره آنلاین برای رفع مشکلات بهترین گزینه ممکن است. به خصوص زمانی که به دنبال بهترین روانشناسی طلاق هستیم چراکه برخی تست و بررسی‌ها می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

در کنار این مورد برخی از افراد هزینه اخذ مشاوره روانشناسی را زیاد می‌دانند و اذعان دارند، همین مورد باعث می‌شود که برای دریافت مشاوره اقدام نکنند. به موارد زیر نگاهی بیندازید و این سؤال را در ذهنتان مرور کنید که «صرف هزینه برای بازسازی زندگی، یک نوع سرمایه گذاری روی خودمان است یا نه؟»

خودتان را بیشتر می‌شناسید

درمانگران به داستان زندگی شما گوش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند ابتدا با خودتان ارتباط برقرار کنید. اگر احساس می‌کنید گم شده‌اید، می‌توانید روی راهنمایی یا توصیه‌های آنها حساب باز کنید. تراپی می‌تواند به شما قدرت دهد تا خودتان را پیدا کنید.

اهدافتان را بازبینی می‌کنید

برنامه ریزی برای جلسات مشاوره و استفاده از تست آنلاین روانشناسی، می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. اگر از اهداف خود مطمئن نیستید، مشاور به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را مشخص کنید و گام‌های واقع بینانه برای رسیدن به چشم اندازهای خودتان بردارید.

روابط رضایت بخشی خواهید داشت

مشاوره با یک متخصص به شما کمک می‌کند تا روابط رضایت بخشی داشته باشید. چه مجرد؛ درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات مربوط به این وضعیت‌ها را برطرف کنید.

سلامت کلی خود را تضمین می‌کنید

تحقیقات زیادی به ما نشان داده‌اند که ارتباط مستقیمی بین سلامت ذهن و بدن وجود دارد. مسائل روانی درمان نشده، می‌توانند بر سلامت جسمانی ما هم تأثیر بگذارند. از سوی دیگر، افرادی که از سلامت عاطفی خوبی برخوردار هستند، توانایی بیشتری برای مقابله با مسائل مربوط به سلامت جسمانی دارند.

کودکان هم برای تربیت و هم برای آموزش نیاز به مشاوره متخصص کودکان دارند

کودکان هم برای تربیت و هم برای آموزش نیاز به مشاوره متخصص کودکان دارند.

کلام آخر

با توجه به همه نکاتی که با هم مرور کردیم، حتما با ما هم عقیده هستید که استفاده از روش‌های مختلف تراپی، می‌تواند به بهبود وضعیت ما در تمام زمینه‌های زندگی منجر شود. اگر احساس می‌کنید چیزی شما را از زندگی باز می‌دارد، دریافت مشاوره از متخصصان می‌تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند. وقتی مطمئن نیستید که چه چیزی شما را از ایجاد تغییر دور می‌کند، کمک گرفتن از افراد باتجربه، می‌تواند به شما در یافتن پاسخ صحیح، کمک کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1772047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =