رئیس مجلس گفت: متاسفانه در جامعه ما عده‌ای حتی به اسم رهروی ولایت به وارونه‌سازی معارف عادت کرده‌اند.

 به گزارش خبرآنلاين، علی لاریجانی در نطق صبح امروز خود با تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع) به ذکر سجايايي از ايشان پرداخت و گفت: يکي از موارد سنجش شيعيان از منظر آن حضرت، حفظ اسرار است یعنی اینکه در حفظ اسرار پنهان کوشا هستند یا خیر؟
وي مدار سنجش اصالت‌های واقعی برای هر شخص، هر تشکل و هر جامعه که مدعی رهپویی امام رضا (ع) است یا بر ولایتمداری ایشان می‌دمد را در رازپوشی، مدارا با مردم و شکیبایی در سختی دانست و گفت: متاسفانه در جامعه ما عده‌ای حتی به اسم رهروی ولایت به وارونه‌سازی این معارف عادت کرده‌اند.
 به گفته وي، این افراد ظاهرا زندگی با مدارا و رازپوشی را غیرولایی تلقی کرده‌اند اما حقیقت این است که امام رضا (ع) راز پایداری و آرامش و پیشرفت جامعه را در مدارا، شکیبایی و رازپوشی دانستند؛ در حدی که نشانه‌های مومن را در این امور معین فرمودند.
رئیس مجلس، برشماري خوبي ديگران و چشم پوشي از ايراداتشان را از توصيه​هاي امام رضا(ع) برشمرد و گفت: خوبی کم دیگران را بسیار شمردن، خوبی بسیار خود را کم شمردن هم از اين توصيه​ها است. اما متاسفانه در بسياري از منازعات، مي​بينيد که اين معيار را جا به جا مطرح مي​کنند!
وي در پايان گفت: اميد است که سياستمداران و اصحاب رسانه​ها به ميمنت ميلاد آن حضرت در اين انديشه​ها غور نمايند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرموز IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    0 1
    يعني رازپوشي ولاييه؟