استعفای دسته‌جمعی اعضای کمیته مرکزی حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه

ایرنا نوشت: در پی شکست مخالفان اردوغان و جریان اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، همه اعضای کمیته مرکزی حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه استعفا دادند.

در اولین جلسه پس از انتخابات ترکیه و پیروزی اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، همه اعضای کمیته مرکزی حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه استعفا دادند.

در پی شکست مخالفان اردوغان و جریان اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، استعفای عضویت در احزاب سیاسی ناکام در انتخابات این کشور افزایش یافته است.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نیز در ۱۴ ماه می به علت به حد نصاب نرسیدن آرای هیچ کدام از سه نامزد و کسب نشدن ۵۰ درصد به اضافه یک رای، با حضور رجب طیب اردوغان و کمال قلیچداراوغلو به دور دوم کشیده شد و در این دور از انتخابات، اردوغان با کسب ۵۲.۱۸ درصد آرای مردمی، بار دیگر به عنوان رییس جمهور برگزیده شد.

این نتایج انتخابات، انتقادات جدی را در میان احزاب اپوزیسیون به دنبال داشت و موجب شد که در دو هفته اخیر انتقادات جدی از سوی محافل سیاسی، رسانه‌ها و مردم علیه احزاب مخالف اردوغان شکل بگیرد که دامنه این انتقادات به اعضا و کادر مرکزی احزاب نیز گسترش یافت.

روزنامه حریت طی گزارشی نوشت: کمال قلیچداراوغلو رهبر و نامزد مورد حمایت این حزب در انتخابات ریاست جمهوری نیز موقعیت متزلزلی یافته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1772955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =