درخصوص وضعیت آب شهرکرد به مردم واقعیت  گفته شود

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای‌ اسلامی شهرکرد گفت: در مواقع کدورت آب‌ اخطار و تذکرات لازم در خصوص آلودگی احتمالی آب و عدم استفاده از آب لوله‌کشی شهری برای مصارف روزانه خانگی به مردم داده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرد ،نایب‌رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرکرد در نشست مشترک با مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب چهارمحال‌وبختیاری، پیگیر رفع آلودگی، کدورت و تأمین پایدار آب شُرب و مطالبات چندساله شهروندان شهرکرد شدند و از آزمایشگاه‌های آب بازدید میدانی بعمل آوردند.

محمدرضا بیاتی در این جلسه گفت: در مرکز استان در مقایسه با سایر استان‌ها در تأمین آب شرب سالم و پایدار عقب هستیم و این در حالی است که علی‌رغم کمک‌های موردی در مواقع بحران ازسوی شهرداری درخصوص در اختیار گذاشتن چاه‌های آب فضای‌سبز مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بجای تشکر از مدیریت‌شهری در مصاحبه اخیر خود از جایگاه مدعی‌العموم به موضوع نگاه کرده و مدیریت‌شهری را مورد بی‌مهری قرار داده‌اند در صورتی که باید برای شهرکرد آب شرب پایدار تأمین کنند و از ایجاد حاشیه خودداری کنند، درحالیکه استان امکان بهره‌گیری از سهمیه آب مصوب را ندارد و ایشان باید مدافع حقوق استان در این خصوص باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای‌ اسلامی شهرکرد افزود: سایر مراکز استان‌ها سرسبز هستند چون حق برداشت مازاد بر یک میلیارد مترمکعب را دارند و ما در فضای سبزشهری باید از شن رنگی استفاده کنیم، اما اظهارات ایشان مغایر با شرایط شهر است و نباید حاضر به خشک شدن درختان مرکز استان باشد.

وی با اشاره به اینکه گویا از نگاه برخی مدیران مردم شهرکرد در برابر همه اتفاقات و بحران‌ها واکسینه هستند، اظهار داشت: آب شرب مردم شهرکرد هیچگاه تصفیه‌خانه مناسب نداشته و ندارد.

بیاتی بیان داشت: زمانی که یخچال‌های دائمی برف در کوهرنگ در حال از بین رفتن بودند باید مسئولان استانی برای خط انتقال و تامین آب شرب پایدار شهرکرد برنامه‌ریزی می‌کردند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: انتظار داریم واقعیت به مردم گفته شود تا مردم از سردرگمی در مورد وجود یا عدم وجود آب، آن هم آب مناسب مطلع شوند و اخطار و تذکرات لازم در خصوص آلودگی احتمالی آب و عدم استفاده از آن به مردم داده شود.

بیاتی در پایان گفت: همه می‌بینیم که آب کدورت دارد به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهرکرد خواستار بیان واقعیت به مردم هستیم.

شایان ذکر است اعضای شورای اسلامی شهرکرد از آزمایشگاه مرکزی آب‌وفاضلاب استان بازدید میدانی بعمل آوردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1773447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =