گل‌محمدی باید بماند تا در آسیا تاریخ‌سازی کند

حمید درخشان گفت: یحیی تیم را به عنوان قهرمانی رسانده، بنا براین باید در تیم حفظ شود و بازیکنان سطح بالایی را جذب کند و خریدهای سطح بالایی برای موفقیت بیشتر در ایران و آسیا داشته باشد تا به نوعی باز هم تاریخ‌سازی کند.

ایمان گودرزی: پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی فصل درخشانی را سپری کرد و موفق شد تمام جام‌های داخلی را کسب کند. با توجه به کسب مجوز حرفه‌ای حالا پرسپولیس در اندیشه حضور قدرتمند در این رقابت‌هاست تا به طلسم ناکامی‌های خود در قاره پایان دهد. با این حال پس از قهرمانی سرخپوشان در جام حذفی، حالا شایعاتی در خصوص جدایی گل‌محمدی منتشر شده که هواداران را به شدت نگران کرده است.

حمید درخشان، سرمربی اسبق پرسپولیس در رابطه با شرایط قرمزها در آسیا و نیازهای این تیم برای حضور هرچه با قدرت‌تر در لیگ قهرمانان آسیا نقطه نظرات خودش را مطرح ساخت.

پرسپولیس برای حضور قدرتمند در آسیا به چه بازیکنانی نیاز دارد؟

پرسپولیس برای موفقیت در آسیا باید خیلی از شرایطش را تغییر بدهد و در زمینه بازیکن باید خودش را تقویت کند، از این رو پرسپولیس باید خودش را تقویت کند، خصوصاً در خط حمله که به دو بازیکن خیلی خوب نیاز دارد.

با این وجود معتقدید که پرسپولیس به دروازه‌بان جدید نیاز ندارد؟

بله به هر حال با وجود بیرانوند که واقعاً بهترین دروازه‌بان ایران است و داشتن نیمکت‌نشین خوب در امر دروازه‌بانی، پرسپولیس به لحاظ پتانسیل دروازه‌بان هیچ مشکلی ندارد و در این منطقه بازیکن اصلی و ذخیره‌اش واقعاً خیلی خوب و قوی هستند.

با بازیکنان فعلی که جزو بهترین‌های ایران هستند فکر نمی‌کنید در آسیا نیاز چندانی به بازیکن ندارد؟

بحث حضور در بازی‌های داخلی نیست و بحث رویارویی با تیم‌هایی مانند الهلال و النصر و بازیکنان خیلی خوب از کشورهای ژاپن و کره جنوبی است، به همین دلیل هم معتقدم که پرسپولیس حتماً به چند بازیکن خارجی تاپ لول نیاز دارد که بتوانند در سطح بین‌المللی مشکلات پرسپولیس را حل کنند و در بازی‌های بزرگ بین‌المللی کار را برای پرسپولیس درآورند.

اما قبول دارید که پرسپولیس در بازی فینال با اولسان اگر اسیر اشتباهات فردی دو تن از بازیکنانش نمی‌شد شاید با یحیی می‌توانست یک قهرمانی در آسیا به دست آورد؟

به هر حال پرسپولیس دو بار به فینال رسیده که این امر ارزشمند است اما صحبت من روی این مسأله متمرکز است که ما باید با قدرت در آسیا ظاهر شویم و این مسأله نیاز به زیرساخت‌های قوی و بازسازی فوتبال‌مان از تیم‌های پایه تا تیم بزرگسال‌مان است. به نوعی ما الان نباید دنبال منطق و تکنولوژی و کار و برنامه‌ریزی باشیم وگرنه حریف تیم‌های بزرگ نمی‌شویم و باز هم در مصاف‌های بزرگ ناکام می‌مانیم و دست‌مان در قاره‌کهن از رسیدن به جام کوتاه می‌ماند.

گل‌محمدی باید بماند تا در آسیا تاریخ‌سازی کند

قبول دارید که با حضور 7 بازیکن خارجی دیگر قهرمانی ما به معجزه نیاز دارد؟!

معجزه در فوتبال رخ نمی‌دهد و نباید منتظر معجزه بود. قطعاً حضور بازیکنان خیلی خوب و درجه اول در تیم‌های عربی و آسیای شرقی موجب می‌شود به نوعی اگر خودمان را تقویت نکنیم جنگ دارا و ندار شود، از این رو باید هزینه کنیم و فوتبال‌مان را توسعه دهیم وگرنه باز هم به جایی نمی‌رسیم.

اما خودتان هم می‌دانید با رقم‌هایی که بازیکنان خارجی تاپ دارند ما عملاً نمی‌توانیم به جایی برسیم و بازیکن خارجی خوب جذب کنیم؟!

به هر حال ما نمی‌توانیم 7 بازیکن مانند تیم‌های خیلی ثروتمند عربی و شرق آسیایی بگیریم، به همین دلیل 7 بازیکن پیشکش، فقط سه بازیکن خوب هم بگیریم برای ما کفایت می‌کند و باز هم می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم چون حتماً در کنار آنها بازیکن داخلی خوب هم خواهیم داشت که تلفیق این بازیکنان می‌تواند شرایط خیلی خوبی را برای ما به وجود بیاورد.

جذب همین سه بازیکن خارجی تاپ هم خیلی هزینه در بر خواهد داشت که با توجه به بودجه تیم‌های ما به نظر می‌رسد امکان‌پذیر نباشد؟

به هر حال چاره‌ای جز بودجه کردن نداریم و باید هم بودجه صرف کنیم و هم شرایط لازم را برای بازیکنان خوب خارجی مهیا کنیم. این در حالی است که شاید در این مدت فقط یک مهاجم خوب خارجی مانند لوکادیا وارد فوتبال ایران شد که او هم فرار کرد و رفت، از این رو ما باید دنبال بازیکنانی با سطح فنی بالا و با رزومه قوی باشیم وگرنه به جایی نمی‌رسیم و باز هم دست‌مان از رسیدن به جام در آسیا بدون تعارف کوتاه خواهد ماند.

در مورد سرمربی فکر می‌کنید یحیی باید در پرسپولیس حفظ شود یا از این تیم جدا شود؟

یحیی تیم را به عنوان قهرمانی رسانده، بنا براین باید در تیم حفظ شود و بازیکنان سطح بالایی را جذب کند و خریدهای سطح بالایی برای موفقیت بیشتر در ایران و آسیا داشته باشد تا به نوعی باز هم تاریخ‌سازی کند.

با وجود حرف‌هایی که شما زدید و امیدواری‌هایی که به وجود آوردید، به نظر قهرمانی تیم‌های ایران در آسیا باز هم دست نیافتنی خواهد بود؟
به نظرم نباید فقط از پرسپولیس و استقلال توقع موفقیت در آسیا داشته باشیم بلکه به موارد دیگری هم توجه داشته باشیم و به این مسأله فکر کنیم که استعدادهای قوی پرورش دهیم و لیگ‌مان را تقویت کنیم و به گونه‌ای کار کنیم که لیگ‌مان خروجی خیلی خوبی داشته باشد نه اینکه مانند امسال به گونه‌ای کار کنیم که لیگ‌مان خروجی خوبی نداشته باشد، مشکلی که راهی ندارد جز اینکه ما افراد شایسته‌ای را در تیم‌های پایه بگذاریم که بهترین باشند.

از آنجا که خودتان جزو هافبک‌های شاخص فوتبال ایران بودید، بهترین هافبک فعلی فوتبال ایران و پرسپولیس را چه بازیکنی می‌دانید؟

حقیقت امر این است که ما هافبک فوق‌العاده‌ای نداشته‌ایم، هافبکی که تیمش را نجات دهد و نقش کلیدی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1773629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرو IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    درخش اونجا داورها مثل ایران تبانی ندارن .وگرنه شما حداقل یک قهرمانی تو آسیا داشتید ...پس بنشین سر جات
  • فرهاد IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    اونجا خودشونن، و سازمان ورزش و ... تا کنار زمین، نتیجه داخل زمین رقم میخوره، رو داور نمیتونن حساب کننا، همینه ک تا بحال تو آسیا هیچ چی نشدن، فقط توهم طوفان سرخ آسیا رو دارن خخخ
  • برادران حیدری IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    شتر درخواب بیند پنبه دانه😢😢😢دانهدرآسیاخبری ازافشاریان کمیته داوران لنگی نیست.لنگ فاقد افتخار آسیایی
  • تاجی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 1
    باشه بماند و در آسیا تاریخ کنید ولی خدا خدا کنید با محمدان بنگلادش همگروه نباشید 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • یک پرسپولیسی واقعی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 1
    بنظرم یکی از عواملی که باعث قهرمانی های پرسپولیس شد.بجز تلاش ارزشمند سرمربی و کادر فنی و...و تلاش بازیکنان بنظرم همکاری تیمی و از خودگذشتگی بود،هیچ کس اصرار نداشت حتما خودش گل بزنه مهم گل زدن تیم بزرگ پرسپولیس بود. رمز موفقیت همین بود.
  • Man ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    یوخ بابا داورای اسیایی هم لنگی هستند شتر درخواب بیند پنبه دانه فعلا تو ایران جام وستاره بدید به تیم حکومتی آسیا طلبتون