۷ نفر
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
ساپینتو هنرپیشه است!

ایرنا نوشت: محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: ساپینتو هنرپیشه خوبی است. اگر رفتارهای او را یک مربی ایرانی انجام می‌داد، به طور حتم با محرومیت سنگین روبه‌رو می‌شد.

محمد مایلی‌کهن با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی اظهار داشت: خلاف بازی گذشته دو تیم که در لیگ برتر برگزار شد و من در مصاحبه‌ای اعلام کردم استقلال باخت اما عملکرد بهتری داشت، در جام حذفی پرسپولیش شایسته قهرمانی بود. من ۱۴ سال بازیکن و کاپیتان پرسپولیس بودم، به عنوان مربی روی نیمکت این تیم نشستم و سمت‌های دیگری هم داشتم اما همیشه در حرف‌هایم اعتقاد دارم باید عدل و انصاف را رعایت کنم.

وی افزود: دنبال فریب دادن مردم نیستم. اگر دفعه قبل گفتم پرسپولیس برنده شد اما استقلال بهتر بود، حالا می‌گویم که پرسپولیس با شایستگی قهرمان جام حذفی شد. باید به مدیریت، کادرفنی، بازیکنان، عوامل اجرایی و خدماتی و مهم‌تر از همه هواداران پرسپولیس این موفقیت را تبریک گفت. این قهرمانی در سایه همدلی ایجاد شد.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: استقلال شکست خورد اما نمایش خوبی را در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشت. فوتبال با همین برد و باخت‌ها زیبا است و بار دیگر این رشته ورزشی نشان داد که هرگز قابل پیش بینی نیست. باید از فوتبال لذت برد. باید ثابت کرد دوستی‌ها از هر چیز دیگری مهم‌تر است. الان مردم و هواداران پرسپولیس خوشحال هستند و می‌توانند حداقل چند روز مشکلاتی که با آن درگیر هستند را فراموش کنند.

وی با اشاره به قضاوت اشکان خورشیدی و محمدحسین زاهدی‌فر در این دیدار، گفت: تیم داوری عملکرد خوبی داشت. داوران با کمترین امکانات، قضاوت می‌کنند. شاید اشتباهاتی وجود اشته باشد اما این اشتباهات عمدی نیست. زاهدی‌فر باید مورد تمجید قرار بگیرد، شخصی که همه خصوصیات یک داور خوب را دارد.

پیشکسوت پرسپولیس با انتقاد از رفتار ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال گفت: اگر رفتارهایی که این فرد انجام داد را یک مربی ایرانی انجام می‌داد به طور حتم با محرومیت سنگین روبه‌رو می‌شد. ساپینتو هنرپیشه خوبی است. او می‌داند دیگر در استقلال جایگاهی ندارد.

وی افزود: استقلال فصل پیش با یک جوان برومند ایرانی بدون باخت به مقام قهرمانی در لیگ برتر رسید. فرهاد مجیدی چقدر پول گرفت و قرارداد ساپینتو چقدر است؟ استقلال تیم ریشه‌دار و بزرگی است اما من واقعا تاسف خوردم که چطور یک مربی به خودش اجازه می‌دهد این رفتارها را انجام دهد! شما رفتار این آقا را با ژوزه مورایس (سرمربی سپاهان) مقایسه کنید. من در حالی از مورایس تعریف می‌کنم که محرم نویدکیا را ستایش کرده‌ام و اعتقاد دارم او باید روی نیمکت سپاهان می‌نشست اما وقتی مورایس را با ساپینتو مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که شخصیت این دو نفر قابل قیاس نیست.

مایلی‌کهن تاکید کرد: امیدوارم که این قدر پیشرفت کنیم که امثال این مربیان به ایران نیایند. اگر استقلال باخت به عملکرد ساپینتو باخت. او با رفتارهایش آرامش را از استقلال گرفت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1774217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    43 67
    احتمالا بازی ای را که فصل قبل گل محمد جون در ان تا درون زمین دوید و با مشت چند بار به سینه داور کوبید را ندیده؟! البته حق داره ندیده باشه چون خودش طرفدار پیروزی هست.
    • دو ستاره حلبی کیسه IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      49 19
      تو ام حق داری چون کیسه کش فشاری هستی خخخ
    • پرسپولیس ❤️❤️❤️ IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      31 11
      دارین میسوزین هنوز؟زورتون نرسید ونمیرسه به سرورتون،بایدم بزنید تو خاکی
    • ناشناس IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      1 2
      اگه یکی دلسوزانه نظر میده باز شما بگو مرغ یه پا داره عالم و آدم میگن این مربی در کلاس استقلال نیست حتمأ باید برین لیگ یک تا ثابت بشه
  • طاها IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    14 20
    آقای با انصاف خوب بوددرموردرفتاریایافصل قبل هم جملات که بازی ایرادمیفرمودید
  • مردحقگو IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    19 10
    ایشان بغیرازاینکه پیشکسوت محبوب پرسپولیس هستندهمچنین۱کارشناس زبده هم میباشندکه بدون قصدوقرض وکاملافنیوعادلانه نظرمیدهند
  • رضارزان IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    14 16
    عاشق مایلی کهن هستم وباجرات میگویم مثل محمدآقای مایلی کهن نداریم اما حیف که همیشه مردم و مسیولین به این الماس گرانبها وانسان پاک وسالم بی مهری کرده واورانشناختند یف
  • محمود IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    10 10
    یه عده،میدونن،کِی بیان بیرون وحرف بزنن وخودشونو نشون بدن،آره بابا هستی😡
  • نادر IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    36 10
    پنالتی آل کثیر دقیقه ۹۵ طلب ما باد داور هم نتونستید جام بگیرید
  • محمدمیرعالی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    17 26
    آقای مایلی چرااشتباهات همیشه به نفع پرسپولیس هست
  • اکبری IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    25 36
    آقای ما یلی کهن گفتی آدم باید وجدانی و عادلانه حرف بزنه ، گِل محمدی رفت تو زمین زد تو تخت سینه داور دربی و ۴ جلسه محروم شد! ویدئو پخش شده را نگاه کن کمک داور با پشت دستش میزنه تو صورت ساپینتو ندیدی؟ خورشیدی داور مثلا مصدوم پس از گل دوم پرسپولیس بازیکنان پرسپولیس را بغل کرده داره شادی میکنه، کمک داور در وسط زمین با گل محمدی و پیروانی دست میده و اظهار ارادت میکنه ، چند سال فوتبال بازی کردی و مربی بودی آیا اینجور صحنه ها طبیعی و روال بوده؟ اگر برای تیم استقلال این حرکت میشد اولین نفر تو نبودی با رگ گردن بیرون زده ادای لات ها را در نم آوردی ؟ حاجی راستشو بگو اگر وجدان داری.
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      5 3
      مشکل ساپینتو فقط درگیری با داور نبود، برگشت سمت تماشاچی ها و رفتار بسیار زننده و تحریک آمیزی داشت. همه جا تحریک تماشاچی مجازات بیشتری از توهین به داور داره. در مورد خورشیدی هم که همه گفتن کارش اشتباه بود، خوب کمک داور نادونی کرده کاری از دست کسی بر نمیومد. در کل هم برد حق پرسپولیس بود و داوری تاثیری در نتیجه نداشت.
    • مرتضی پرسپولیسی دواتیشه US ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      5 3
      واقعا متوهمید داوری چه اشکالی داشت؟ این آقای خورشیدی قضاوتش برا استقلال و پنالتی های بحث انگیز که گرفته فیلماش هست در ضمن داوری به ضرر پرسپولیس بود پنالتی دقیقه نود پنج نگرفت قائدی دوبار دایو زد باید اخطار می‌گرفت شما هزینه سه بازیکنتون میشه 212میلیارد اونوقت چنین بازیکنان و کادر فنی بخاطر اینکه ضعفهای خودشونا بپوشونن میگن داور مثلا حسینی گلی که خورد مقصر کیه نکنه توپ زیاد باد داشت؟ خجالت نمی‌کشید نه سال دو دربی بردید و پرسپولیس تو یکماه دو دربی تا امثال شما طرفدار آن هستید تیمتون همینه حتی فصل دیگه چهارم هم نمیشید یادت باشه چون به جای اینکه از کادر فنی و بازیکنان بخواین ضعفها را بر طرف کنن سوار بر موجی میشین که اونا راه میندازن خداییش استقلال بزرگانی چون زرینچه و نامجو و... بازی کردن واقعا حالا رضا میرزایی باید بیاد براتون تعیین تکلیف کنه مگه چند سال سابقه داره اصلا هنوز فکر نکنم 5گل برا استقلال زده باشه ولی چون پول زیادی گرفته به جای توضیح به بهونه داوری سرپوش رو ضعفها میزاره جمع کنید بابا ملت ما همه تو همه زمین‌ها جوگیرن
    • من من IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      3 1
      یکبار دیگه برو بازی سال پیش رو ببین رفت زد وسط سینه داور؟ بعد اونوقت ساپینتو کمک داور رو نوازش کرد و این کمک داور بوده که ساپینتو رو زده! دقیقا شماره چشمت چنده؟ با عینک ببین یکبار دیگه اگه میگی یحیی رفته زده وسط سینه داور پس دقیقا ساپینتو هم زده وسط سینه کمک داور! خورشیدی بعد گل دوم بازیکن پرسپولیس رو بغل کرده؟ یعنی عکس و فیلم و توضیحات رو ندیدی نمیدونی کی کیو بغل کرده و چرا؟ بماند ک حرف از همراهی داورا میزنی بعد با خودت نمی گی چرا پنالتی صد در صد روی ال کثیر رو نگرفته داور؟ چی شد؟ صحنه خطا روی ال کثیر رو ندیدی؟ امکان دیدن فیلمش رو نداری؟ اون لحظه داور بازی عوض شده بود؟ تا وقتی با نگاه هواداری بیای نظر بدی کل حرفات بی معنی میشه...
    • مسعود IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      4 0
      شما نگرفته هارو بچسب که با شادی جبران نمیشن پنالتی رو میگم ضمنا خاطره های ساعت دادن استقلال به داوران خارجی هم که بماند و اینکه در موقعیتهای مشابه تصمیمات مختلف گرفته شده
  • محسن IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    27 3
    استقلال به سرمربی باخت ا هفته های قبل بجای تمرکز فوتبالی، برحاشیه ها و آوری متمرکز واین هیجان رو به کلیه تیم تعمیم داد
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 1
    خدا وکیلی رفتار مایلی کهن خیلی تغییر کرده
  • مینا IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 1
    فقط‌سرمربی‌ایرانی‌فقط‌
  • استقلالی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 5
    به شما ربطی نداره درباره سرمربی ما صحبت کنی آقای اسوه اخلاق!!
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 6
    تو خوبی که جلوی دوربین گریه میکنی متظاهر مردم فریب .
  • علیرضا جهانشاهی FR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    یکی از روزنامه های ورزشی پرتغال هم‌نوشته بود این‌مربی بسیار عصبی وپرخاشگره واقعا قابل مقایسه با مورایس و مربی تراکتور نیست شخصیت یک‌مربی به متانت ورفتار اوست که ساپینتو واقعا خیلی توهین‌کرد به فوتبال ایران
  • کاظم IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    دو پنالتی در دربی برگشت لیگ برتر برای پرسپولیس نگرفتند یک پنالتی هم در دربی جام حذفی برای پرسپولیس نگرفتند. وقت اضافی بیشتر گرفته شد به دستور بهزاد غلامپور تا استقلال مساوی کند. استقلالی ها این ظلم ها یادتون نرود.
  • جاسم الهویدی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    سال قبل گل محمدی چندین بازی به ناحق محروم شد اما ساپینتو بعد از پایان جام حذفی محروم شد. آیا عدالت وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناهید IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    محمود فکری الگوی ساق پا خوردن استقلالی ها تا توانست به پرسپولیسی ها حرف بد زد اما محروم نشد!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • قل هوالله احد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    و مکروا ........والله خیرالماکرین روزی می رسد برای سوختن ناداوران سرخکی از ته دل شادمان می شویم لا یخلف الله وعده