رئیسی: موشک «فتاح» از مولفه‌های اقتدار است / احساس می‌کنیم «قدرت بازدارندگی» به‌وجود آمده

  • سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (۱۶ خرداد) در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح با بیان اینکه موشک فتاح در پرتو ایمان به خدا و مجاهدت‌های جمعی ساخته شده و از مولفه‌های اقتدار است گفت: به لطف خدا کارهایی که سپاه پاسداران و نیروی هوافضای سپاه انجام می‌دهد کارهای علم پایه است.

  • وی افزود:در جنگ تحمیلی شرایط به گونه‌ای بود که رهبری فرمودند «تهران، دزفول و شهرهای ایران را موشک‌باران می‌کردند و ما قدرت دفاعی نداشتیم و به این فکر افتادیم که ما باید خودمان حرکت کنیم و به طرف مستقل شدن در صنایع دفاعی، نظامی و موشکی برویم» و امروز ما احساس می‌کنیم که این قدرت بازدارندگی به وجود آمده است.

  • رئیسی با بیان اینکه فرمانده کل قوا به این اندیشه بلند که «باید خود توانمند شویم» اعتقاد داشتند، ادامه داد: راه این بود که خودمان به سمت مستقل شدن در صنایع دفاعی و موشکی حرکت کنیم.

  • رئیسی با تاکید بر اینکه صنایع دفاعی و موشکی در ایران بومی شده است و وارداتی نیست که بتوان با تهدید این صنعت پیشرفته را به حاشیه راند گفت: امروز احساس می‌کنیم که این قدرت بازدارندگی بوجود آمده و این قدرت و توان برای کشورهای منطقه نیز نقطه امنیت و صلح پایدار است.

رئیسی: موشک «فتاح» از مولفه‌های اقتدار است / احساس می‌کنیم «قدرت بازدارندگی» به وجود آمده

  • به گزارش فارس، موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است، روز سه شنبه در مراسمی با حضور رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان نظامی از جمله سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه رونمایی شد.

  • این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد. برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران هم در این مراسم با بیان اینکه سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است و موشکی که دارای چنین سرعتی باشد مقابله با آن ناممکن خواهد بود گفت: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است، توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1774498

برچسب‌ها