نیازهای فرهنگی در استان سمنان به پروژه تبدیل شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ کشور با تقدیر از تلاش های شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: در این استان نیازها تبدیل به پروژه شده و پروژه ها با بُرش نیازهای فرهنگی در حال اجرا است و این قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، روز چهارشنبه درنشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان سمنان را استانی با تمدن و با سابقه ای درخشان در بحث فرهنگ دانست و گفت: استان سمنان از حیث معادن، کشاورزی، هنر، علم، دانش و فرهنگ، حاصلخیز است.

وی با تاکید بر اینکه انسان های اندیشمند، فکور و هنرمند فراوانی از این استان شکل گرفته اند اظهار داشت: در استان سمنان نیازها تبدیل به پروژه شده و پروژه ها با بُرش نیاز های فرهنگی در حال اجرا است.

وی با تقسیم بندی جنگ ها به جنگ شناختی، جنگ دانشی، بینشی انگیزشی، گرایشی و منشی به مساله حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در حوزه حجاب و عفاف باید کار علمی بر پایه دانش با تدبیر و برنامه ریزی صورت‌ گیرد.

خسروپناه به برخی از فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی یکی از مباحث بسیار مهمی است که باید سند این مهم را به صورت ویژه دنبال کنیم چرا که ما را از وابستگی رها ساخته و بسیاری از مشکلات معیشتی را برطرف می کند.

وی، راه بینی، رصد و دیده بانی علم، راهبرد و تدوین سند، راهبری و تعیین تکلیف برای دستگاه های متولی و راه سنجی و پیگیری اثربخشی مصوبات را نیز از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد.

خسروپناه افزود: ستاد رصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تشکیل و ۴۰ رصد خانه فرهنگی‌ اجتماعی در سطح کشور شناسایی شده و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وی تاکید کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه های اجرایی با ابلاغ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، لازم الاجرا است.

خسروپناه تاکید کرد: تصدی‌گری در شورای فرهنگ عمومی خطا است و باید نقش عملیاتی و قرارگاهی داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه گزارش اثربخشی مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در جلسات ارائه و تصمیمات عملیاتی در این شورا گرفته شود گفت: تاکنون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۷۰ درصد در حوزه علم و فناوری، ۲۰ درصد فرهنگی و مابقی سایر موضوعات بوده است.

شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور استاندار و سایر اعضا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1774993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =