وزیر کشور تصریح کرد: راهبرد ما، اجرای مر قانون، نه کم و نه زیاد است.

 به گزارش خبرآنلاین، در حالی که نگرانی درباره تغییر وزیر کشور در میان بهارستان نشینیان در آستانه انتخابات افزایش یافته، امروز مصطفی نجار  در حاشیه نشست با فرمانداران درباره شایعه برکناری اش، اظهار کرد: «بنده و همکارانم با قدرت و قوت کامل در حال پیشبرد اهداف دولت هستیم و به چنین حاشیه‌سازی‌هایی توجه نمی‌کنیم.»

 نخستین بار بزرگواری از نمایندگان حامی دولت در نطق میان دستور خود از تلاش جریان موسوم به انحرافی برای تغییر وی خبر داده بود

 نباید فضا را مشوش کنیم

 نجار در گردهمایی فرمانداران سراسر کشور که  ایسنا خبر آن را مخابره کرده  خطاب به آنان تاکید کرد که «به عنوان مسئولان انتخابات باید در تصمیم‌گیری‌ها دقت کافی داشته باشیم و نباید ناخواسته با تصمیمی که می‌گیریم و حرفی که می‌زنیم فضا را مشوش کنیم.»

وی که در نشست امروزش تصریح کرد که « باید بسیار مراقب باشیم، زیرا هم‌اکنون عده‌ای سعی دارند فضا را آلوده کنند و یا این‌که القائات منفی ایجاد کنند.» وقتی در پایان مراسم از سوی یکی از خبرنگاران مورد این پرسش قرار گرفت که گویا شایعه‌ها درباره عزل شما از سوی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود،گفت: قصد ورود به این حاشیه‌ها را ندارم و نمی‌خواهم پاسخ بگویم.

 تبلیغات زود هنگام انتخاباتی

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی چه برخوردی خواهد شد، گفت: تمامی تلاش ما این است که بستری فراهم کنیم تا طی آن فضای انتخابات باشور و نشاط برگزار شود و همه گروه‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند در این عرصه انتخابات نیز فعال باشند. فرمانداران نیز در خط ولایت به مسائل آشنا هستند و زوایای انتخاباتی را می‌دانند.

  سعی مان بر این است که انتخابات بدون حاشیه برگزار شود

وزیر کشور که وظیفه رسانه‌ها، مسئولین و گروه‌های سیاسی را در بسط و تقویت فضای عمومی و ایجاد نشاط سیاسی در سطح جامعه وظیفه‌ی سنگینی  دانسته در پایان مراسم در پاسخ به پرسشی درباره اینکه بحث تقلب در انتخابات مجلس از هم‌اکنون از سوی برخی مورد توجه قرار گرفته و حتی تیتر یک برخی روزنامه‌ها نیز قرار گرفته است، نظر شما در این مورد چیست، گفت:«فضایی که پیش‌رو خواهیم داشت، بهترین فضای انتخاباتی خواهد بود» گفت: با توجه به برگزاری انتخابات‌های متعدد در کشورمان، ما تجربیات ارزشمندی داریم و این تجربیات به کار ما می‌آید. ما سعی‌مان این است که این انتخابات بدون هرگونه حاشیه برگزار شود.

نجار تاکید کرد: نظام ما، نظام مردم‌سالاری دینی است و دشمن می‌خواهد به این نظام ضربه بزند؛ اما اینطور نخواهد شد.

دخالت دولت در انتخابات

 دخالت برخی گروه‌های دولتی و ضرورت توجه به عدم دخالت دولت در انتخابات سوال دیگری بود که نجار در پاسخ به آن، خاطرنشان کرد: دولت تجربیات بسیار خوبی داشته است و طی انتخابات‌هایی که در دولت‌های نهم و دهم برگزار شده، ما با افزایش مشارکت مردم مواجه بوده‌ایم.

  وی با بیان این‌که «دولت همواره امانتدار مردم بوده است» افزود: خدمت به مردم در این انتخابات نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 تعداد شعب اخذ رای

وزیر کشور همچنین در قالب پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تعداد حوزه‌ها و شعب انتخاباتی در کشور گفت: اگر بحث لایحه‌ افزایش نمایندگان تصویب شود، تعداد حوزه‌ها از 207 حوزه به 223 حوزه افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: حدود 50 هزار شعبه‌ انتخاباتی برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور وجود خواهد داشت.

نجار در ادامه در پاسخ به سوالی  درباره اینکه زمینه برای رقابت همه گروه‌های سیاسی از جمله اصلاح‌طلب و اصولگرا برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی چقدر فراهم خواهد بود، گفت: همه‌ تلاش ما این خواهد بود که مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد. نشاط و شور انتخاباتی برای همه فراهم است و همه گروه‌های سیاسی که در چارچوب اصول قانون اساسی رقابت می‌کنند‌، زمینه برایشان فراهم خواهد بود.

وی با بیان این‌که «رقابت سیاسی به معنای افتراق نیست» گفت: رویکرد ما، رویکرد عدالت‌محورانه است و امکانات سیاسی نیز برای گروه‌هایی که در چارچوب قانون اساسی حرکت می‌کنند یکسان خواهد بود.

 /212 212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    2 3
    خیلی مرد است که این مسئولیت را از سر خود باز نمی کند چون با توجه به اینکه آنهائی که دنبال گرفتن نتایج خاص از این انتخابات هستند و قابل پیش بینی است که به آن نتایج نمیرسند در هر حال در مورد چند و چون این انتخابات حرف و حدیث های زیادی در خواهند آورد